וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנוסעים בהלם": רכבת באוסטריה השמיעה נאום של היטלר ברמקולים

עודכן לאחרונה: 15.5.2023 / 15:18

במקום הודעות הכריזה הרגילות, ציבור הנוסעים בקו שמע במערכת הרמקולים של הרכבת בקו ברגנץ-וינה קריאות "הייל היטלר" ו"זיג הייל". אחת הנוסעות ברכבת - ניצולת מחנה ריכוז - פרצה בבכי

נוסעים ברכבת בין-עירונית באוסטריה הופתעו ביום ראשון לשמוע את מערכת הכריזה במהלך הנסיעה משמיעה נאום של אדולף היטלר, כך דיווחה היום רשת BBC.

במקום הודעות הכריזה הרגילות, ציבור הנוסעים שמע במערכת הרמקולים של הרכבת גם קריאות "הייל היטלר" ו"זיג הייל". מפעילת הרכבות אמרה כי קרו תקריות דומות כמה פעמים בימים האחרונים. נוסע בקו ברגנץ-וינה אמר ל-BBC כי נוסעי הרכבת כולם היו "בהלם".

דויד שטיגמולר, חבר פרלמנט ממפלגת הירוקים, אמר כי הנאום של היטלר הושמע ברמקולים זמן קצר לפני שהרכבת, OeBB Railjet 661, הגיעה לווינה. "שמענו שני חלקים. אחד היה 30 שניות של נאום היטלר, ואז שמעתי 'זיל הייל'", הוא אמר. הוא הוסיף כי צוות הרכבת לא הצליח לעצור את ההקלטה ולכרוז הודעות.

רכבת אוסטרית OeBB. GettyImages
רכבת OeBB באוסטריה/GettyImages

מחברת אוסטריאן ריילווייז (OeBB) נמסר: "אנחנו מרחיקים את עצמנו מהתוכן. אנו מניחים שההקלטות הושמעו על ידי אנשים שהיו על הרכבת דרך מערכת האינטרקום. דיווחנו על כך למשטרה".

שטיגמולר אמר כי קיבל מייל תלונה מאדם שהיה על הרכבת עם אשה מבוגרת, ניצולת מחנה ריכוז. "היא בכתה", הוא סיפר. נוסע אחר אמר כי במדינות אחרות בעיות טכניות הן מיזוג אוויר שמתקלקל, אך באוסטריה "הבעיה הטכנית היא היטלר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully