וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הציוץ האנטישמי: קניה ווסט אמר שהוא "מעריץ את היטלר"

עודכן לאחרונה: 28.10.2022 / 6:46

מקורבים לראפר, שנודע לשמצה לאחרונה בעקבות אימרות אנטישמיות, סיפרו כי כבר תקופה שהוא "מרותק על ידי אדולף היטלר". עוד טענו כי הראפר נהג להלל את היטלר, קרא את "מין קאמפף", ואף רצה לקרוא לאחד מאלבומיו על שם הצורר הנאצי

הראפר קניה ווסט. רויטרס
"היה מרותק בנושא היטלר", קניה ווסט/רויטרס

מקורבים לראפר קניה ווסט מסרו אתמול (חמישי) ל-CNN כי כבר תקופה שהאמן "מרותק בנושא אדולף היטלר", וכי רצה בעבר לקרוא לאחד מאלבומיו על שם המנהיג הנאצי.

מנהל בכיר שעבד עבור ווסט, אמר כי הראפר יצר "סביבת עבודה עויינת", בין היתר בעקבות האובססיה שלו להיטלר. הבכיר סיפר כי ווסט היה מרבה משבח את היטלר, והוסיף כי "הוא היה אומר כמה מדהים היה איך שהוא הצליח לצבור כל כך הרבה כוח, ודיבר על הדברים הגדולים שהוא והמפלגה הנאצית השיגו עבור העם הגרמני". כמו כן, סיפר המנהל כי ווסט הרבה לדבר על קריאת ספרו של היטלר, "מין קאמפף".

אותו בכיר סיפר כי רבים במעגל הפנימי של ווסט היו מודעים לגמרי להתעניינותו בהיטלר. כמו כן, ארבעה מקורות נוספים סיפרו ל-CNN כי התכוון השם המקורי לאלבומו מ-2018, שיצא בסוף תחת השם "Ye", היה במקור "היטלר".

אדולף היטלר. Hulton Archive, GettyImages
"דיבר על הדברים שהמפלגה הנאצית השיגה עבור העם הגרמני"/GettyImages, Hulton Archive

לדעויות אלו מצטרפים דבריו של ואן לאת'ן ג'וניור, עובד לשעבר באתר הרכילות TMZ, שטען כי במהלך ראיון שביצע הראפר בשנת 2018 , במהלכו אמר גם ש"עבדות נשמעת כמו בחירה", העיר ווסט גם הערות אנטישמיות.

לאת'ן טען לאחרונה בפודקאסט "למידה גבוה יותר" כי לא הופתע מאמירותיו האנטישמיות של ווסט. "כבר שמעתי אותו אומר את הדברים האלה בעבר.הופתעתי, כי דיבורים אנטישמיים כאלו הם מגעילים. אבל ידעתי שזה קיים בו", אמר לאת'ן והוסיף, "כשהוא בא ל-TMZ, הוא אמר את הדברים האלה, והם הוציאו את זה מהראיון. הוא אמר שהוא 'אוהב את היטלר' ו'אוהב נאצים', אבל לבסוף הוחלט להוציא את זה מהראיון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בתגובה לאמירותיו האנטישמיות, חברות רבות ניתקו את יחסיהן עם ווסט הימים האחרונים. יוניברסל מיוזיק גרופ, שנהגה להפיץ את המוזיקה של ווסט, יצאה בהצהרה ביום שלישי כי סיימה את מערכת היחסים של החברה הם הזמר. גם החברות אדידס, בלנסיאגה, גאפ, וסוכנויות כישרונות וחברות הפקה הודיעו על ניתוק היחסים עם האומן.

חשיפה זו מגיעה ברקע שלל פעולות פוגעניות שביצע ווסט בחודש האחרון, בהן לבישת חולצה ועליה הכיתוב "חיים לבנים חשובים", בניגוד לתנועת המחאה "Black Lives Matter" המוחה נגד אלימות משטרתית. לאחר מכן התפרסמו שיחות של ווסט עם ראפר נוסף בהן האשים אותו שהוא "נשלט על ידי היהודים". ולבסוף, צייץ ווסט בחשבון הטוויטר שלו כי הוא רוצה "להרוג שלושה יהודים". כתוצאה מכך נעלה טוויטר את חשבונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully