וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: מועמד הימין הקיצוני בבחירות הושעה לאחר ששיבח את היטלר

עודכן לאחרונה: 20.9.2022 / 13:27

עיתון "לה רפובליקה" פירסם השבוע פוסט מלפני שמונה שנים, שבו הילל קלוגרו פיזאנו, חבר "האחים של איטליה", את היטלר כ"מדינאי גדול". מנהיגת המפלגה, ג'ורג'ה מלוני, צפויה לנצח בבחירות ביום ראשון - ולהתמנות לראש הממשלה האישה הראשונה של איטליה

מפלגת הימין הקיצוני "האחים של איטליה", בהובלתה של ג'ורג'ה מלוני המכונה "הממשיכה הרוחנית של מוסוליני", השעתה את אחד מהמועמדים שלה בבחירות הכלליות ביום ראשון הקרוב, לאחר שנחשף כי הילל את אדולף היטלר בפוסטים.

"האחים של איטליה" (Fratelli d'Italia) נולדה מתוך קבוצה ניאו פשיסטית שקמה אחרי מלחמת העולם השנייה. מנהיגתה, ג'ורג'ה מלוני צפויה לנצח בבחירות הקרבות ולהתמנות לראש הממשלה האישה הראשונה של איטליה. באחרונה היא מנסה להרחיק את עצמה מהימין הקיצוני ומגדירה את מפלגתה כשמרנית מהזרם המרכזי.

קלוגרו פיזאנו. טוויטר, אתר רשמי
הושעה עד להודעה חדשה. קלוגרו פיזאנו/אתר רשמי, טוויטר
ג'ורג'ה מלוני, מנהיגת המפלגה הימנית קיצונית "האחים של איטליה" באיטליה. רויטרס
צפויה ליהפך לראש הממשל האישה הראשונה באיטליה. ג'ורג'ה מלוני/רויטרס

המבקרים אומרים כי תומכי הפשיזם מתרבים במפלגה ועיתון "לה רפובליקה" פירסם השבוע פוסט מהרשתות החברתיות מלפני שמונה שנים, שבו הילל קלוגרו פיזאנו, חבר מפלגה, את היטלר כ"מדינאי גדול". פיזאנו מועמד לבחירות באי סיציליה. ב-2016 הוא שיבח בפוסט משתמש שהגדיר את מלוני "פשיסטית מודרנית", וכתב כי מפלגת "האחים של איטליה" "מעולם לא הסתירו את הערכים האמיתיים שלה".

הקהילה היהודית באיטליה זעמה לאחר פרסום הפוסטים. "הרעיון שכל אלה שמהללים את היטלר יוכלו לשבת בפרלמנט הבא הוא בלתי מתקבל על הדעת", צייצה רות דורגלו, ראש הקהילה היהודית ברומא.

"האחים של איטליה" הגיבה לסערה בהשעיה מיידית של פיזאנו. "מהרגע הזה, פיזאנו לא מייצג יותר את המפלגה בשום רמה", נכתב בהצהרה. פיזאנו התנצל ואמר כי "לפני שנים, כתבתי דברים שהיו שגויים", הוא כתב בפייסבוק ואמר כי הסיר את הפוסטים.

המפלגה צפויה ליהפך לגדולה באיטליה בבחירות ב-25 בספטמבר ולהוביל קואליציה של מפלגות ימין לניצחון כמעט בטוח.

עוד בוואלה!

איטליה: המועמדת לראשות הממשלה מהימין הקיצוני צייצה סרטון אונס ע"י מהגר - וספגה ביקורת

לכתבה המלאה
ג'ורג'ה מלוני, מנהיגת האחים של איטליה. GettyImages
הממשיכה הרוחנית של מוסוליני/GettyImages

מנהיגת המפלגה מלוני תומכת בן השאר בהטלת מצור ימי על חופי צפון אפריקה כדי לא לאפשר למהגרים משם להגיע לאיטליה. מלוני תומכת בתמריצים פיננסיים לזוגות על מנת שיביאו עוד ילדים לעולם, כדי להפוך את איטליה לעצמאית מכוח עבודה של מהגרים, אך מתנגדת לאימוץ ילדים על ידי זוגות חד מיניים.

אחוז התמיכה במלוני ובמפלגתה זינק מ-4% ב-2018 בבחירות הכלליות לכ-22% כיום. מלוני הגדירה את האיחוד האירופי "כישלון" ואימצה עמדה רכה כלפי רוסיה, אך שינתה את דעתה מאז הפלישה לאוקראינה. היא גם תומכת בשינוי החוקה האיטלקית על מנת לתעדף את החוק האיטלקי על פני החוק האירופי.

"רצון העם מבוטא בדרך אחת: על ידי ההצבעה. בואו נעניק תקווה ונחזק שוב את איטליה," היא אמרה בעבר. "ננצח עד שהעם האיטלקי יקבל בחזרה את הזכות שיש לכל האזרחים שחיים בדמוקרטיות: החופש לבחור את הנציגים שלהם" היא אמרה אחרי קריסת הממשלה

  • עוד באותו נושא:
  • איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully