וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 הרוגים ומאות פצועים בסופת ציקלון במיאנמר

עודכן לאחרונה: 15.5.2023 / 12:36

צוותי הצלה פינו כאלף אנשים שנלכדו במים שהגיעו לגובה 3.6 מטרים בחופי מערב מיאנמר, לאחר שציקלון "מוקה" פקד את האזור, הרס מבנים, גרם להצפות וניתק ערוצי תקשורת במדינה

בווידאו: ציקלון במיאנמר: 3 הרוגים ומאות פצועים/רויטרס

צוותי הצלה פינו אתמול (ראשון) כאלף אנשים שנלכדו במים שהגיעו לגובה 3.6 מטרים בחופי מערב מיאנמר, לאחר שציקלון עוצמתי פצע מאות, גבה חיים של כמה אנשים וניתק את ערוצי התקשורת במדינה. יותר מ-700 בני אדם, מתוך 20 אלף שתפסו מקלט במבנים שונים בעיר סיטווה, נפצעו בשל הרוחות העזות, על פי ארדון רקיין יותס פילנתרופיק. תושבים נאלצו לעלות לגגות ולקומות גבוהות יותר ומבצעי החילוץ התעכבו בשל הרוח והגשם העזים.

"אתמול אחרי הצהריים נחלשה במקצת הסופה, אך המים לא נסוגו", אמר מנהיג הארגון. "רוב האנשים ישבו על הגגות או בקומות עליונות במשך כל הלילה. הרוח נשבה כל הלילה".

המים באזורים המוצפים הגיעו ל-1.5 מטרים היום, אך מבצעי החילוץ התחדשו עם שכוך הרוחות. לפחות שלושה בני אדם נהרגו, דווח הבוקר במיאנמר; בבנגלדש השכנה נפצעו כמה אנשים.

ציקלון מוקה במיאנמר. רויטרס
אנשים בורחים מהגשם העז/רויטרס
ציקלון מוקה במיאנמר. רויטרס
עצים נעקרו בשל הרוחות העזות/רויטרס
ציקלון מוקה במיאנמר. רויטרס
רוחות עזות וגשם כבד/רויטרס
מיאנמר מתכוננת לציקלון מוקה. רויטרס
אנשים תופסים מחסה בבית ספר/רויטרס

"מוקה" פקדה את אזור סיטווה עם רוחות בעוצמה של 209 קמ"ש, דיווחה מחלקת המטאורולוגיה של מיאנמר. הבוקר, נחלשה הסופה והיא אינה מוגדרת יותר "קטגוריה 5", על פי מחלקת המטאורולוגיה ההודית. עם זאת, הרוחות העזות גרמו לקריסת מגדלי תקשורת. בסרטונים שהועלו לרשתות נראו גגות ניתקים ומתעופפים באוויר ומים זורמים ברחובות.

לשכת המידע של הצבא דיווחה כי הסופה גרמה נזק לבתים, תשתיות, אוניות ועמודי תאורה. מתנדבים אמרו כי במקלטים בסיטווה אין מספיק מזון לאחר שהמוני אנשים הגיעו לתפוס מחסה. ערוץ הטלוויזיה הממלכתי במיאנמר דיווח כי הממשלה הצבאית מתכוננת לשלוח מזון, תרופות ואנשי רפואה לאזור שנפגע.

למרבה המזל, הציקלון לא פגע בסופו של דבר במחנה הפליטים קוק'ס בזאר בבנגלדש, שנחשב הגדול בעולם. הרשויות מסרו כי פינו יותר ממיליון בני אדם מבתיהם לפני שהסופה שינתה כיוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully