וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איך אפשר?": הנאשם ברצח יואל להנגהל צפוי להשתחרר למעצר בית

עודכן לאחרונה: 15.5.2023 / 3:16

נוכח הכוונה לשחרר למעצר בית את ליעד אדרי, הנאשם ברצח יואל להנגהל, פנו הוריו של הנרצח לבית המשפט בבקשה שישנה את החלטתו. "הייו לנו חיים שמחים ואדרי הרוצח הרס את חיינו", אמרו. מצידו, השופט טען: "הראיות נגד הנאשם חלשות מאוד"

בווידאו: תיעוד רגעיו האחרונים של יואל להנגהל/צילום: ערוץ 13

נוכח הכוונה לשחרר למעצר בית את ליעד אדרי, הנאשם ברצח יואל להנגהל, פנו היום (ראשון) הוריו של הנרצח לבית המשפט בבקשה שישנה את החלטתו. בדיון מיוחד שנערך היום בבית המשפט המחוזי בנצרת ניסו ההורים, גדעון ובת שבע להנגהל, לשכנע את השופט עראפת טאהא כי ישקול שוב את הסוגיה.

"הייו לנו חיים שמחים ואדרי הרוצח הרס את חיינו. הוא עמד בראש, הוביל את האירוע. רואים שהוא רצח את בני", אמר האב, גדעון. "איך אפשר לשחרר אותו למעצר בית אחרי שהוא רצח את הבן שלנו? הוא לא מתחרט ואפילו צוחק בבית משפט. אנחנו מבקשים שבית המשפט לא ישחרר אותו. אם הוא ישתחרר למעצר בית זה יהווה סכנה לנו ולילדים שלנו. הוא מסוכן", הוסיף האב.

האם בת שבע אמרה לשופט כי "אם אדרי הזה אם לא היה קיים, בני היה חי היום. הוא לא חי בגלל אדרי ולכן אני מבקשת לא לשחרר אותו". לדבריה, "ההורים שלו מתנערים ממעשיו, לא טיפלו בו כמו שצריך והוא עדיין מהווה סכנה וצריך להישאר במעצר".

גדעון ובת שבע, הוריו של יואל לנגהל, הנער שנרצח בקטטה בקריית שמונה, בימ"ש מחוזי נצרת, 14 במאי 2023. שלומי גבאי
גדעון ובת שבע, הוריו של יואל לנגהל/שלומי גבאי
ליעד אדרי, החשוד ברצח יואל להנגהל, בבית המשפט, 5 בינואר 2023. אלי אשכנזי, אתר רשמי
צפוי להשתחרר ביום שלישי. ליעד אדרי בבית המשפט/אתר רשמי, אלי אשכנזי

מצידו, השופט עראפת טאהא הסביר ואמר להורים כי "הראיות נגד הנאשם חלשות מאוד ולכן יש סיכוי שישתחרר. הוא עדיין לא הורשע בתיק. הוא נאשם. בחנתי את הראיות וקבעתי מה שקבעתי. הוא יהיה במעצר באיזוק אלקטרוני. לא יהיה משוחרר". ביום שלישי השופט טאהא צפוי להכריע בעניינו בנושא.

עו"ד רחל צינקין שמייצגת את משפחת להנגהל אמרה בתום הדיון: "ההורים חשים ששחרורו למעצר בית של הנאשם יגרום לתחושה שהצדק לא יצא לאור. הוא נאשם ברצח בנם וצריך לזכור שהוא יהיה במעצר בית בקריות ושתי בנות שלהן לומדות בקריות. זו תחושה קשה. אין גם כל ספק שאדרי שיבש הליכי משפט והעלים ראיות ועל כך אין כל מחלוקת ודי בכך כדי שישאר במעצר מלא".

עו"ד ציון שמעון, סניגורו של אדרי הוסיף: "חשוב לי שמשפחת להנגהל תדע שהראיות מראות על רוצח אחר. המשפחה צריכה לבוא בטענות למשטרה ולפרקליטות שלא מצאו את הדוקר שמסתובב חופשי והוא לא ליעד. הסבירות שמישהו אחר דקר הרבה יותר גבוהה."

הלוויתו של יואל להנגהל,נוף הגליל. אלי אשכנזי
הלוויתו של יואל להנגהל, נוף הגליל. אוקטובר 2022/אלי אשכנזי

יואל להנגהל כך יצוין נרצח במהלך מסיבת יום הולדת בקריית שמונה בחודש אוקטובר האחרון. הנער נדקר ונפצע באורח קשה סמוך לכיכר ההסתדרות בעיר, ופונה לבית החולים זיו בצפת. עם הגעתו לבית החולים לא נותר לרופאים אלא לקבוע את מותו.

הרקע לרצח היה ככל הנראה עימות בין כמה נערים לבין להנגהל, נוכח טענת הנערים על יחס לא הולם מצד להנגהל כלפי חברתו. ככל הנראה שהמעורבים בעימות היו תחת השפעת אלכוהול כבר בשלב זה. במהלך חקירת המקרה תגלה כי כחצי שעה לפני הרצח, הגיעו לאיזור העימות שוטרים ועזבו את המקום. זמן קצר לאחר מכן התפתחה הקטטה הההמונית במהלכה נרצח להנגהל. בתגובה לגילוי המליץ מפקד המחוז הצפוני במשטרה לפטר את מפקד תחנת קריית שמונה סנ"צ ניר ששון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully