וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליעד אדרי בן ה-21 מואשם ברצח יואל להנגהל במסיבה בקריית שמונה: "דקר בבטן - ונמלט"

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 11:02

כתב אישום הוגש נגד הצעיר המתגורר בעיר: "הגיע למקום עם סכין מוסתרת בשרוול". במסגרת הפרשה נחקרו 115 ילדים ונערים שנכחו במסיבת יום הולדת במקום. הפרקליטות שוקלת להגיש כתבי אישום נוספים. בהתכתבות בקבוצת הווטסאפ של הנערים נכתב: "תמחקו כל הודעה אפשרית וצאו"

בווידאו: דקר למוות וחזר לבעוט: זה החשוד ברצח הנער בקרית שמונה/אלי אשכנזי

כתב אישום הוגש היום (שני) נגיד ליעד אדרי, צעיר בן 21 מקריית שמונה, בגין רצח יואל להנגהל במסיבה בעיר לפני כחודש וחצי. להנגהל נדקר למוות במהלך קטטה שהתפתחה במקום. הפרקליטות שוקלת להגיש כתבי אישום נוספים בפרשה, בין היתר בגין שיבוש הליכים.

מכתב האישום עולה כי הקטטה פרצה לאחר שילדים שהגיעו למקום הטרידו את להנגהל וחברתו. כתוצאה מכך, להנגהל ספג חבלות בפניו ואחת השיניים שלו נשברה. המשטרה הוזעקה למקום ופיזרה את הנוכחים, אך בהמשך חזרו לשם להנגהל וחבריו, וכן צעירים נוספים.

במקום התפתח עימות שבמהלכו אדרי, שלפי כתב האישום הגיע למקום עם סכין מוסתרת בשרוול חולצתו, נופף בידו השמאלית וצעק לעבר להנגהל וחבריו: "אף אחד לא מרביץ לילד קטן". לאחר מכן, דקר את להנגהל בבטנו, ועזב את המקום. זמן קצר לאחר מכן שב לזירה ובעט בלהנגהל, שהתמוטט על הרצפה, ונמלט מהמקום. לפי כתב האישום, אדרי ולהנגהל לא הכירו אחד את השני לפני האירוע.

ליעד אדרי, הואשם ברצח יואל להנגהל. מתוך פייסבוק, צילום מסך
"דקר בבטן, וחזר כדי לבעוט ביואל". ליעד אדרי הנאשם ברצח יואל להנגהל/צילום מסך, מתוך פייסבוק

לפי כתב האישום, אדרי הסתיר את הסכין באמצעות אחרים, העלים את המכנסיים והקפוצ'ון שלבש והורה לאדם אחר למסור גרסה שקרית. בד בבד, הבוקר נחשפת התכתבות בקבוצת הווטסאפ של הנערים, ובה נכתב: "תמחקו כל הודעה אפשרית בקבוצה - וצאו".

בדיון שהתקיים היום בבית המשפט הוחלט להאריך את מעצרו של אדרי בחודש נוסף, אז יתקיים דיון נוסף בבקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. אביו של אדרי אמר בדיון כי הוא חף מפשע: "זה כמו משפט זדורוב, הנאשם האמיתי עוד יועמד לדין".

עורך דינו, ציון שמעון, מסר בתגובה לכתב האישום כי "סימנו כאן מטרה מהרגע הראשון נגד הלקוח שאני מייצג - מטרה ברורה ועיקרית להביא פענוח התיק בשל הלחץ הציבורי הגדול והלחץ התקשורתי. הלקוח שלי הוא קורבן, אין לי ספק שהוא יזוכה. הלקוח שלי הסכים לבדיקת פוליגרף ורצה עימות, אך לא בוצע שום עימות אף אחד מהמעורבים. הלקוח שלי הוא חף מפשע לגבי עבירת הדקירה ועבירת הרצח, בוודאות יהיה פה זיכוי".

התכתבות בין המעורבים בקטטה בה נרצח יואל להנגהל 21 בנובמבר 2022. ללא, אתר רשמי
"תמחקו כל הודעה - וצאו". ההתכתבות בקבוצת הווטסאפ של הנערים/אתר רשמי, ללא

בידי המשטרה לא נמצא כלי הרצח, אך ראיות נסיבתיות שנמצאו ונאספו בידי חוקרי מרחב כנרת במחוז הצפוני של המשטרה, הביאו את הפרקליטות להחלטה כי די בראיות אלו כדי להביא להרשעתו של החשוד. מהחקירה עלה כי בקריית שמונה הופצה שמועה לפיה תאילנדים תוקפים כמה ילדים. בעקבות כך, הגיעו למקום כמה נערים וצעירים, בהם גם החשוד ברצח.

במסגרת הפרשה נחקרו 115 מעורבים שנכחו במקום, רובם ילדים בני 17-13. במהלך החקירה, שנמשכה כ-40 יום, לא עלו עדויות כי היה מניע גזעני לרצח. מהעדויות שנגבו מרבים שהיו במקום עלה כי התפתח דין ודברים בין כמה נערים ללהנגהל, שבילה במקום עם חברתו וחברים נוספים.

יואל להנגהל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
נרצח בקטטה במסיבה. יואל להנגהל/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

למרות מספרם הרב של המעורבים בקטטה, היה ברור כי אדם אחד הוא שדקר את להנגהל, ודקירה זו היא שגרמה למותו. החוקרים סבורים כי החשוד נגדו יוגש מחר כתב האישום הוא הדוקר.

במהלך החקירה, המחלקה לחקירות שוטרים עצרה שוטר בחשד ששיבש את החקירה. על פי החשד, פעולות שביצע השוטר, הקשורות לחשוד המרכזי, נועדו כדי להסתיר מידע חשוב לגבי אחד החשודים ברצח, שהוא בן זוגה לשעבר של בתו. כמו כן, מפקד המחוז הצפוני במשטרה הדיח את מפקד תחנת קריית שמונה מתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully