וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי סיום מבצע "מגן וחץ": רקטה שוגרה ונפלה בשטח פתוח, הפלסטינים: תקלה טכנית

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 20:36

לא שוגרו מיירטים לעבר הרקטה, לפי מדיניות צה"ל. טנק של צה"ל תקף עמדה צבאית על גבול רצועת עזה בתגובה לירי הבודד. מקור צבאי הסביר כי פעיל ג'יהאד אסלאמי הפעיל את הרקטה בטעות - ואף נפצע מכך ופונה לבית החולים בעזה

בווידאו: הפקודה לחיסולם של 3 בכירי הג'יהאד שפתחה את מבצע "מגן וחץ"/צילום: דובר צה"ל

רקטה שוגרה היום (ראשון) לעבר שטח ישראל ונפלה בשטח פתוח; לא שוגרו מיירטים, בהתאם למדיניות צה"ל. לטענת הפלסטינים, הרקטה נורתה עקב תקלה טכנית; עם זאת, טנק צה"ל תקף עמדה צבאית על הגבול עם רצועת עזה.

אזעקת צבע אדום נשמעו בעוטף עזה וליד אשקלון, פחות מיממה לאחר שהפסקת האש עם הג'יהאד האסלאמי נכנסה לתוקפה, בתום מבצע "מגן וחץ". תושבי העוטף דיווחו על שמיעת פיצוץ. פיקוד העורף קראו לתושבי עוטף עזה להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו למשך 10 דקות. לא התקבלו קריאות במד"א על נפגעים.

מקור צבאי הסביר כי פעיל ג'יהאד אסלאמי הפעיל את הרקטה בטעות - ואף נפצע מכך ופונה לבית החולים בעזה. הוא ירה את הרקטה כשהגיע לבור השיגור מסיבה לא ברורה, ככל הנראה לפרק את הטיימר.

ירי רקטות אל עבר ישראל ותקיפות צה"ל ברצועת עזה, מגן וחץ היום החמישי למבצע 13 במאי 2023. רויטרס
ירי רקטות לעבר ישראל, אמש/רויטרס

ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן דחה את הטענה כי הרקטה שוגרה בטעות ומסר, "זוהי פרובוקציה וניסיון להעמיד את אפקט ההרתעה שלנו במבחן". הוא הוסיף, "אנו מצפים לתגובה הולמת וכואבת כדי שהמסר יעבור בצורה ברורה וחד משמעית. ידעו אויבינו, כי כל פעולה מצידם תיענה בתגובה הולמת וקשה מצדנו".

אמש נכנסה לתוקף הפסקת האש עם הג'יהאד האסלאמי בתיווך מצרי, אחרי חמשת ימי מבצע "מגן וחץ". ההפסקה החלה בשעה 22:00, אך גם לאחר כניסתה לתוקף, אזעקות נשמעו בשדרות ובעוטף עזה וצה"ל תקף ברצועה. גורם המעורה בפרטים סיפר כי ההצעה להפסקת האש הובלה על ידי המתווכים המצרים. לדבריו, הצעה זו שונה משאר ההצעות שעלו עד כה, אך עדיין כלולה בה התחייבות לא להתנקש בבכירים בארגון הטרור.

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכנה אמש כי ראש המל"ל צחי הנגבי הודה לנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, והביע את הערכת מדינת ישראל "למאמציה הנמרצים" של מצרים להביא להפסקת אש. ראש המל"ל הבהיר כי היענות ישראל ליוזמה המצרית משמעותה "שקט ייענה בשקט, ואם ישראל תותקף או תאוים, היא תוסיף לעשות כל מה שהיא צריכה לעשות על מנת להגן על עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully