וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציקלון מוקה מאיים על מחנה הפליטים הגדול בעולם

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 10:54

התחזית הזהירה כי ציקלון מוקה עלול להיות הסופה העוצמתית ביותר בבנגלדש מזה שני עשורים. גלים בגובה של עד ארבעה מטרים עלולים לשטוף כפרים באזורים נמוכים, והחשש הוא לגורל מיליון הפליטים שחיים במחנה הפליטים שנחשב הגדול בעולם - קוק'ס בזאר

בווידאו: מיאנמר מתכוננת לציקלון מוקה/רויטרס

ציקלון רב עוצמה פוקד את חופי בנגלדש ומיאנמר לאחר שהתחזק לסופה ברמה החזקה ביותר - קטגוריה 5. ציקלון מוקה מלווה בגשמים עזים ורוחות במהירות של עד 195 קמ"ש, מה שעשוי לגרום לשיטפונות מסוכנים סביב מפרץ בנגל.

גלים בגובה של עד ארבעה מטרים עלולים לשטוף כפרים באזורים נמוכים, והחשש הוא לגורל מיליון הפליטים שחיים במחנה הפליטים שנחשב הגדול בעולם - קוק'ס בזאר.

התחזית הזהירה כי ציקלון מוקה עלול להיות הסופה העוצמתית ביותר בבנגלדש מזה שני עשורים. 500 אלף אנשים פונו עד כה מבתיהם, מקלטים רבים שנפתחו בבתי ספר ובמנזרים באזור מחנה הפליטים כבר מלאים עד אפס מקום, על פי דיווחים.

מיאנמר מתכוננת לציקלון מוקה. רויטרס
מתכוננים לציקלון/רויטרס
מיאנמר מתכוננת לציקלון מוקה. רויטרס
מתכוננים לציקלון/רויטרס
מיאנמר מתכוננת לציקלון מוקה. רויטרס
מתכוננים לציקלון/רויטרס
מיאנמר מתכוננת לציקלון מוקה. רויטרס
מתכוננים לציקלון/רויטרס

המשטרה באזור הזהירה אתמול (שבת) את האנשים לתפוס מחסה ולא להגיע לחופים. הממשלה גם פירסמה אזהרת מפולות בוץ בשל הגשם הכבד שצפוי. משרד המטאורולוגיה בבנגלדש הזהיר כי הרוחות ברדיוס של 75 ק"מ מליבת הציקלון יגיעו למהירות של 195 קמ"ש.

מגדל תקשורת בעיר סיטווה במיאנמר נפל בשל רוחות עזות, בתים ושלטי חוצות התעופפו באזור העיר יאנגון. גם בבנגלדש רוחות מלוות בגשמים עזים החלו לנשוב.

לדברי המטאורולוגים במרכז התרעת הסופות הממשלתי בדאקה אמרו ל-BBC כי הציקלון עדיין לא פקד את החוף, וצפוי לעשות זאת בצהריי היום. כהכנה לסופה, שדות תעופה סמוכים נסגרו, דייגים קיבלו הוראה להפסיק את עבודתם ו-1,500 מקלטים נפתחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully