וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכנות דירוג האשראי S&P הודיעה: דירוג האשראי של ישראל נותר ללא שינוי

עודכן לאחרונה: 13.5.2023 / 0:56

סוכנות הדירוג הותירה את הדירוג של ישראל ללא שינוי, והשאירה את תחזית הדירוג יציבה. זאת, בשונה מקרן המטבע הבינלאומית וסוכנות מודי'ס, שהתייחסו בהחלטה העדכנית שלהם לטלטלה במשק בעקבות המהפכה המשפטית

סמוטריץ' על הורדת תחזית דירוג האשראי: "לא דרמה גדולה, כלכלנים לא מומחים לחוקה"/ערוץ כנסת

כחודש אחרי שמודי'ס הורידה את אופק דירוג האשראי של ישראל ממגמה חיובית (מתקדם לקראת העלאה) ליציב (לא צפוי לעלות בתנאים האלו), כעת תורה של סוכנות הדירוג S&P להכריע על אופק האשראי של ישראל.

בשונה מקרן המטבע הבינלאומית וסוכנות דירוג האשראי מודי'ס, שהתייחסו בהחלטה העדכנית שלהם לטלטלה במשק בעקבות השינויים המוצעים במערכת המשפט - S&P הותירה את הדירוג של ישראל ללא שינוי, והשאירה את תחזית הדירוג יציבה.

כאמור, מוקדם יותר השבוע פורסם דוח קרן המטבע הבינלאומית ובו נקבע כי זו תחתוך את תחזית הצמיחה הכלכלית בישראל ב-2023 ל-2.5%, במקום 2.9%: "חוסר הוודאות המתמשך סביב הרפורמה השיפוטית מהווה סיכון שלילי בולט לצמיחה. בהיעדר הופעתו של פתרון בר-קיימא ובר-קיימא מבחינה פוליטית, אי-ודאות מתמשכת עלולה להעלות משמעותית את מחיר הסיכון במשק, להחמיר את התנאים הפיננסיים ולבלום השקעות וצריכה, עם השלכות פוטנציאליות לצמיחה, גם בטווח הארוך", נכתב בדוח.

בצלאל סמוטריץ',1 במאי 2023. ראובן קסטרו
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'/ראובן קסטרו

עוד התייחסו הדוחות שפורסמו עד כה גם למחאות נגד השינויים במערכת המשפט וציינו כי הן נמשכות על אף המגעים בבית הנשיא בין הממשלה לאופוזיציה. מקרן המטבע הבינלאומית נמסר כי ההערכה היא שהצדדים יגיעו קונצנזוס מסוים סביב הנושא - ולכן הם משאירים את תחזית הדירוג יציב. זאת בדומה למוד'יס שביקשה להגיע "להסכמה רחבה" בנושא המשפטי.

בנוסף, התייחסו הדוחות לסבבי הלחימה בין ישראל לארגוני הטרור בעזה, וציינו את אירועי "שומר החומות" ו"מגן וחץ". עוד נכתב כי הדירוגים מושפעים מאותם סיכונים בטחוניים ופוליטיים מתמשכים, ואילולא האחרונים - יכולים בעתיד להעלות את הדירוג.

קרן המטבע הבינלאומית. REUTERS/Johannes P. Christo, רויטרס
מאמינים שיושג קונצנזוס בנושא המהפכה המשפטית. קרן המטבע הבינלאומית/רויטרס, REUTERS/Johannes P. Christo

בתחילת חודש אפריל, הייתה זו סוכנות דירוג האשראי "מודי'ס" שהודיעה על הורדת אופק דירוג האשראי של ישראל מ"חיובית" ל"יציבה".

"חברת הדירוג Moody's פרסמה הודעה על שינוי תחזית דירוג האשראי של ישראל מ'חיובית' ל'יציבה' לצד אישור מחדש של הדירוג ברמה של A1", נמסר בהודעת מודי'ס. "השינוי של התחזית משקף הידרדרות בממשל בישראל, כפי שממחישים האירועים האחרונים סביב הצעת הממשלה לשינוי מערכת המשפט במדינה. בעוד שהמחאות המוניות הובילו את הממשלה לעצור את החקיקה ולחפש דיאלוג עם האופוזיציה, האופן שבו ניסתה הממשלה ליישם רפורמה רחבת היקף מבלי לחפש הסכמה רחבה מצביע על היחלשות החוזק המוסדי ובחיזוי המדיניות", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully