וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיה של הצעירה שהתחפשה למחבלת כדי להתאבד כועס על המשטרה: "יכלה למנוע את זה"

עודכן לאחרונה: 11.5.2023 / 11:15

ברוך גרין הסביר כי חבריה של אחותו, לבנת, התקשרו למשטרה ודיווחו על כוונותיה, וכל שנותר לעשות היה להכין את החיילים במחסום להגעתה. בנוסף, טען כי היא כלל לא ניסתה להתאבד: "היא התכוונה שירו לה ברגליים"

תקווה סבאן/צילום: רשת 13

ברוך גרין, אחיה של לבנת שהגיעה למחסום מחופשת למחבלת ככל הנראה כדי להתאבד, הביע היום (חמישי) את כעסו על המשטרה, וטען כי המקרה היה יכול להימנע. "הודיעו למשטרה כמעט שעה לפני המקרה, כל מה שהיה צריך לעשות זה להרים טלפון למחסנו ולמנוע את האירוע הזה", הסביר ברוך בריאיון בתוכנית "שבע תשע" עם ניסים משעל וסיון כהן ב-103FM. "זה לא נעשה, זה מחדל, לכן יש לי כעס עמוק על המשטרה".

לדברי ברוך, כלל לא מדובר בהתאבדות: "העניין עדיין בהליך של חקירה, אבל מהראיות שיש כרגע, בשיחה שתועדה בצילום המסך של הוואטסאפ, את רואה שיחה ששם היא מתכוונת שירו לה ברגליים. לא הייתה הצהרת התאבדות שעל פיה אפשר לקבוע שהיא ניסה להתאבד. מעבר לכך היא הודיעה לחברים שלה, לעובדת הסוציאלית שלה, לכולם".

ספיר לבנת גרין, התחזתה למחבלת מתאבדת ונורתה למוות במעבר יתיר עם חברתה תקווה סבאן. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לבנת גרין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"אחותי הייתה מוכרת לרווחה כבר שנים, אבל לצערי זה נקטע כשהיא התגייסה לצבא ועברה לליווי של צה"ל. משם הלך והתפתח לה במהלך השירות פוסט טראומה, שנגרם מכל מיני סיבות", המשיך האח. "כשהיא השתחררה לא שמנו לב לדברים האלה, לא היה לה מענה שקשור לנפש ולפוסט טראומה שנשארה מהשירות".

לבנת, בת ה-26, הייתה אמורה להתחיל טיפול במרכז לבריאות הנפש בבאר יעקב, אך לאחר שפגעה בעצמה נאמר לה שלא תוכל להשתלב במוסד. היא וחברתה, תקווה שהתאבדה לפני כשנה, מוכרות לרווחה מאז שהיו נערות. עם זאת, לא שולבו באף מסגרת מתאימה.

השתיים הגיעו פעמים רבות למיון בית החולים עם פגיעות עצמיות קשות, כשאחת פצועה - והשנייה מלווה אותה. פעם לאחר שבלעו סכין וכדורים, ופעם לאחר שחתכו ורידים. הן טופלו פעם אחר פעם בבית החולים שהביא להחלמתן הגופנית, אך לא הנפשית. הן היו מופנות לפסיכיאטר של בית החולים, שהפנה אותן לטיפול בקהילה - שם לא ניתן כל מענה.

ספיר לבנת גרין, התחזתה למחבלת מתאבדת ונורתה למוות במעבר יתיר עם חברתה תקווה סבאן. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
לבנת גרין עם חברתה תקווה/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

על אף פגיעותיה העצמיות, הצליחה לבנת להתגייס למג"ב ואף קיבלה רישיון לנשק. זאת, כך הסביר מנהל פורום בתי החולים הפסיכיאטרים בישראל, ד"ר שמואל הירשמן, מאחר ו"פגיעה עצמית היא התנהגות, ולא אבחנה". לכן, כך הוסיף, "ניתן לגייס אותה לצה"ל, ובלבד שכולם מבינים את הרגישות שצריכה להיות בנסיבות האלו".

"מצב בריאות הנפש בישראל גרוע מאוד", הוסיף הירשמן. "מחלקות ומרכזים לבריאות הנפש נסגרים, על אף הביקוש ההולך וגדל באוכלוסייה שלנו. בתחנות רבות לבריאות הנפש התקנים של הפסיכיאטרים לא מאוישים ואין מטפלים או עובדים סוציאליים. אנחנו עומדים לפני שוקת שבורה והמצב הולך ונהיה גרוע יותר. כרגע אין אף אחד שמטפל בבריאות הנפש כמו שצריך".

ממשטרת ישראל נמסר כי "מיד עם קבלת הדיווח, בוצעה סדרה של פעולות מהירות בניסיון לאתר את הבחורה לרבות איכון המיקום ודיווח לשוטרי השטח בדבר האירוע. למרות מגוון הפעולות שבוצעו על-ידי המשטרה, לצערנו סופו הטרגי של האירוע התרחש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully