וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי, שביתו נפגע מרקטה: "פעם ראשונה שאנחנו חושבים לעזוב את שדרות"

עודכן לאחרונה: 11.5.2023 / 9:31

תושב שדרות סיפר כי אשתו ובתו היו בבית ונכנסו לממ"ד רגע כמה שניות לפני הפגיעה. לדבריו, סוללת כיפת ברזל נמצאת מאחורי ביתם, הם שמעו אותה יוצאת וכך ידעו ללכת למרחב המוגן. כעת, הם שוקלים לעבור עיר: "אנחנו נבהלים מכל רעש - עד עכשיו זה לא נגע בנו כל כך"

יירוטי כיפת ברזל מעל שמי שדרות/יניר יגנה

אבי אלקיים, תושב שדרות שביתו נפגע מרקטה, שחזר הבוקר (חמישי) את המקרה וסיפר כי אשתו ובתו היו בבית ונכנסו למרחב המוגן כמה שניות לפני הפגיעה. "הייתי בעבודה ואז היא התקשרה בוכה ואמרה שהייתה נפילה בבית", סיפר לוואלה. "טסתי לפה, הם היו בממ"ד. היה פיצוץ חזק והיא נכנסה לחרדה. יש נזק גדול לבית".

"הן נכנסו לפני שהייתה אזעקה - סוללת כיפת ברזל נמצאת מאחורי הבית שלנו והם שמעו אותה יוצאת, אז הן נכנסו לממ"ד", הסביר בתוכנית "שבע תשע" עם ניסים משעל וסיון כהן ב-103FM. "תמיד לפני האזעקה שומעים את כיפת ברזל יוצאת, אנחנו ישר רצים לממ"ד, אנחנו מתורגלים".

עוד סיפר אלקיים כי הוא ומשפחתו מתגוררים בשדרות כבר 25 שנה ועל החרדות שמצטרפות לחיים בעיר. "אם הבחור שמרים את פח הזבל מטיח אותו בחוזקה - אנחנו נבהלים", אמר. "אנחנו נבהלים מכל רעש, מכל דבר". לדבריו, הם שוקלים כעת לעזוב את שדרות: "עד עכשיו לא חשבנו על זה כי אנחנו רגילים וזה לא נגע בנו כל כך. היו כמה פעמים בעבר שעבר שנפלו רקטות 200 מטר מאיתנו, אבל לא ממש אצלנו בבית".

רקטה פגעה בגינה בבית בשדרות. מבצע חץ ומגן. 10 במאי 2023. דוברות עיריית שדרות, אתר רשמי
הבית שבו הרקטה פגעה בשדרות. אמש/אתר רשמי, דוברות עיריית שדרות

"הילדים שלנו נולדו לתוך המצב הזה, אני מקווה שיעשו משהו כמו שצריך, שזה יירגע להרבה שנים", הביע אלקיים את מורת רוחו ממדיניות הממשלה. "חלק מהשכנים רוצים לעזוב, אבל אנשים אוהבים את העיר. זו עיר קטנה, כמו משפחה, כולם מכירים את כולם". בנוסף, סיפר על הנזק שנגרם לבית ואמר כי "נהרסה כל הגינה, המכוניות, כל פינת הישיבה, הדלת, הפרגולה, יש שם נזק רציני".

הלילה חיסל צה"ל את מפקד מערך הרקטות של הג'יהאד האסלאמי, עלי עאלי, בתקיפה של חיל האוויר בדרום רצועת עזה. זאת, ברקע המגעים על הפסקת אש בין ישראל לארגון הטרור בתיווך מצרים. עאלי, שהיה אחראי למטחי הרקטות בזמן המבצע, חוסל בדירת המסתור שבה שהה בחאן יונס. הוא השתתף גם בירי לעבר ישראל בזמן המבצעים "עלות השחר" ו"שומר החומות" ונחשב לדמות מרכזית בארגון. על פי דיווחים פלסטיניים, בתקיפה נהרגו גם שני פעילים נוספים של הג'יהאד האסלאמי, שהיו עמו בדירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully