וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת התאבדה במחסום לאחר שאשפוזה בוטל, גורמים במערכת הבריאות: "המצב בישראל גרוע"

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 22:04

הטיפול אותו הייתה צריכה להתחיל הצעירה שמוכרת זה שנים לרווחה, נדחה לאחר שפגעה בעצמה. במוסד טענו כי לא תתאפשר השתלבותה, ושלושה חודשים לאחר מכן - היא התאבדה במחסום, מחופשת למחבלת. מנהל פורום בתי החולים הפסיכיאטרים: "אף אחד לא מטפל בבריאות הנפש כמו שצריך"

תקווה סבאן/צילום: רשת 13

לבנת גרין בת ה-26 הייתה אמורה להתחיל טיפול במרכז לבריאות הנפש בבאר יעקב, אך לאחר שפגעה בעצמה נאמר לה שלא תוכל להשתלב במוסד. אתמול (שלישי) נורתה למוות במחסום יתיר שבהר חברון כשהיא מחופשת למחבלת, ככל הנראה כדי לשים קץ לחייה.

היא וחברתה תקווה שהתאבדה לפני כשנה, מוכרות לרווחה מאז שהיו נערות. עם זאת, לא שולבו באף מסגרת מתאימה. פעמים רבות, היו מגיעות למיון בית החולים עם פגיעות עצמיות קשות, כשאחת פצועה - והשניה מלווה אותה. פעם לאחר שבלעו סכין וכדורים, ופעם לאחר שחתכו ורידים. הן טופלו פעם אחר פעם בבית החולים שהביא להחלמתן הגופנית, אך לא הנפשית. הן היו מופנות לפסיכיאטר של בית החולים, שהפנה אותן לטיפול בקהילה - שם לא ניתן כל מענה.

על אף פגיעותיה העצמיות, הצליחה לבנת להתגייס למג"ב ואף קיבלה רישיון לנשק. זאת, כך הסביר מנהל פורום בתי החולים הפסיכיאטרים בישראל, ד"ר שמואל הירשמן, מאחר ו"פגיעה עצמית היא התנהגות, ולא אבחנה". לכן, כך הוסיף, "ניתן לגייס אותה לצה"ל, ובלבד שכולם מבינים את הרגישות שצריכה להיות בנסיבות האלו".

ספיר לבנת גרין, התחזתה למחבלת מתאבדת ונורתה למוות במעבר יתיר עם חברתה תקווה סבאן. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התאבדה 3 חודשים לאחר שאשפוזה בוטל. לבנת גרין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"מצב בריאות הנפש בישראל גרוע מאוד", הוסיף הירשמן. "מחלקות ומרכזים לבריאות הנפש נסגרים, על אף הביקוש ההולך וגדל באוכלוסייה שלנו. בתחנות רבות לבריאות הנפש התקנים של הפסיכיאטרים לא מאוישים ואין מטפלים או עובדים סוציאליים. אנחנו עומדים לפני שוקת שבורה והמצב הולך ונהיה גרוע יותר. כרגע אין אף אחד שמטפל בבריאות הנפש כמו שצריך".

ממשרד הבריאות נמסר: "אנו משתתפים בצער המשפחה של לבנת. מפאת צנעת הפרט, לא נוכל להגיב. המשרד בודק את פרטי האירוע הטראגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully