וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצב המיוחד בעורף צפוי להתרחב: אלה ההנחיות המלאות

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 17:07

גלנט ביקש להרחיב את המצב המיוחד בעורף לטווח של עד 80 ק"מ מעזה - כך, הנחיות פיקוד העורף לצמצום התקהלויות ופעילויות, יתרחבו ויגיעו עד תל אביב, ירושלים, באר שבע ויישובים נוספים. הגבלת התקהלויות, סגירת חופים וביטול פעילויות חינוכיות: כל מה שצריך לדעת

שרידי כיפת ברזל נמצאו בתל אביב/לפי סעיף 27 א לזכויות יוצרים

בעקבות ירי הרקטות לעורף ישראל, שר הביטחון יואב גלנט ביקש להאריך היום (רביעי) את תוקף ההכרזה על "המצב המיוחד" בעורף לטווח של עד 80 ק"מ מרצועת עזה - כך, הנחיות פיקוד העורף לצמצום התקהלויות ופעילויות, יתרחבו ויגיעו עד תל אביב, ירושלים ובאר שבע; יישובים בשרון ובשפלה; וגם למודיעין-מכבים-רעות, כפר אדומים ועין גדי.

מפת המצב המיוחד בעורף בטווח של 80 ק"מ מגבול רצועת עזה 

10 במאי 2023. סטודיו וואלה!, מערכת וואלה
מפת המצב המיוחד בעורף בטווח של 80 ק"מ מגבול רצועת עזה/מערכת וואלה, סטודיו וואלה!

ההנחיות המלאות לעורף

למצב מיוחד בעורף יש ארבעה דרגים: ירוק, צהוב, כתום ואדום. במצב ירוק הפעילות המלאה נשמרת ללא הגבלות; במצב צהוב מותרת פעילות חלקית, כשהפעילויות החינוכיות ובמקומות העבודה נמשכות כהרגלן, ההתקהלויות מוגבלות עד 30 אנשים בשטח פתוח ועד 300 אנשים במבנה.

במצב כתום, שחל נכון לכרגע על יישובי עוטף עזה, ניתן לקיים התקהלויות בהגבלה של עד עשרה אנשים בשטח פתוח ועד 100 אנשים במבנה. החופים סגורים לציבור, והפעילויות החינוכיות מתבטלות. מקומות העבודה סגורים גם הם, מלבד אלה בהם יש מרחב מוגן. במצב האדום אין לקיים כלל פעילויות חינוכיות ובמקומות העבודה, ואין לקיים התקהלויות בשטח פתוח ובמבנה. שירותי רפואה, מזון וחלק מהשירותים לציבור יינתנו במתכונת מצומצמת.

אזעקות וירי רקטות לכיוון תל אביב, 10 במאי 2023. בועז אפרת
יירוט בשמי תל אביב, היום/בועז אפרת

אתמול בשעות הלילה, חיסל צה"ל שלושה מפקדים בכירים בג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, ובכך יצא למבצע "מגן וחץ". זאת, לאחר תקופה של אי שקט בעוטף עזה, שכללה ירי של רקטות רבות על היישובים באזור. לאחר שעות של שקט, חיל האוויר תקף חוליית נ"ט בעיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה. מטחי רקטות נורו היום מרצועת עזה לעבר ערי המרכז, השפלה והדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully