וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני בכיר: חמאס אינו מתערב בלחימה באופן מעשי וישיר

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 16:10

הגורם הבכיר הסביר כי לחמאס "אין עניין" להיכנס לעניין שיגור הרקטות לישראל, וכי הם משפיעים על הג'יהאד האסלאמי באמצעות חמ"ל משותף. לדבריו, ישראל הכינה מראש תגובה לירי מעזה: "אנחנו הולכים לנגוס ביכולת ההתעצמות שלהם. עכשיו הם תקועים"

בווידאו: תיעוד סיכול מזכיר המועצה הצבאית בג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, ג'האד ע'נאם, 9 במאי 2023/דובר צה"ל

חמאס אינו מתערב בלחימה באופן מעשי וישיר, כך אמר היום (רביעי) גורם מדיני בכיר. הוא הוסיף כי כמו שישראל העריכה, "לחמאס אין עניין להיכנס" לשיגור הרקטות לישראל, בתגובה לתחילת מבצע "מגן וחץ" וחיסול בכירי הג'יהאד האסלאמי. "יש להם חמ"ל משותף וככה יש לחמאס השפעה על הג'יהאד", הסביר, "חמאס לא פועלים וגם לא יפעלו - אבל הם מוציאים הודעות", אמר הגורם המדיני הבכיר.

הגורם המדיני הבכיר המשיך ואמר, "אנחנו יודעים שחמאס לא בעסק. רואים במודיעין מתי חמאס נכנסים לתמונה ונערכים מבצעית. אי אפשר להתבלבל בזה. כרגע זה לא קורה". לדברי הגורם המדיני הבכיר, ישראל הכינה מראש תגובה לירי מעזה וזו תכוון ליכולות ההתעצמות וייצור האמל"ח של הג'יהאד האסלאמי. "אנחנו הולכים לנגוס ביכולת ההתעצמות שלהם. הם יהיו בסוף הסבב הזה עם יכולות פחותות", אמר הגורם המדיני הבכיר.

יירוט של כיפת ברזל, אשדוד, 10 במאי 2023. רויטרס
"חמאס לא בעסק". יירוט של כיפת ברזל באשדוד/רויטרס

לדבריו, הג'יהאד האסלאמי החל לירות רקטות מחוסר ברירה, לאחר שכל פיגוע אחר שניסה לבצע נכשל. "בהתחלה הם היו בהלם אז לא הגיבו", אמר הגורם המדיני. "אחר כך הם היו בבעיה בגלל שהחיסול פגע להם ביכולת הפיקוד והשליטה. הם רצו להוציא פיגוע איכותי אבל כל מה שניסו סוכל. עכשיו הם תקועים. הם יודעים שרוב הירי שלהם ינוטרל".

הגורם המדיני העריך שהג'יהאד ימשיך בירי עד שישיג משהו בו יוכל להשתמש כתמונת ניצחון, אבל ככל שיעבור הזמן חמאס ילחץ עליו להפסיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully