וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "מגן וחץ" בעזה: זה הזמן שיש לכם להגיע למרחב מוגן

עודכן לאחרונה: 9.5.2023 / 15:10

אזרחי ישראל, ובעיקר בדרום הארץ, מתורגלים בסבבי לחימה מול ארגוני הטרור ברצועת עזה. הנחיות ההתגוננות יכולות להציל חיים. אז מה עליכם לעשות במקרה של אזעקה וכמה זמן יש לכם להגיע למרחב מוגן לפי אזור מגוריכם? המדריך המלא

"לא הפותענו, רוצים שקט": תושבי הדרום מגיבים לתקיפה בעזה/יניר ינגה

היציאה לפנות בוקר (שלישי) למבצע "מגן וחץ" ברצועת עזה, מבצע שהחל עם חיסולם של שלושה בכירים בארגון הג'יהאד האיסלאמי, שם במוקד שוב את העורף הישראלי במבחן. במקביל להתחלת הפינוי מרצון של תושבים מיישובי הדרום, לא מעט תושבים נשארים בבתיהם. פיקוד העורף פרסם הנחיות מקיפות להתנהלות בתקופה הקרובה. וואלה! עושה סדר בהנחיות: מה לעשות במקרה של אזעקה וכמה זמן יש לכם להגיע למרחב מוגן.

הנחיות פיקוד העורף

ההנחיות נכון לכעת עד למחר בשעה 18:00 כוללות פעילות מצומצמת סעוטף עזה, מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש, מרכז הנגב. לפי ההנחיות, נאסרו פעילויות חינוכיות ובאשר להתקהלויות ושירותים - ניתן לקיים בהגבלה של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 100 אנשים במבנה. החופים בכלל האזור נסגרו לציבור. במקומות עבודה ניתן לקיים פעילות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות. בשאר הארץ - הפעילות מלאה ללא הגבלות.

הערכות צבא בעוטף עזה לאחר חיסול בכירי גי'האד אסלאמי, 9 במאי 2023. אבי רוקח
הערכות צבא בעוטף עזה לאחר חיסול בכירי גי'האד אסלאמי, 9 במאי 2023/אבי רוקח

מה לעשות כשנשמעת האזעקה?

ברגע הישמע אזעקה במקום מגוריכם, יש להיכנס למרחב מוגן ולשהות בו 10 דקות. אם האזעקה נשמעת בזמן שאתם מחוץ לביתכם, היכנסו למקלט או לחדר מדרגות במבנה קרוב והישארו במקום עד להודעה חדשה.

• היכנסו למקלט או לחדר מדרגות במבנה קרוב, והישארו במקום עד להודעה חדשה.

• בקבלת התרעה - סגרו את דלת וחלון המקלט. בחדר מדרגות - עלו לקומה הראשונה ושבו על המדרגות ולא בחלל הקומה. הקפידו לשהות במרחב המוגן למשך 10 דקות.

• הימנעו משהייה ומתנועה בחוץ שלא לצורך חיוני.

עוד בוואלה!

מתקפת רקטות בנהיגה: אלו 5 כללים מצילי החיים שאתם חייבים להכיר

לכתבה המלאה
תושבי הדרום מסתתרים במרחב מוגן בזמן מטחי ירי רקטות 06 באוגוסט 2022. רויטרס
תושבי הדרום מסתתרים במרחב מוגן בזמן מטחי ירי רקטות 06 באוגוסט 2022/רויטרס

כמה זמן יש להגיע למרחב מוגן?

לכל יישוב קיים זמן התגוננות שמגדיר את הזמן שיש לשוהים בו לפעול ולהיכנס למרחב המוגן. זאת במטרה לאפשר לאזרחים להיכנס למרחב המוגן על פי פרק הזמן העומד לרשותם בכל אחד מהאזורים השונים ובאופן זה לאפשר שגרת חירום על ידי מיקוד ההתרעה רק לאותם אזורים שעלולים להיפגע.

לרוב האזורים בארץ הוגדר זמן התגוננות של דקה וחצי. באזורים הקרובים לגבולות הוגדר זמן התגוננות משתנה שנע בין טווחי הזמנים הבאים: מיידי, 15 שניות, 30 שניות, 45 שניות ודקה. בכל מקרה, יש לשהות במרחב המוגן 10 דקות.

רוצים לדעת מהו זמן הכניסה למרחב מוגן מרגע הישמע אזעקה? - לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully