וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם גולני נאשם בהתעללות בפלסטיני כנקמה על כך שצילם אותו

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 22:54

החייל מואשם כי יחד עם שלושה לוחמים נוספים מגדוד 51 תקף, התעלל ואיים על חייו של פלסטיני תושב יהודה ושומרון. זאת, כנקמה על כך שצילם אותו וחיילים נוספים בזמן מעצר. הלוחם מואשם כי הסתיר את המעשה ממפקדיו ואף פעל לשיבוש חקירת מצ"ח

בווידאו: בסיס גולני, גדוד 51/אמיר בוחבוט

התביעה הצבאית הגישה היום (שני) כתב אישום חמור נגד חייל בדרגת סמ"ר בגין תקיפה, התעללות בנסיבות מחמירות ואיומים כלפי פלסטיני תושב יו"ש. זאת לאחר שיחד עם שלושה חיילים נוספים עצר ותקף כוכב טיקטוק פלסטיני, כ"נקמה" על כך שתיעד אותם.

על פי כתב האישום, החייל, יחד עם שלושה חיילים נוספים מגדוד 51 בחטיבת גולני, עצרו את ההפלסטיני במהלך משימת סיור, העלו את הפלסטיני לג'יפ צבאי ונסעו עימו למקום מבודד. במהלך הנסיעה ואחריה, הכו החיילים את הפלסטיני והפעילו אלימות באמצעות נשק. כמו כן, השמיעו החיילים איומים, לרבות איומים בנשק, כלפי הפלסטיני. לבסוף, השאירו אותו במקום אליו נלקח, כשהוא סובל מכאבים ומפגיעות שונות בגופו.

בסיס גולני, גדוד 51. אמיר בוחבוט
גדוד 51, גולני/אמיר בוחבוט

המעשה התבצע, על פי החשד, כנקמה בפלסטיני לאחר שצילם את החיילים ומפקדם במהלך מעצר והעלה את הסירטון לרשת החברתית טיקטוק. לאחר האירוע, הסתירו הנאשם ויתר החיילים את פרטי המקרה ממפקדיהם, בנסיון למנוע פתיחה של חקירת מצ"ח בנושא. בנוסף, תיאמו החיילים את גרסאותיהם בכדי לשבש את החקירה.

מהתביעה הצבאית נמסר כי כתב האישום נגד החייל כולל גם סעיפי שימוש לרעה בכוח המשרה, חריגה מסמכות עד לכדי סיכון חיים או בריאות, כמה עבירות של שיבוש מהלכי משפט, והתנהגות שאינה הולמת. עוד מסרה התביעה כי ביקשה להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים, אך בשלב זה הוארך מעצרו עד יום חמישי, 11 במאי, אז יתקיים דיון בבקשת התביעה.

מעצר מפגין פלסטיני בבילעין, 25 במאי 2007. אחמד גרבלי, פלאש 90
בכוונת התביעה להגיש כתב אישום נגד שלושת החיילים הנוספים/פלאש 90, אחמד גרבלי

בעניינם של שלושת החיילים הנוספים, הצהירה התביעה הצבאית על כוונתה להגיש כנגדם כתבי אישום. בהתאם לבקשת באי כוחם של החשודים, ייערך שימוע בפני גורמי הפרקליטות הצבאית לפני שיוחלט על נוסח כתב האישום. במקביל, האריך בית הדין הצבאי את מעצרם של שניים מהחיילים. החייל השלישי ישהה בתנאי מעצר פתוח ביחידתו. ברגעים אלו, פרטיהם המזהים של החיילים אסורים בפרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully