וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי גולני חשודים שעצרו בלי אישור כוכב טיקטוק פלסטיני - כ"נקמה" על שצילם אותם

עודכן לאחרונה: 23.4.2023 / 20:28

4 לוחמים מגדוד 51 נעצרו בידי המשטרה הצבאית בחשד שעצרו את הפלסטיני מבלי ליידע את מפקדיהם, אחרי שתיעד אותם ואת מפקדם והעלה לטיקטוק. הפלסטיני טען שתקפו אותו במהלך האירוע, הלוחמים מכחישים בתוקף וטוענים כי רק הזהירו אותו

בווידאו: בסיס גולני, גדוד 51/אמיר בוחבוט

ארבעה לוחמי גולני נעצרו היום (ראשון) בחשד שעצרו כוכב טיקטוק פלסטיני כ"נקמה" על כך שתיעד אותם. את המעצר, לפי החשד, ביצעו מבלי ליידע את הפיקוד הבכיר בגדוד. חוקרי המשטרה הצבאית עצרו את הלוחמים מגדוד 51 בחשד שעצרו את הפלסטיני באזור כפר בחטיבה המרחבית אפרים, אחרי שזה תיעד אותם ואת מפקדם באחד המעצרים בכפר והעלה את הסרטון לטיקטוק.

לפי החשד שנבדק על ידי מצ"ח, הארבעה החליטו לבצע פעולה בתוך הכפר, ולאתר את הפלסטיני. לטענת הפלסטיני, החיילים תקפו אותו במהלך האירוע. הלוחמים מצדם מכחישים בתוקף, וטוענים כי רק הזהירו אותו. חוקרי מצ"ח בודקים את גרסאות הצדדים והאם הלוחמים עדכנו על הפעולה וקיבלו אישור לכך.

פעילות משותפת של צה"ל עם שב"כ ומג"ב למעצר המעורבים בפיגוע בו נהרג אילן גנלס, עקבת ג'בר, 1 במרץ 2023. דובר צה"ל
מעצר מבוקש, אילוסטרציה/דובר צה"ל

ככל הנראה, ארבעת הלוחמים החשודים מגדוד 51 יובאו מחר להארכת מעצר. גורם צבאי הוסיף כי לעתים יש פעולות יזומות של הלוחמים בשטח, ולא בהכרח חייב לעדכן את הפיקוד הבכיר. טרם התקבלה תגובת דובר צה"ל.

בשבוע שעבר, חיילים מאותו הגדוד נטשו את הבסיס כאות מחאה על העברת מפקד הפלוגה שלהם מתפקידו. אחרי שחזרו, כעבור פחות מ-24 שעות, נשפטו הלוחמים לעונשי ריתוק ומאסר על תנאי בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully