וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל הלוי: "התערבות חיצונית בנושא מינויים היא פסולה ומסוכנת"

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 19:18

הרמטכ"ל הלוי מחה בנאומו בטקס מצטייני המילואים על קריאת ההשתמטות של אנשי המילואים כמחאה על המהפכה המשפטית, "מתייצבים ומשרתים כדי להגן על המדינה, ללא סייג וללא תנאי". כמו כן, מסר כי כל הכנסת שיקולים זרים להליך המינוי בצה"ל מסוכן.

הרצי הלוי בפיקוד צפון/דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי נאם היום (שני) בטקס מצטייני מערך המילואים בקרייה ומסר כי "בחירת המפקדים בצה"ל נעשית משיקולים מקצועיים, כל ניסיון להתערבות חיצונית הוא מסוכן", זאת ברקע ביקורת על החלטת המטכ"ל לא לקדם את תא"ל עופר וינטר.

"מאז הקמתו נשען צה"ל על אנשי המילואים", פתח הרמטכ"ל הלוי את נאומו ואמר, "המודל הייחודי של צבא העם, אין כמוהו עוד בעולם. הזכות והחובה לשאת במשימת המילואים היא חלקם של קומץ בחברה הישראלית, שניסיונם וכשירותם הופכים אותם לנחוצים לביטחון המדינה. על כן אותם כולם צריכים להעריך ולהוקיר. לא פראיירים; אזרחים למופת".

הרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס זיכרון 18 באפריל 23. ראובן קסטרו
הרמטכ"ל הרצי הלוי/ראובן קסטרו

הרמטכ"ל הגיב בנאומו לביקורת החריפה על ההחלטה של המטה הכללי בצה"ל לא לקדם את תא"ל עופר וינטר לתפקיד בדרגת אלוף ואף לקדם קצינים צעירים ממנו, ביניהם לתפקיד מפקד פיקוד דרום תא"ל ירון פינקלמן שהחליף אותו בתפקיד מח"ט גבעתי.

הלוי נקט בצעד חריג שלא מאפיין אותו והתבטא בחריפות כנגד הביקורת והניסיונות של גורמים מחוץ לצה"ל להשפיע על תהליך קבלת ההחלטות. "אני מבקש להדגיש כאן כי בחירת המפקדים בצה"ל - בסדיר ובמילואים - נעשית משיקולים מקצועיים טהורים,אמר הרמטכ"ל בנאומו, "לא צבע הכומתה, לא חברות, לא אמונה דתית, אלא רק הטוב והמתאים ביותר לתפקיד. כל ניסיון להתערבות חיצונית או להכנסת שיקולים זרים לתהליך זה - פסול ואף מסוכן. טוב שאנחנו בוחרים מבין טובים מאוד, חובה עלינו לבחור את המתאימים ביותר".

גורם צבאי בכיר מסר בתגובה לדבריו של הלוי כי "אם הרמטכ"ל מצא לנכון להתבטא באופן הזה כנראה שהיה מי שהגזים בביקורת. השיקולים מקצועיים וענייניים"

עוד הוסיף הלוי ויצא במסר כנגד מחאות אנשי המילואים והקריאה להשתמטות משירות בעקבות המהפכה המשפטית, "אנו זקוקים לכם, אנשי המילואים. היום, יותר מתמיד. ולצד זאת, וכדי לשמור על הפלא הזה, שתכליתו קיומית, צריך גם לומר בקול רם וברור: אסור לעשות שימוש בשירות המילואים למטרות שאינן מן הסדר הביטחוני", מסר, "מתייצבים ומשרתים כדי להגן על המדינה, ללא סייג וללא תנאי".

  • עוד באותו נושא:
  • הרצי הלוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully