וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי אש בטול כרם: צה"ל חיסל את המחבלים שביצעו את פיגוע הירי באבני חפץ

עודכן לאחרונה: 6.5.2023 / 11:03

שני המחבלים, חמזה קריוש וסאמר אל שאפי, נהרגו מירי צה"ל במהלך פעילות של הכוחות במחנה הפליטים נור שמס. לדברי גורם ביטחוני, המחבלים מזוהים עם הג'יהאד האיסלאמי ולפי החשד תכננו לבצע פיגועים נוספים בזמן הקרוב

בווידאו: צה"ל חיסל בטול כרם את המחבלים שביצעו השבוע את פיגוע הירי באבני חפץ/מערכת וואלה!

שני מחבלים שביצעו השבוע את פיגוע הירי באבני חפץ בשומרון חוסלו הבוקר (שבת) במהלך פעילות של כוחות צה"ל בטול כרם - כך לפי דיווחים פלסטיניים. לדברי גורם ביטחוני, המחבלים חמזה קריוש וסאמר אל שאפי, מזוהים עם הג'יהאד האיסלאמי ולפי החשד תכננו לבצע פיגועים נוספים בזמן הקרוב.

הכוחות פעלו במחנה הפליטים נור שמס ובמקום פרצו חילופי אש. היחידה שביצעה את הפשיטה על המבנה והמצוד אחר שני המחבלים שניסו להימלט היא יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש בליווי שב"כ וכחות נוספים של צה"ל. מדובר צה"ל נמסר כי נעצרו שני חשודים נוספים במעורבות בפיגוע: מחמד עבד אלפתאח בלידי ואבראהים אחמד כסבה, בני 21 ו-19 מטול כרם. השניים הועברו להמשך חקירת שב"כ.

קבוצה של גדודי חללי אל אקצה הודיעה ששני המחבלים שייכים להם, לקחו אחריות על פיגוע הירי ליד אבני חפץ וטענו כי המחבלים שחוסלו אכן ביצעו אותו.

חמזה קריוש, המחבל שחוסל על ידי כוחות צה"ל בטול כרם. עמד מאחורי פיגוע הירי באבני חפץ. 6 במאי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חמזה קריוש, אחד המחבלים שחוסלו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נהגת דיווחה על ירי לעבר רכבה סמוך לאבני חפץ בשומרון, פגיעות הירי ברכב. 2 במאי 2023. סרגיי קמשב, אתר רשמי
פגיעות ברכב כתוצאה מהירי, שלישי/אתר רשמי, סרגיי קמשב

ביום שלישי, כמה דקות לפני 8:00, מחבל פתח בירי לעבר רכבים ישראלים שנסעו בסמוך ליישוב אבני חפץ שבשומרון. מתחקור ראשוני עלה כי המחבל יצא מרכבו ופתח בירי לעבר שלושה כלי רכב במקום, שנגמר עם פצוע קל בראשו ושתי נפגעות חרדה. נהגת רכב אחד הצליחה לברוח מהמקום והיא זו שהעבירה דיווח למוקד על הפיגוע. שני רכבים נקלעו לפקק תנועה וגם הם נפגעו מירי. חלון אחד הרכבים נופץ מהירי והנהג, רן רוזן בן ה-39, נפצע באורח קל ופונה על ידי צוותי מד"א לבית החולים לניאדו בנתניה.

רוזן, תושב אבני חפץ, נפגע מרסיסים שאחד מהם אף פגע מעל עינו השמאלית. "יצאתי לעבודה בעשרה לשמונה בבוקר מהיישוב", סיפר. "100 מטר אחרי העיקול ביציאה מהיישוב בכפר שופה, האטתי בפנייה ואני קולט מחבל מרסס אותי. רואה את הרשף יוצא מהקנה של הנשק, אני שומע את הפגיעות ברכב חטפתי רסיסים. סובבתי את ההגה ונתתי גז כדי להתרחק מהאש, צפצפתי כדי שלא יגיעו רכבים אחרים, ומיד התקשרתי לזוגתי ולמשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully