וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות קיצוץ בתמיכה הממשלתית: "כנפיים של קרמבו" מבטלת את מחנה הקיץ

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 6:47

תנועת הנוער הודיעה על ביטול המחנה השנתי, לדבריהם, בעקבות קיצוץ בתמיכת הממשלה. "הדבר מוביל אותנו אל סף משבר תקציבי המאלץ אותנו לקבל החלטות קשות כדי להבטיח את המשך הפעילות", נכתב. עוד נמסר כי אם לא יימצא פתרון ייתכן ותאלץ התנועה לצמצם פעילות ולסגור סניפים

תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" הודיעה היום (ראשון) על ביטול מחנה הקיץ השנתי של התנועה, לדבריהם, בעקבות קיצוץ בתמיכה הממשלתית.

"לצערנו הרב, תקצוב התמיכה ממשרדי הממשלה השונים, ירד משמעותית, ועבור כנפיים של קרמבו מדובר בצניחה חדה של כ-50% משנים קודמות. כל זה מלווה באתגרי גיוס התרומות במציאות מורכבת של אי ודאות. הדבר מוביל אותנו אל סף משבר תקציבי ותזרימי, המאלץ אותנו לקבל החלטות קשות ומורכבות כדי להבטיח את המשך קיום פעילות התנועה", נכתב בהודעת התנועה שהופצה ברשתות החברתיות, עלייה חתומות המנכ"לית טליה בז'רנו והסמנכ"לית סתיו ויץ.

"אי לכך, וכצעד ראשון, אנו נאלצות להודיע שלא נקיים השנה את מחנה הקיץ התנועתי, הנחשב למפעל השיא של כנפיים של קרמבו כבר למעלה מעשור. אנו מודעים לחשיבות מחנה הקיץ עבור הפעילים ובני משפחותיהם. עם זאת, עלינו לנקוט באחריות ניהולית וכלכלית שתבטיח את עתיד פעילות התנועה, עד אשר תוסדר תמיכה ציבורית רחבה התואמת את אופי הפעילות והיקפיה", הוסיפו.

"אנו מאמינים כי נדרש פה מאמץ משותף של כנפיים של קרמבו יחד עם משרד הרווחה ובשיתוף כל משרדי הממשלה המכירים בתרומתה המשמעותית של כנפיים של קרמבו לחברה הישראלית על מנת לדאוג לתקציב ראוי וקבוע למימון פעילות התנועה בעשרות סניפיה, במטרה להבטיח את המשך פעילותה ואת מפעלי הדגל שלה כמו מחנה הקיץ", נמסר.

בתנועה הסבירו כי "כנפיים של קרמבו, נתמכת באמצעות תקנת 'פעילות פנאי חברתית משלבת לילדים עם ובלי צרכים מיוחדים' במשרד הרווחה. הירידה בתמיכה ל'כנפיים של קרמבו' נובעת מכניסת גופים נוספים לתמיכה בתקנה, וירידה בסכום התמיכה הכולל הנמצא בה ומתחלק בין הגופים".

"לאור הירידה בשנה קודמת ובהיעדר מידע הנוגע לגובה התמיכה הצפוי לשנת הקרובה, והצפי כי כנפיים של קרמבו תמשיך לרדת באחוזי התמיכה", נמסר. בנוסף הזהירו: "במידה ולא יימצא פתרון נאלץ לבצע פעולות כואבות נוספות כגון צמצום הפעילות וסגירת סניפים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

"מרגש": כיכר "כנפיים של קרמבו" הראשונה בישראל

בשיתוף מגזינה

בעקבות הפרסום, בתנועת הצופים פרסמו הודעה בה הבהירו כי לא יישבו מהצד "כאשר כנפיים של קרמבו עם העשייה המשמעותית שלה, לא יכולה לקיים את פעילותה כסדרה. בהנחיית יו"ר תנועת הצופים, רז פרל, אנו מציעים לכנפיים של קרמבו כל סיוע באשר הוא".

מצידו, ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי הנחה את מנכ"ל החברה העירונית לתרבות ופנאי, להמשיך כרגיל בהכנות לקייטנות ומחנות הקיץ שלדבריו, יתקיימו גם ללא תמיכה תקציבית ממשלתית. "אשדוד תעמיד לרשות ילדי כנפיים של קרמבו את כל התנאים לקיום הקייטנה, תוכן איכותי ומדריכים. אף ילד לא צריך להיפגע, ואנו נאפשר לכולם ליהנות מקייטנות כמתוכנן", נמסר מטעמו.

גם עיריית רמת השרון אישרה בעקבות ההודעה תקציב למימון מחנה הקיץ לילדי רמת השרון. מהמועצה נמסר כי "אם קיצוץ התקציב של כנפיים של קרמבו יישאר בעינו, העירייה תממן בעצמה את המחנה לילדי העיר". אבי גרובר, ראש העירייה, אמר כי "הפעילות של כנפיים של קרמבו לא פחות מקדושה. גולת הכותרת של הפעילות הזאת היא מחנה הקיץ ואני לא יכול לדמיין מצב שהמחנה הזה יבוטל. מדינת ישראל חייבת מיד למצוא את התקציב הנדרש ולפתור את הבעיה ברמה הארצית. כיו"ר ועדת הנוער בשלטון המקומי אדאג לקבוע עם כל גורם רלוונטי ואדאג בכל כוחי שימצא פתרון דחוף לבעיה".

מתוך פעילויות של "כנפיים של קרמבו". אביגיל פרידמן, ספק 500
מתוך פעילויות של "כנפיים של קרמבו"/ספק 500, אביגיל פרידמן

חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) תקפה את התנועה בעקבות הפרסום על הקיצוץ בתמיכה הממשלתית. "בשנת 2021 ההכנסות לכנפיים של קרמבו היו למעלה מ-44 מיליון. הוצאות כ-40 מיליון. העמותה בעודף של ארבעה מיליון. ורק לשזף את עינכם קבלו את שכר עובדי העמותה - המנכ"ל מקבל 432,846 שקלים לשנה, מנהל הכספים - 326,105 שקלים לשנה. אל תשקרו כשאני כאן", כתבה בחשבון הטוויטר שלה.

גם יגאל כנען, השלישי ברשימת מפלגת נעם, כתב בטוויטר כי "ודאי שצריך לסייע למוכי גורל אבל העבודה הזרה סביב 'כנפים של קרמבו' מעידה עד כמה התנועה הזו סמן ימני של הפרוגרס. כאילו גורל האומללים או המדינה ישתנה בעקבות איזה קייטנת קיץ. כאילו אין יעדים אחרים לתמיכה". לפני שלוש שנים עורר כנען סערה כשהעלה פוסט לפייסבוק בו תקף את התנועה וכינה אותה "טלפיים של קרמבו".

משרד הרווחה והביטחון החברתי מוסר בתגובה: "עמותת כנפיים של קרמבו היא תנועת נוער לילדים עם מוגבלות שעושה עבודה נהדרת ובשל כך זוכה לתמיכה מהמשרד מזה שנים. בשנת 21 הגדיל המשרד את תקציב התמיכות לעמותות פנאי משלב לילדים עם מוגבלות מ-11.5 ל-18.5 מיליון שקל אך בשנת 2022 החליטה הממשלה הקודמת להחזיר את התקציב להיקפו המקורי ולשנות את מודל התמיכות כך שיותר עמותות הוכרו כזכאיות לקבלת תמיכה והתקציב התחלק בין יותר גופים. החלטה זו השפיעה גם על תקציבה של כנפיים של קרמבו. בהנחיית מנכ"ל המשרד פועלים גורמי המקצוע לתיקון המצב ולהגדלת התמיכה בפעילות פנאי משלבת בתקציבי 23-24".

מתוך פעילויות של "כנפיים של קרמבו". אביגיל פרידמן, ספק 500
פעילות של תנועת "כנפיים של קרמבו"/ספק 500, אביגיל פרידמן

"כנפיים של קרמבו" הינה תנועת נוער המשלבת ילדים עם צרכים מיוחדים עם כאלה שאינם בפעילויות שונות. התנועה, שהוקמה בשנת 2002 על ידי עדי אלטשולר, "מובילת שינוי חברתי, הראשונה והיחידה מסוגה בעולם, לילדים ונוער עם ובלי צרכים מיוחדים", ככתוב באתר האינטרנט שלה.

לתנועה 92 סניפים הפזורים ברחבי הארץ בכל המגזרים ומכל היכולות, עם כ-9,000 פעילים עם ובלי צרכים מיוחדים, יהודים וערבים, דרוזים ונוצרים, דתיים וחילוניים.

מאז, התנועה נתקלה בקשיים כלכליים בכמה מקרים, בעקבות העלויות הגבוהות שנובעות מהעבודה מול חניכים עם לקויות. כך למשל, בשנת 2018, התנועה עמדה בפני סגירה מוחלטת, לאחר שהתפתחה מחלוקת תקציבית בין משרד העבודה לאוצר סביב השאלה האם לחדש עמם את חוזה התקצוב או לתת אותו לעמותות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully