וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שאכלו במסעדה מוכרת בתל אביב: תשעה לקו בהרעלת מזון

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 18:27

בין הסועדים במסעדת "טופולופומפו" שחלו, שתי נשים הרות שאושפזו באיכילוב, משום שנדבקו בסלמונלה. משרד הבריאות הורה לסגור את בית העסק. בעלי המסעדה: "כשל בולט היה כנראה מתבטא בתלונות המוניות"

משרד הבריאות: על סמך תוצאות בדיקות המעבדה - שני הלקוחות נזקקו לאשפוז בשל אחסון לקוי של טונה בסניף/משרד הבריאות

תשעה סועדים, ביניהם שתי נשים בהיריון, לקו בהרעלת מזון, לאחר שאכלו במסעדת היוקרה "טופולופומפו" בתל אביב. שתי נשים שלקו בסלמנולה אושפזו בבית החולים איכילוב, אך אין סכנה לעוברים שלהן ובמשרד הבריאות הורו לסגור את המסעדה. שתי הנשים אכלו במסעדה ביום רביעי, ומאושפזות במרכז הרפואי מאז יום חמישי עם בחילות והקאות.

אבי קונפורטי, השף והבעלים של המסעדה מסר בתגובה: "מסעדת טופולופומפו עושה שימוש במוצרי גלם נבחרים ישראלים וגם מרחבי העולם באיכות גבוהה. אנו מאכילים על בסיס יומי רבבות לקוחות חוזרים. עם קבלת התלונה הוזמנה בדיקה על ידי גורם מקצועי, חיצוני המנטר את פעילות המסעדה לרבות המטבח. אנו הגדלנו באופן מיידי את כמות הבדיקות הנערכות. בנוסף, אנו סוגרים מרצון ל-24 שעות או יותר כדי לאפשר בדיקה של משרד הבריאות. אני מתודרך כי כשל בולט או כללי היה עולה בבדיקות השוטפות והיה כנראה מתבטא בתלונות המוניות".

אבי קונפורטי, טופולופומפו. עמית גירון, אתר רשמי
מסעדת "טופולופומפו". ארכיון/אתר רשמי, עמית גירון

בחודש שעבר הובאו שמונה ילדים בני חמש למיון בחשד שלקו בהרעלת מזון בגן בפתח תקווה. מתשאול ראשוני עלה כי השמונה חשו ברע זמן קצר אחרי ארוחת הצהריים שבושלה בגן - ושמדובר בחשד להרעלת מזון ממקור שטרם התברר. דיווח הועבר למשרד הבריאות. ד"ר ג'אד עוויסאת, רופא במוקד טרם, אמר כי הילדים הגיעו למוקד כשהם סובלים משלשולים והקאות. לאחר שקיבלו טיפול רפואי - חלקם שוחררו לבתיהם וחלקם עדיין בהשגחה.

חודשיים קודם לכן הגיעו 20 נערים, תלמידי כיתה י"ב מבית ספר במרכז הארץ, למוקד טרם-רפואה דחופה בשכונת רוממה שבירושלים, לאחר שחשו ברע במהלך הלילה וסבלו מהקאות ושלשולים. הנערים היו בעיר במסגרת טיול "מסע ישראלי" שהחל ביום ראשון האחרון. לדבריהם, בטיול הם אכלו אורז, שניצל, שניצל תירס, אפונה וגזר וירקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully