וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונים מפגינים נגד הממשלה ברחבי הארץ, גנץ: בלי התקדמות במו"מ - נעשה הערכה מחדש

על פי המארגנים, השבוע השתתפו כ-390 מפגינים במחאות ברחבי הארץ. צעדת מחאה יצאה מכיכר הבימה שבראשה פוסטר נגד מקרי הרצח הרבים בחברה הערבית עליו נכתב "אזרח סוג מת". לבני נאמה בקפלן: "אם ננמנם לרגע נקום למדינה לא דמוקרטית"

בוידאו: בשבוע ה-18 ברציפות: המונים מפגינים נגד הממשלה ברחבי הארץ/ניסן זאבי, גלעד פיסט ושי זלצר

המונים הפגינו הערב (שבת) בכ-150 מוקדים נגד הממשלה - זו השבת ה-18 ברציפות. על פי מארגני המחאות, כ-390 אלף מפגינים השתתפו במחאות ברחבי הארץ. המוקד העיקרי של ההפגנות יהיה ברחוב קפלן בתל אביב תחת הכותרת "ישראל סף דיקטטורית". מאות הפגינו ברחובות , שם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד נשא דברים, ואמר: "אל תטעו - הממשלה לא ויתרה על החקיקה המטורפת של המהפכה המשפטית, יריב לוין הוא עדיין איש מסוכן".

לאחר מכן, מאות התאספו בכיכר הבימה בתל אביב ויצאו לצעדה השבועית לקפלן. המוחים הניפו דגלי ישראל ודגלי גאווה, הם קראו "דור שלם דורש עתיד ורוד", ו"ביבי, שרה, פה זה לא הונגריה, יריב לוין פה זה לא פולין". בחזית הצעדה מחו על מספר הנרצחים בחברה הערבית, והניפו פוסטר עליו נכתב "אזרח סוג מת" ושלטים עם תמונת הקורבנות לצד הכיתוב "גם אותי רצחו". במקביל, אלפים התאספו בצומת כרכור ובהרצליה בהפגנה נגד המהפכה המשפטית.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב. 6 במאי 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, הבימה, תל אביב. 6 במאי 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד הממשלה/ראובן קסטרו

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, השתתף בהפגנה נגד הממשלה בנתניה, וסיפר על השיחות בבית הנשיא על המהפכה המשפטית. "המטרה שלנו היא לא להסתפק בהידברות, אני רוצה לראות התקדמות לפתרון ואם לא תהיה התקדמות נעשה הערכה מחדש", אמר. "הציבור הודיע לממשלה שהיא לא משוחררת ממגבלות. ששלטון החוק הוא מעל לפוליטיקה".

השרה לשעבר ציפי לבני נאמה בהפגנה ברחוב קפלן ואמרה: "דווקא עכשיו אנחנו חייבים להבין שהאיום לא הוסר והוא מרחף מעלינו, ודווקא עכשיו אנחנו חייבים להתייצב כי אם נמצמץ ולו לרגע הם ינצלו את ההזדמנות. נמצמץ ויעבור חוק ההשתמטות, נהסס ויעברו חוקי האפליה והגזענות, ננמנם לרגע ונקום למדינה לא דמוקרטית".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, הבימה, תל אביב. 6 במאי 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן , תל אביב. 6 במאי 2023. גיתי פלטי, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית/אתר רשמי, גיתי פלטי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן , תל אביב. 6 במאי 2023. גיתי פלטי, אתר רשמי
הפגנה נגד הממשלה/אתר רשמי, גיתי פלטי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, חיפה. 6 במאי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ההפגנות נגד המהפכה המשפטית בחיפה, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, הבימה, תל אביב. 6 במאי 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית/ראובן קסטרו

שלשום נערכו הפגנות ברחבי הארץ בעד ונגד המהפכה המשפטית. מובילי המחאה נגד הממשלה כינו את היום כ"יום השוויון הלאומי", והתמקדו בעיקר בהורדת גיל הפטור מגיוס לצה"ל לבני הישיבות. באותו הערב נערכה גם הפגנה מול ביתו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק. המפגינים הניפו שלטים בהם נכתב בין היתר "די לגזענות של בג"ץ", "העם דורש מדינה יהודית" ו"באנו לעזור למצוא שופט מרוקאי".

בשבוע שעבר הפגינו כ-200 אלף איש הפגינו ברחבי הארץ. במהלך המחאה הוקרן קטע של ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס שהביע תמיכה במפגינים. "תמיד נלחמנו בשביל שלום, שוויון ודמוקרטיה, למרות זאת, הרבה מכם יודעים שאלו ערכים שקשה לקחת כמובן מאליו", אמר. "עלינו להגן ולקדם את הערכים האלו מדי יום".

שר החוץ אלי כהן הגיב לדבריו של סנצ'ס בחשבון הטוויטר שלו שם כתב: "למתנגדי הרפורמה, אין קווים אדומים, לרבות הניסיון לפגוע במעמד הבינלאומי. אף גורם זר לא יחליט בשביל הציבור בישראל ואני בטוח שלסנצ'ס אין כוונה כזאת. בתור מי שתומך ברפורמה אין לי ספק שהיא תחזק את הדמוקרטיה ותאזן את הרשויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully