וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: יבדק הקשר בין שני מקרי האשפוז עקב סיגריות אלקטרוניות

עודכן לאחרונה: 4.5.2023 / 20:00

לאחר מותו של הנער מידן קלר ואשפוזו של נער נוסף בן 16 בעקבות עישון סיגריות אלקטרוניות, הודיע משרד הבריאות כי יבדוק את המקרים. עוד הודיע כי יפעל לחשיפת המרכיבים בסיגריות האלקטרוניות בהן השתמשו הנערים, לאחר שאסף ממצאים הקשורים לאשפוזו של הנער מקפלן

פרופסור עובדי דגן, מנהל יחידת טיפול נמרץ לב במרכז שניידר לרפואת ילדים, על מידן קלר שמת לאחר שהשתמש בסיגריה אלקטרונית, 15 באפריל 2023/דוברות בית החולים שניידר

משרד הבריאות מסר היום (חמישי) כי הוא בוחן את מקרה המוות של מידן קלר בן ה-16, ואת סיבת אשפוזו של נער נוסף בן 16 שעישן גם הוא סיגריה אלקטורנית. כמו כן, נמסר כי המשרד פועל לחשיפת מרכיבי הסיגריות האלקטרוניות בהן השתמשו שני הנערים.

המשרד מסר כי עד כה אסף ממצאים הקשורים לאשפוזו של הנער הנוסף בבית החולים קפלן, וכי הוא משתף פעולה עם גורמי אכיפה נוספים על מנת לבדוק אם יש קשר בין שני המקרים. בנוסף, היום התכנס הצוות הלאומי שהקים משרד הבריאות על מנת לפעול למיגור תופעת הסיגריות האלקטרוניות בעיקר בקרב ילדים ובני נוער. הצוות יגבש את המלצותיו בשבועות הקרובים.

מידן קלר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מידן קלר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שלשום, אושפז נער בן 16 מרחובות לאחר שימוש בסיגריה אלקטרונית. הנער פונה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי קלפן במצב בינוני, לאחר שנגרם נזק לריאותיו. מבית החולים נמסר כי "הנער מאושפז עם חשד ל-EVALI (נזק לריאות הנגרם כתוצאה מעישון סיגריות אלקטרוניות) שעדיין מצוי בבדיקה. הנער העיד כי עישן סיגריות אלקטרוניות. הוא הגיע לבית החולים כשהוא סובל מאי ספיקה נשימתית, מאושפז בשלב זה במצב בינוני ומקבל טיפול תומך".

שלושה שבועות קודם לכן, נקבע מותו של הנער מידן קלר בן ה-16. קלר אושפז בבית החולים שניידר כשהוא במצב קשה בעקבות קריסה של ריאותיו. הוא טופל ביחידה לטיפול נמרץ לב וחובר למערכת ה-ECMO, המחליפה את פעילות הלב והריאות. מבית החולים נמסר כי ישנו חשד כי הנער ניתק את עצמו ממכונת ה-ECMO מסיבה לא ברורה. המשפחה שללה את הטענה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סיגריה אלקטרונית. ShutterStock
"על משרד הבריאות להציג תוכנית למניעת עישון בקרב בני נוער"/ShutterStock

בעקבות מותו של קלר, פנו 70 ראשי ארגוני בריאות ורפואה לכמה מראשי ועדות הכנסת בדרישה לכינון "תכנית לאומית מקיפה למניעת התחלות עישון בקרב ילדים ובני נוער". את המכתב יעדו ראשי הארגונים ליו"ר ועדת הכספים משה גפני, יו"ר ועדת הבריאות אריאל בוסו, יו"ר הוועדה המיוחדת לזכויות הילד ח"כ אלי דלל, יו"ר הוועדה המיוחדת למאבק בשימוש בסמים ואלכוהול בועז ביסמוט ועוד.

"אנו קוראים לכם לכנס בדחיפות דיון חירום ולדרוש ממשרד הבריאות להציג תוכנית פעולה לאומית מקיפה למניעת התחלות עישון בקרב ילדים ובני נוער", נמסר במכתב, "תוכנית זו חייבת להיות מלווה במנגנונים לאכיפת החוק לאיסור פרסום והגבלת השיווק של מוצרי טבק ועישון ובפרט איסור מכירתם לקטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully