וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 16 מרחובות אושפז בטיפול נמרץ לאחר שעישן סיגריות אלקטרוניות

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 22:05

כמעט שלושה שבועות לאחר מותו של מידן קלר בן ה-16 שאושפז בעקבות שימוש בסיגריה אלקטרונית, נער בן 16 מרחובות אושפז במצב בינוני בטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי קפלן, לאחר שנגרם נזק לריאותיו, ככל הנראה כתוצאה משימוש בסיגריה אלקטרונית

מה סיגריות אלקטרוניות עושות לגוף שלכם?/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

כמעט שלושה שבועות לאחר מותו של מידן קלר בן ה-16 שאושפז בעקבות שימוש בסיגריה אלקטרונית, נער בן 16 מרחובות אושפז הערב (שלישי) במצב בינוני בטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי קפלן, לאחר שנגרם נזק לריאותיו, ככל הנראה כתוצאה משימוש בסיגריה אלקטרונית.

מבית החולים נמסר כי "הנער מאושפז עם חשד ל-EVALI (נזק לריאות הנגרם כתוצאה מעישון סיגריות אלקטרוניות) שעדיין מצוי בבדיקה. הנער העיד כי עישן סיגריות אלקטרוניות. הוא הגיע לבית החולים כשהוא סובל מאי ספיקה נשימתית, מאושפז בשלב זה במצב בינוני ומקבל טיפול תומך".

מדובר במקרה פחות חמור מהמקרה שהיה בשניידר בו מצא את מותו מידן קלר. לפי שעה, בבית החולים לא מתכוונים לחבר אותו למכונת אקמו, וכעת - בודקים מה היה בדיוק בסיגריה, ניקוטין או סמים.

מידן קלר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מידן קלר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה למקרה: "צמצום תופעת העישון ונזקיה היא אחת המשימות הלאומיות החשובות בתחום בריאות הציבור ואנו מחויבים למאבק בעישון והשלכותיו. לצערנו, בתוך שבועות בודדים, נער נוסף בן 16 אושפז בעקבות שימוש בסיגריות אלקטרוניות. זוהי קריאת השכמה ומשרד הבריאות נחוש לפעול על מנת לצמצם את השימוש בסיגריות אלקטרוניות שהן מוצר מזיק לבריאות. נוכח מימדי התפשטות התופעה בוחן המשרד את כלל הצעדים האפשרים, ופועל בדרכים רבות על מנת להעלות את המודעות לסכנות שבשימוש במוצרים אלו".

"הדרך הטובה ביותר להפסיק לעשן היא לא להתחיל לעשן. סיגריות אלקטרוניות הן איום חדש וממשי על בריאות הילדים, בני הנוער וגם המבוגרים. אנו קוראים להורים להכיר את האיום ולדבר עם ילדיהם על הנושא. בשבוע שעבר החל משרד הבריאות לפעול להקמת צוות לאומי שיבחן מחדש את המדיניות ויפעל ביחד למיגור התופעה. הצוות יפעל במקביל לפעולות נוספות שנעשות יחד עם משרדי ממשלה וגורמים חברתיים על מנת להעלות מודעות לנזקי המוצרים המסוכנים האלה".

מהאגודה למלחמה בסרטן נמסר: "אנו מאחלים החלמה מהירה לנער ומחזקים את משפחתו. הווייפ הפך למגיפה מסוכנת בקרב הילדים והנוער בישראל הממשיכה לגבות קורבנות. חיוני שהורים יהיו מודעים לתסמינים ולנזקים. מדובר במוצר מסוכן וממכר שיוצר תלות פיזית ונפשית ופוגע פגיעה אנושה בבריאות".

"אנו קוראים לחברי הכנסת והממשלה לשקול איסור מוחלט של יבוא סיגריות אלקטרוניות חד פעמיות וסיגריות אלקטרוניות בטעמים בדומה לעשרות מדינות שכבר השכילו לאסור זאת וכן קוראים למשטרת ישראל לערוך חקירה על נסיבות המכירה לקטינים. אנחנו בתקופה קשה מאוד וזמנים קשים מחייבים צעדים נחושים", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully