וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דינמיקה מסוכנת: לבן גביר אין לאן לברוח, אך שלמות הממשלה עלולה להיפגע במהירות

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 20:26

השר קרא שוב ושוב לנתניהו לאפשר לו לממש לפחות חלק מהבטחותיו לבוחר ולהשתתף בדיונים, עד שרה"מ החליט להבהיר: אם לא נאה לך, תעזוב. בינתיים, הוא ומפלגתו לא ישתתפו בהצבעות בכנסת ותו לא, אך ההיסטוריה מלמדת שממשלות נופלות מבפנים, וגם ממשלת "ימין מלא-מלא" לא חסינה

בווידאו: בן גביר עונה לנתניהו: "לא נגיע להצבעות"/צילום: אבי רוקח

לפני כחודש פגש השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר את ראש הממשלה נתניהו. בן גביר זעם על כך שנתניהו לא משתף אותו בדיונים ביטחוניים או בהערכות מצב. "זה לא יכול להיות כך, או שאני שותף או שלא", אמר. נתניהו שמע, הבטיח לשנות זאת, השניים לחצו ידיים ונפרדו לשלום.

אתמול, אחרי יממה עמוסה בשיגורי רקטות לעבר ישראל, נתניהו כינס שוב הערכת מצב מצומצמת. לבן גביר נודע מכך רק בדיעבד. הוא העביר מסר לנתניהו שהוא מבקש להשתתף בדיונים, אך נתניהו לא זימן אותו. יו"ר עוצמה יהודית רתח על כך. הוא אמר לאנשים בסביבתו: "זה לא יכול להימשך ככה". נתניהו מצדו החליט לעצור את הפסטיבל התקשורתי שבן גביר מנהל לראשו. בעקבות כך, בליכוד פרסמו הודעה ברוח זו: ראש הממשלה מחליט מי ישתתף בדיונים ביטחוניים ומי שלא טוב לו, יום טוב לו.ֶ

בנימין נתניהו, איתמר בן גביר, מליאת הכנסת, 28 בדצמבר 2022. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
נתניהו ובן גביר בכנסת. לא עושה טוב לקואליציה/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בן גביר סבור שבתפקידו כשר לביטחון לאומי הוא נדרש להיות מעורב בדיונים אלה. לטענתו, יש להחלטות השלכות על המצב הפנימי של ישראל, ובדגש על הנעשה בערי הדרום. בכירים במפלגתו הסבירו היום כי "אם אנחנו חלק מהממשלה, אז אנחנו נושאים באחריות. לא ביקשנו לממש את מדיניותה של עוצמה יהודית במלואה אבל לפחות שנתניהו יעמוד במה שהוא עצמו התחייב. נתניהו רוצה שנהיה מחוץ למעגל, להדיר אותנו ואז שנספוג גם את הביקורת עבורו? לא ייתכן".

העימות בין נתניהו לבן גביר שבמסגרתה האחרון הודיע היום על חרם הצבעות לא עושה טוב בלשון המעטה לקואליציה. ממשלות נופלות רק כשמפרקים אותן מבפנים, והצעד של בן גביר אומנם הפיך אבל מדובר בדינמיקה מסוכנת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בעם שר הביטחון, הרמטכ"ל, ר' המל"ל, ר' אמ"ן, ר' אמ"ץ, סגן ראש השב"כ, המזכיר הצבאי של רה"מ, מפקד פיקוד דרום, רח"ט מחקר ורח"ט מבצעים, 2 במאי 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
הדיון הביטחוני אמש בו לא השתתף בן גביר/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

ארבעה חודשים אחרי שהממשלה הוקמה, היא סופגת ביקורת ציבורית חסרת תקדים. את הרפורמה המשפטית קברו, בינתיים. ביוקר המחייה לא ממש נאבקו ואת ההרתעה מול חמאס איבדו. מדובר בפרק זמן שבו ממשלת ה"ימין מלא מלא" לא הצליחה להוכיח עצמה מול ציבור בוחריה.

נכון, לאף אחד מהשותפים אין לאיפה לברוח. הסקרים לא מנבאים טובות וכולם מתקשים להאמין שאת ההצלחה של ה-64 מנדטים יהיה ניתן לשחזר פעם נוספת אבל אם יש מי שבקואליציה שעסוק כבר עכשיו בהודעות שהזכירו את הקמפיינים של הבחירות האחרונות - זה עוד עלול להידרדר מהר ממה שחשבנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully