וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: "יש בעיה בהרתעה, היא בירידה"

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 18:15

עד לרגע זה לא התקבלה החלטה אם להעביר לפלסטינים את גופת איש הג'יהאד האיסלאמי חאדר עדנאן, שמותו כתוצאה משביתת רעב הציתה את ההסלמה בדרום. גורם ביטחוני בכיר אמר כי ישראל לא מעוניינת בהסלמה, אך גם הודה כי לצד הירידה בהרתעה - חמאס עדיין מרוסן

בווידאו: גנץ בשדרות: “לשמר מדיניות ביטחונית אגרסיבית"/צילום: רבי רוקח

במערכת הביטחון עקבו בדריכות בשבועות האחרונים אחרי הידרדרות במצבו הרפואי של פעיל הג'יהאד האיסלאמי והאסיר הביטחוני ח'אדר עדנאן מג'נין. גורם ביטחוני הסביר היום (רביעי) כי ענדאן לא היה בכיר, ולא היה פעיל משמעותי בתחום הצבאי, אבל בגלל שביתות הרעב שלו שהודהדו בתקשורת הפלסטינית, הוא הפך לסמל בעיני הג'יהאד האיסלאמי. בתוך כך, הגורם הודה: "יש בעיה בהרתעה. היא בירידה. חמאס עדיין מרוסן אחרת היה משגר רקטות בעצמו ולמרות זאת שילם מחיר. זו תקופה מאוד מורכבת שבה צריך להתנהל ברגישות ובחדות. האיום הגדול יותר ממוקם רחוק מאוד".

לוואלה! נודע כי בשבועות האחרונים התקיימו שיחות של גורמים בכירים במערכת הביטחון עם מקבילים זרים בהנחיית שר הביטחון יואב גלנט במטרה להיערך לאפשרות שהאסיר ימות כתוצאה מההתעקשות שלו לשמר את שביתת הרעב. המסרים שהגיעו מבכירי המדינות כי יהיה קושי גדול מאוד לעצור תגובה למותו במתווה של שיגורי רקטות אבל יתאמצו לצמצם.

נזקי נפילת רסיסי רקטה, זיקים, 3 במאי 2023. אבי רוקח
נזק למכונית כתוצאה מנפילת רקטה בעוטף עזה/אבי רוקח

"חמאס נמצא בין הפטיש לסדן", הבהיר אחד הגורמים הזרים. "מצד אחד לא רוצה הסלמה ומנגד לא יכול למנוע תגובה לסמל בסדר גודל שכזה". במשרד הביטחון, צה"ל והשב"כ לא התרשמו מההתבטאויות של אלמנת ענדאן שקראה להימנע מפיגועי נקמה והוסיפה כי די לה במאבק שהוביל בעלה ובדרך שיבחרו בניו.

כך למעשה, יצאה לדרך התקפה מדורגת מרצועת עזה תוך 24 שעות שכללה 104 רקטות. דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הבהיר כי חמאס נטל חלק רק בירי הרקטות לעבר כלי טיס ולא לעבר ישראל אך ידע ואישר את השיגורים לעבר ישראל. "ישראל לא רוצה בשלב הזה הסלמה. אם המצב ידרדר אנחנו נבחר את העיתוי שנוח לנו להכות בטרור", אמר גורם ביטחוני בכיר.

רקטה ששוגרה מרצועת עזה פגעה בחצר בית בקיבוץ בעוטף עזה, 3 במאי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רקטה ששוגרה מרצועת עזה פגעה בחצר בית בקיבוץ בעוטף עזה, 3 במאי 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חשוב לציין, כי מצרים לקחה משמעותי ביממה האחרונה בניסיון למנוע הסלמה רחבה יותר ולסייע בהרגעת השטח, אך לא הצליחה לבלום את התקפת הטרור. גורם צבאי בכיר בפיקוד הדרום אמר: המטרות שתקפנו הלילה, נבחרו בקפידה. מטרות כואבות מאוד שכללו אתרי ייצור תת קרקעיים, חומרי גלם, רכיבים ומכונות. אם הם לא היו חשובים לא היו בונים אותם מתחת לפני האדמה. ייקח להם הרבה זמן לשקם את כושר ייצור האמל"ח שנפגע. זה מחיר כבד ששילם חמאס".

עם זאת, הבהירו גורמי ביטחון כי במקביל הנחה שר הביטחון יואב גלנט להיערך למבצע רחב היקף במידה ותהיה החרפה בטווח הזמן המיידי. כאמור, עד כה לא החליטה ישראל להעביר את גופתו לידי הרשות הפלסטינית וגופתו מוחזקת בישראל. "לכולם ברור שאם יהיו שיגורים בזמן הקרוב ? התגובה של ישראל תהיה חריפה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully