וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: גנץ ממשיך להתחזק על חשבון לפיד; גוש נתניהו עם 50 מנדטים בלבד

עודכן לאחרונה: 28.4.2023 / 6:02

המחנה הממלכתי הופכת למפלגה הגדולה ביותר עם 28 מנדטים, ומותירה במקום השני את הליכוד ונתניהו, כך לפי סקר מעריב. עיקר הגידול של המחנה הממלכתי מגיע דווקא ממצביעי יש עתיד, בנוסף לכמה מנדטים המגיעים מהליכוד. עוצמה יהודית מתקרבת לאחוז החסימה, העבודה ומרצ עוברות

בוידאו: גנץ על המתווה המסתמן של חוק הגיוס: "סכנה לצבא העם בעתיד"/ללא

על רקע המתיחות הביטחונית בשבועות האחרונים, בצל אירועי יום הזיכרון, יום העצמאות והמשך המחאה נגד המהפכה המשפטית - מסתמן שינוי משמעותי נוסף ביחסי הכוחות הפוליטיים.

לפי סקר "מעריב־סופהשבוע" שפורסם היום (שישי) ונערך על ידי ד"ר מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, אם היו מתקיימות היום בחירות לכנסת, התוצאה הייתה מהפך דרמטי, כשמפלגות הקואליציה היו מקבלות 50 מנדטים בלבד, בעוד באופוזיציה היו זוכים ל-70 מנדטים - עלייה של מנדט מהסקר הקודם של "מעריב" שהתפרסם לפני שבועיים.

המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ הופכת למפלגה הגדולה ביותר עם 28 מנדטים, ומותירה במקום השני את הליכוד של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהופכת למפלגה השנייה בגודלה עם 23 מנדטים.

טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, ירושלים  25 באפריל 2023. קובי גדעון /לע"מ, אתר רשמי
יכול להיות מרוצה, המחנה הממלכתי מזנקת ל-28 מנדטים. גנץ בטקס הדלקת המשואות, השבוע/אתר רשמי, קובי גדעון /לע"מ

לפי ממצאי הסקר, עיקר הגידול של המחנה הממלכתי מגיע דווקא ממצביעי יש עתיד, בנוסף ל-2-3 מנדטים המגיעים ממצביעי הליכוד - שבקרבם, כך לפי הסקר - אחד מכל חמישה אינו יודע למי יצביע בבחירות עתידיות, שיעור כפול מזה של כלל המתלבטים.

יש עתיד בראשות יאיר לפיד ממשיכה להיחלש וניצבת על 17 מנדטים לעומת 19 בסקר הקודם. עוד עולה מהסקר הנוכחי כי העבודה ומרצ עובדות את אחוז החסימה, אך בל"ד עדיין מתחתיו עם 2.2%. מפלגה נוספת שמתקרבת לאחוז החסימה היא עוצמה יהודית בראשות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

למעשה, על פי ממצאי הסקר הנוכחי, האופוזיציה יחד עם המפלגות הערביות מגיעה ליתרון שיא של 70 מנדטים לעומת 50 למפלגות הקואליציה, כשבסקר מתחזק הרוב של מפלגות שהרכיבו את ממשלת השינוי לכדי 64 מנדטים.

עוד בוואלה!

סקר: עוצמה יהודית מתקרבת לאחוז החסימה, גנץ ממשיך להתחזק

לכתבה המלאה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בכנסת, 22 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
מתקרב לאחוז החסימה. השר איתמר בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

הממצאים המלאים: המחנה הממלכתי - 28 מנדטים, הליכוד - 23 מנדטים, יש עתיד - 17 מנדטים, ש"ס - 10 מנדטים, יהדות התורה - 7 מנדטים, הציונות הדתית - 6 מנדטים, חד"ש תע"ל - 6 מנדטים, ישראל ביתנו - 6 מנדטים, רע"מ - 5, העבודה ומרצ - 4 מנדטים לכל אחת, ועוצמה יהודית מתקרבת גם היא לאחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד.

בסקר השתתפו 525 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הסקר נערך ב-26-27 באפריל 2023. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully