וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף ברצועת עזה, אזעקות הופעלו בעוטף ובנגב

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 4:39

צה"ל תקף פעמיים כמה מטרות ברצועת עזה, בהן אתרים לייצור אמצעי לחימה ומתחמים צבאיים של חמאס. בתגובה - מטחי רקטות שוגרו לעבר יישובי עוטף עזה, רקטה אחת פגעה בחצר בית בזיקים. לקראת השעה 04:00 דווח בתקשורת הערבית כי הושגה הפסקת אש בין הצדדים

אחת התקיפות בצפון מערב העיר עזה(מוצב א-ספינה)/מערכת וואלה!

חיל האוויר תקף הלילה (שלישי) מטרות ברצועת עזה, בהן מתחמים צבאיים של חמאס, מחסן אמצעי לחימה, מוצב צבאי ומנהרה תת קרקעית. במקביל לתקיפות, המשיך ירי הרקטות לעבר עוטף עזה והתרעות צבע אדום הופעלו בשדרות, אשקלון, ויישובי עוטף עזה. לקראת השעה 04:00 דווח בתקשורת הערבית כי הושג הסכם הפסקת אש בין ישראל לבין הפלגים ברצועת עזה. גורמים פלסטינים מסרו לרויטרס כי ההסכם נכנס לתוקף בשעה 03:30 לפנות בוקר ותווך על ידי גורמים מצריים, קטארים והאו"ם.

מוקדם יותר הלילה, תקף צה"ל מתחם ששימש כמחנה אימונים של חמאס, מוצב צבאי של הארגון בו היה מחסן אמצעי לחימה, אתרים לייצור אמצעי לחימה, מפעל בטון המשמש לבניית תשתיות של הארגון, מוצב צבאי של המערך הימי של חמאס ומנהרה תת קרקעית שמשמשת את הארגון בדרום הרצועה. ברצועה הגיבו לתקיפות בירי רקטות לעבר יישובי עוטף עזה והתרעות צבע אדום הופעלו גם בתלמי ביל"ו שבמערב הנגב.

אחת הרקטות ששוגרו מהרצועה פגעה בחצר בית בקיבוץ זיקים שבעוטף עזה, לא היו נפגעים אך נזק נגרם לבית ולרכב. בעקבות הירי, גבר כבן 46 נפצע קל בזמן שרץ למרחב המוגן ואישה כבת 63 נחבלה קל בידה מנפילה.

פגיעת הרקטה בחצר הבית בזיקים

רקטה ששוגרה מרצועת עזה פגעה בחצר בית בזיקים, 3 במאי 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
צה"ל תוקף ברצועת עזה, 2 במאי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
צה"ל תוקף ברצועת עזה, הערב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
צה"ל תוקף ברצועת עזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפות צה"ל ברצועת עזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מוקדם יותר היום, בצה"ל נערכו לתקיפה משמעותית ברצועת עזה, בעקבות מטח הרקטות שנורה קודם לעבר יישובי העוטף. לדברי גורמים במערכת הביטחון, הועברו מסרים לכיוון ירושלים כדי להרגיע את הרוחות, אך הצבא נערך לתגובה בתגובה לירי 26 הרקטות לעבר ישראל. ההשערות לתקיפה המתוכננת מתפרסמות לאור ביקורת חריפה מתוך הקואליציה, האופוזיציה - ותושבי העוטף. במקביל, צה"ל נערך לספיגת רקטות גם בעורף.

יצוין כי בשעות האחרונות, שישה שיגורי מרגמות זוהו משטח רצועת עזה לישראל, ואזעקת צבע אדום נשמעה בקיבוץ כיסופים שבעוטף עזה. בהודעת דובר צה"ל נמסר כי חלקם שיגורים כושלים שנפלו בשטח רצועת עזה וחלקם נפלו בסמוך לגדר המערכת בשטח ישראל.

אחר כמה חודשים של טפטופי רקטות שהפכו למעין שגרת חיים עבור תושבי העוטף, בשעות האחרונות תושבי הדרום ובפרט אלו המתגוררים ביישובי עוטף עזה, נאלצו להתמודד עם הסלמה במצב הביטחוני. החל משעות הבוקר המוקדמות, מאז נקבע מותו בבית החולים של האסיר הביטחוני, פעיל הג'יהאד האיסלאמי חאדר עדנאן, נורו עשרות רקטות לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה.

בעוד בחמאס ובג'יהאד איסלאמי הבהירו כי מדובר ב"תגובה ראשונית" בלבד, פיקוד העורף הודיע בהתאם להערכת מצב שבוצעה, כי תושבי עוטף עזה אינם צריכים לשהות יותר בקרבת מרחב מוגן, ולפי שעה - השקט השברירי נשמר. "אי אפשר להמשיך לחיות ככה, אין לנו לאן לברוח. אני כבר לא מאמינה לשום ממשלה, אין לנו על מי לסמוך. למעלה מעשרים שנים שזה נמשך", סיפרה לוואלה! תושבת שדרות ריטה גלעדוב.

עוד בוואלה!

מטח רקטות לעבר עוטף עזה: גבר נפצע קשה באתר בנייה, הפעילויות בעיר בוטלו

לכתבה המלאה

אחת התקיפות בצפון מערב העיר עזה (מוצב א-ספינה)

אחת התקיפות בצפון מערב העיר עזה(מוצב א-ספינה)/מערכת וואלה!
יירוטי רקטות על ידי כיפת ברזל מעל שדרות, 03 במאי 2023. אבי רוקח
יירוט רקטות בשמי שדרות, הלילה/אבי רוקח
כוננות בגבול רצועת עזה, 2 במאי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
כוננות בגבול רצועת עזה, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל

הילה מורן מדמוני, גם היא תושבת שדרות, מתחה ביקורת על ממשלות ישראל לדורותיהן, וכן על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שלדבריה, הבטיח והבטיח, ושום דבר לא קרה. "כשהתחיל המטח, רצנו לממ"ד, ופתאום שמענו קריאות 'הצילו' של אימהות עם תינוקות שהיו בגן וביקשו להיכנס לממ"ד שלנו. אני מרגישה בשידור חוזר של 22 שנים, ושום דבר לא משתנה, כל הממשלות הפיקרו אותנו".

מורן מדמוני הוסיפה: "בן גביר שהבטיח והבטיח - ובינתיים זה לא קרה. כאשר יושבים על כיסא, כנראה לא מצליחים לשנות. אני מפצירה בשר הביטחון וראש הממשלה: 'דין שדרות כדין תל אביב'. כולם יוצאים להפגין בעד ונגד הרפורמה, ואף אחד לא שומע את זעקתנו, אף אחד לא קם".

"הקלות הבלתי נסבלת שהם מכניסים אותנו למצבי חירום, זה כאילו שאנחנו בובות. לאורך עשרים שנים המדינה על תושבי עוטף עזה", הוסיף תושב העיר שדרות.

לב, שביתו נפגע כתוצאה מרקטה שנפלה בחצר הבית סיפר לוואלה!: "הבת הייתה לבד בבית, שמעה צבע אדום ונבהלה. היה פיצוץ גדול, הייתי בעבודה ואז התקשרו אליי. אשתי יצאה בדיוק לעבודה. היה פה נס גדול שהרקטה נפלה בחצר, נס גדול".

ליאל מלך בת ה-14 הוסיפה: "אכלתי ושמעתי צבע אדום. רצתי לממ"ד, ואז שמעתי בומים, ושוב אזעקה, ושוב בום, הפעם חזק. עלו לי בראש מחשבות שזה בבית שלי, הרחתי שרוף, התקשרתי לאמא. פתחנו את הממ"ד ואז אני רואה את הטיל עולה באש. נלחצנו מאוד".

זירת נפילת רקטה, שדרות, 2 במאי 2023. יניר יגנה
זירת נפילת רקטה. שדרות, היום/יניר יגנה

קריאות באופוזיציה ובקואליציה לתגובה חריפה לירי הרקטות מעזה

בתגובה לאירועים האחרונים, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו כתב: "ארגוני הטרור בעזה ישלמו מחיר על הירי לעבר הדרום. נגבה כל פעולה ביטחונית נחושה ואחראית מול הטרור. יחד עם כל עם ישראל אני מתפלל להחלמת הפצועים. ברגעים האלו כולנו עם תושבי העוטף וכוחות הביטחון". ראש האופוזיציה יאיר לפיד הוסיף: "האופוזיציה תגבה את הממשלה בכל פעולה צבאית שתביא שקט ובטחון לתושבי הדרום".

גם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, התייחס למצב הביטחוני ותקף את מדיניותה הביטחונית של הממשלה: "הפקרות ביטחונית בממשלת 'ימין על מלא': פיגוע ירי הבוקר בשומרון. מעל 20 רקטות לעבר עוטף עזה. 5 נפילות ביישובים. פצועים בגוף ובנפש. לידיעת ממשלת ישראל: 'כי שקט הוא רפש - הפקר דם ונפש".

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, התייחס לאירועים האחרונים, ובפרסומים שהעלה ברשתות החברתיות, הוא מתח ביקורת קשה על ממשלת נתניהו. "ביום אחד תחת ממשלת נתניהו האויב בעזה ירה עלינו יותר רקטות מאשר בשנה שלמה תחת הממשלה בראשותי. זה אינו מקרי".

"הובלתי מדיניות בטחונית תקיפה, ואילו נתניהו מוביל בלבול וחולשה. ממשלת נתניהו 'הכילה' רקטות מלבנון, סוריה ועזה, אז מה הפלא שהאויב ממשיך לירות. על הממשלה להתעשת כבר היום, לעשות את עבודתה ולהשיב את הביטחון שאבד לאזרחי ישראל", הוסיף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בעם שר הביטחון, הרמטכ"ל, ר' המל"ל, ר' אמ"ן, ר' אמ"ץ, סגן ראש השב"כ, המזכיר הצבאי של רה"מ, מפקד פיקוד דרום, רח"ט מחקר ורח"ט מבצעים, 2 במאי 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהערכת המצב/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

ח"כ דני דנון מהליכוד מסר בתגובה: "נגמר הרמדאן - נגמרו התירוצים. אין כעת שום סיבה להכלה. זו העת להכות בעוצמה במי שפוגע בנו". מאוחר יותר, חבר הכנסת דנון הגיע לשדרות ואמר: "אחרי מתקפה כל כך קשה על תושבי הנגב, אין לממשלת ישראל ברירה. חייבים לפעול בעוצמה רבה ולהחזיר את הביטחון האישי לתושבים. אני סומך על ראש הממשלה. נגמרו התירוצים של הרמאדן. חייבים לגבות מחיר כבד".

בתגובה לכך שראש הממשלה בנימין נתניהו בחר שלא לזמן אותו להערכת מצב שנערכת כעת בעקבות המתיחות הביטחונית, למרות בקשותיו, גורמים בסביבת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסרו: "מדיניות ההכלה מיצתה את עצמה. הפעם צריך שתהיה תגובה חד משמעית ונחרצת".

חבר הכנסת אלמוג כהן, שהגיע לזירת האירוע, התראיין לוואלה! והתבטא נגד "מדינויות ההכלה" של ממשלת נתניהו. "מדיניות ההכלה הוכיחה את עצמה ככישלון מוחלט. האיוב מריח דם ומסה לרצוח את ילדנו. אנחנו מצפים מהממשלה לתגובה צבאית חריפה. אני קורא לממשלת ישראל. נשב בממ"ד כמה שצריך", אמר.

ראש עיריית שדרות דוידי: "אי אפשר להמשיך עם האיפוק"

בתגובה לירי הרקטות, ראש עיריית שדרות אלון דוידי, אמר הערב: "הגיע הזמן להפסיק עם מכבסת המילים. אם יש מטרות ברורות וידועות, יש לפעול ולטפל בהן. 22 רקטות נורו לשדרות וליישובי העוטף במטרה לרצוח אזרחים ישראלים, אי אפשר להמשיך עם האיפוק. אני שוב קורא לראש הממשלה, לשר הביטחון ולקבינט לחסל את ראשי החמאס והג'יהאד. אנחנו פועלים במקומות הרבה יותר רחוקים, אבל קילומטר מכאן לא עושים מספיק כדי למנוע את הירי לעבר שדרות והעוטף והניסיון לרצוח ישראלים".

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully