וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפיגוע בדולפינריום ועד להתנגשות: סיפור הנהגת החשודה מהתאונה הקטלנית בנגב

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 16:37

יאנה בלום, החשודה בגרימת התאונה שהתרחשה ביום העצמאות בכביש 40, שבה נהרג מעיין בת השנה, היא בת שכולה שאיבדה את אביה בפיגוע בשנת 2001. "אני מרשה לעצמי לבכות על זה רק ביום הזיכרון שלו", סיפרה. לפי החשד, בזמן התאונה הייתה תחת השפעת סמים ואלכוהול

בווידאו: פעוט נהרג בתאונה בין שני כלי רכב סמוך לצומת הנגב/צילום: דוברות מד"א

יאנה בלום, הנהגת החשודה בגרימת התאונה שהתרחשה ביום העצמאות (רביעי) בכביש 40, בה נהרג מעיין דומנוביץ' בן השנה, היא בת שכולה שאיבדה את אביה בפיגוע בדולפינריום בשנת 2001. בראיון שקיימה בעבר עם "כאן 11" סיפרה בדמעות כי היא לא מרבה לדבר על מות אביה. "אני מרשה לעצמי לבכות על זה רק פעם בשנה וזה ביום הזיכרון שלו", אמרה. יום לאחר יום הזיכרון בשבוע שעבר, התרחשה התאונה בה לפי החשד, בלום הייתה תחת השפעת סמים ואלכוהול.

בלום הייתה בת שנתיים וחצי כשאיבדה את אביה, יאן, בפיגוע בתל אביב, בו נרצחו 21 בני אדם. האב עלה לישראל מאוקראינה בשנת 2000 יחד עם אשתו ובתם והם התגוררו ברמת גן. יאן היה לומד עברית באולפן בשעות היום, ובלילות עבד כמאבטח בדיסקוטק "דולפין" שבבניין הדולפינריום.

בדקות שקדמו לפיגוע הקטלני, יאן סיים פטרול בחנייה ושב לכניסה, כדי לפתוח את הדלתות לבאים, בדיוק כשהפעיל המחבל את המטען ופוצץ את עצמו. האב נפצע קשה בראשו ומת מפצעיו כעבור שלושה ימים. יאן היה בן 25 במותו והותיר אחריו אישה, בת והורים.

יאנה בלום, הנהגת המעורבת בתאונה בה נהרג הפעוט מעיין דומנוביץ' וחשודה בנהיגה בשכרות ותחת השפעת סמים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שכלה את אביה בגיל שנתיים וחצי, יאנה בלום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפיגוע בדולפינריום  3.6.2001. אריק סולטן, מעריב
21 בני אדם נרצחו בפיגוע בדולפינריום, בהם אביה של בלום/מעריב, אריק סולטן

"אני זוכרת כשהודיעו לאמא שלי, הייתי בחלון ושמעתי אותה צורחת", סיפרה בלום בראיון אחר. "כשהייתי קטנה היה לי מאוד קשה כשילדים אמרו 'אבא'. אני בחיים לא פניתי לאף אחד בשם אבא. לא הייתי באה לימי הזיכרון בבית ספר. איך שהיו מתחילים את הטקס, החלו לזלוג לי הדמעות והפסקתי ללכת".

בית משפט השלום בבאר שבע האריך אמש ביומיים את מעצרה של בלום, שלה מיוחסות עבירות של המתה בקלות דעת, נהיגה בשכרות ותחת השפעת סמים. הדיון התרחש ללא נוכחותה מאחר ונפצעה בעצמה בתאונה הקטלנית ועדיין מאושפזת. עוד צוין כי היא ביצעה בעבר עבירה דומה - ולכן קיימת עילת מעצר של מסוכנות. לפני כמה שנים במהלך בדיקה שגרתית בלום נעצרה כשנהגה בשכרות ורישיונה נשלל.

יאן בלום שנרצח בפיגוע בדולפינריום ב-2001.. מתוך דף נופל באתר יזכור של עיריית תל אביב, אתר רשמי
יאן, אביה של בלום שנרצח בפיגוע בדולפינריום/אתר רשמי, מתוך דף נופל באתר יזכור של עיריית תל אביב
פעוט נהרג בתאונת דרכים בכביש 40, 26 באפריל 2023. דוברות מד"א, אתר רשמי
זירת התאונה, יום רביעי/אתר רשמי, דוברות מד"א

"מרשתנו מצויה במצב נפשי קשה מאוד, עם היוודע לה תוצאות התאונה היא לקתה בהלם וזעזוע והיא מבקשת להשתתף באבלה הכבד של המשפחה", נמסר מטעם עורכי דינה של החשודה, גיא שמר ושלמה ערד. "היא אינה זוכרת דבר מהתאונה, על כן לא נתייחס להיבטי התאונה ונמתין לסיום החקירה".

מחקירת המקרה עולה כי התאונה התרחשה בין שני כלי רכב בכביש 40 בצומת הנגב לכיוון דרום. צוות מד"א שהוזעק למקום נאלץ לקבוע את מותו של הפעוט בן השנה מהיישוב נוקדים שבגוש עציון. אביו אליה ואחיו אורי בן ה-7 נפצעו קשה, ואילו אמו אילה ושני אחיו, נטע ושחר בני ה-6 וה-4, נפצעו בינוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully