וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: מטאוריט נפל בבית פרטי בצפון המדינה

עודכן לאחרונה: 29.4.2023 / 11:31

תושב הבית סיפר כי הוא ומשפחתו גילו שהמטאוריט פרץ דרך שני הרפעים בחניית ביתם. "מדובר באירוע נדיר מאוד", אמר דובר המרכז הגרמני לתעופה וחלל DLR שאישר את פגיעת המטאוריט. הפעם האחרונה בו דווח על פגיעת מטאוריט בגרמניה הייתה באפריל בשנת 2002

טיל ספייק NLOS של רפאל/רפאל

סלע מטאוריט בגודל של כדור טניס נפל בבית בצפון גרמניה במהלך השבוע ופרץ את הגג, סיפר תושב הבית וילפריד לאבוש, אמש (שישי) לתקשורת המקומית.

עוד סיפר כי הוא ומשפחתו שמעו רעש בשעות אחר הצהריים המוקדמות וחשבו כי מדובר בסופת רעמים. אך כשהגיעו לחניית הבית, הופתעו לגלות סלע שפרץ דרך שני רעפים ומשקלו 225 גרם.

"כשהחזקתי אותו בהתחלה, הוא עדיין הרגיש חם" סיפרה בירגיט זוגתו של לאבוש. עוד סיפרה כי בהתחלה חשדה שמדובר במטאוריט אך דחתה על הסף את הרעיון. רק ימים לאחר מכן, נודע להם כי ההנחה של בירגיט נכונה.

סלע מטאוריט שנפל בבית הצפון גרמניה, 29 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שהגיעו לחניית הבית, הופתעו לגלות מטאוריט שפרץ דרך שני רעפים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"מדובר באירוע נדיר מאוד", אמר דובר המרכז הגרמני לתעופה וחלל DLR שאישר את פגיעת המטאוריט. הפעם האחרונה בו דווח על פגיעת מטאוריט בגרמניה הייתה באפריל בשנת 2002 בבוואריה על פי DLR.

אירוע נוסף דווח באותו יום, כ-600 מטרים ממקום הפגיעה, בו התושבים שמעו חבטה חזקה. כבאים שהוזעקו למקום גילו חור של כ-20 סנטימטר באדמה ומצאו בו אבן. בדיקות ראשוניות הראו כי האבן ככל הנראה שהתה באדמה זמן ממושך, ולכן לא ברור האם מדובר גם כן במטאוריט.

עוד בוואלה!

דיווח: סוריה האשימה את ישראל בתקיפת מטרות באזור חומס

לכתבה המלאה
גלקסיה. ShutterStock
"מדובר באירוע נדיר מאוד"/ShutterStock

בפברואר 2013 פרץ מטאור גדול יותר באטמוספירה ליד העיר צ'ליאבינסק שברוסיה. לפי נתוני ה-DLR, יותר מ-7,000 מבנים נפגעו מהפיצוץ, חלקם קשה, וכ-1,500 בני אדם נפצעו מרסיסי זכוכית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully