וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור עושה היסטוריה: מעניק לראשונה זכות הצבעה לנשים בכנס רב חשיבות

עודכן לאחרונה: 27.4.2023 / 16:45

חוקים חדשים יעניקו לחמש אחיות זכויות הצבעה בסינוד - ועידה כנסייתית בכירה שמתכנסת כדי להכריע בסוגיות אמונה, פולחן ומינהל. בעבר, נשים הורשו להשתתף בכנס רק כצופות

בווידאו: האפיפיור פרנציסקוס השתחרר מבית החולים ברומא/רויטרס

האפיפיור פרנציסקוס יאפשר לראשונה לנשים להצביע בפגישה גלובלית רבת חשיבות של בישופים באוקטובר - החלטה שכונתה "היסטורית".

חוקים חדשים שעליהם הוכרז אתמול (רביעי) יעניקו לחמש אחיות זכויות הצבעה בסינוד - ועידה כנסייתית בכירה שמתכנסת כדי להכריע בסוגיות אמונה, פולחן ומינהל. בעבר, נשים הורשו להשתתף בכנס רק כצופות. מרבית המשתתפים בכנס יהיו עדיין גברים, אך הרפורמות נתפשות כשינוי משמעותי בכנסייה הרומית-קתולית שבמשך מאות שנים נשלטה על ידי גברים.

האפיפיור פרנציסקוס בתפילת הפסחא המסורתית בוותיקן, 9 באפריל 2023. רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס/רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס. רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס/רויטרס

כנס ההסמכה לכמורה של נשים, ארגון שתומך בנשים לכמורה, אמר כי הרפורמה היא "סדק משמעותי בתקרת הוויטראז'": "במשך השנים הנציגים והבישופים של הוותיקן התנגדו לשינויים בכל סינוד בנוגע להצבעת נשים", כתבה הקבוצה בטוויטר. "הסיבה שלא נאמרה היתה תמיד סקסיזם. בעתיד הקרוב, אנחנו מקווים שהסינוד תמשיך להתפתח לגוף מייעץ כוללני שמייצג את אנשי האלוהים".

האפיפיור הודיע כי זכות ההצבעה תוארך גם ל-70 חברים שאינם שייכים לכמורה ונבחרו באופן אישי מהקהילה הדתית, כלומר הסינוד כבר לא תהיה מפגש אך ורק של ההירארכיה הכנסייתית. בנוסף, האפיפיור אמר כי הוא מקווה שמחצית מאנשי הקהילה יהיו נשים והדגיש במיוחד צעירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully