וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור בנאום הפסחא: קורא לחידוש הדיאלוג בין הישראלים והפלסטינים

עודכן לאחרונה: 10.4.2023 / 7:25

בנאומו המסורתי, מול עשרות אלפי מאמינים, קרא פרנציסקוס לצדדים ליצור "אקלים של אמון וכבוד הדדי" כדי ששלום "ישלוט בעיר הקודש". עוד התפלל האפיפיור לסיום המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, ועבור הטורקים והסורים שאיבדו את בני משפחתם ברעידת האדמה לפני כחודשיים

בווידאו: האפיפיור פרנציסקוס השתחרר מבית החולים ברומא/רויטרס

האפיפיור פרנציסקוס התייחס אמש (ראשון) להסלמה הביטחונית בישראל וקרא לישראלים ולפלסטינים לגבש "אקלים של אמון". את הדברים אמר בברכת חג הפסחא המסורתית. האפיפיור התפלל גם למען העם האוקראיני והעם הרוסי וקרא לסיום המלחמה.

האפיפיור בן ה-86, נאם את נאומו המסורתי בכיכר פטרוס הקדוש בוותיקן מול עשרות אלפי מאמינים, ועודד בו "אמון בין יחידים, עמים ואומות".

בהתייחסו להסלמה הביטחונית בארץ, קרא האפיפיור ל"חידוש הדיאלוג, באקלים של אמון וכבוד הדדי בין ישראלים לפלסטינים, במטרה ששלום ישלוט בעיר הקודש ובכל האזור".

האפיפיור פרנציסקוס בתפילת הפסחא המסורתית בוותיקן, 9 באפריל 2023. רויטרס
האפיפיור בנאומו המסורתי, אמש/רויטרס

מאז פלישת רוסיה לאוקראינה בפברואר 2022, קרא פרנציסקוס שוב ושוב להפסקת הלחימה ונשא תפילות למען העם האוקראיני. "עזור לעם האוקראיני האהוב במסעם אל השלום, ושפוך את אור החג על רוסיה", התפלל בנאומו. עוד הוא הפציר בקהילה הבינלאומית לפעול לסיום המלחמה באוקראינה ולסיום "כל סכסוך ושפיכות הדמים בעולם".

האפיפיור התפלל גם עבור אלה שאיבדו את בני משפחתם ברעידת האדמה שפקדה את טורקיה וסוריה לפני כחודשיים, בה מתו עשרות אלפי בני אדם.

בתפילתו ביקש גם ממנהיגי העולם להבטיח כי "אף גבר או אישה לא יתקלו באפליה". בנוסף דרש כי יהיה "כבוד מלא לזכויות אדם ולדמוקרטיה".

האפיפיור פרנציסקוס בתפילת הפסחא המסורתית בוותיקן, 9 באפריל 2023. רויטרס
האפיפיור, אמש/רויטרס

האפיפיור אושפז לפני כשבועיים בבית החולים ברומא בעקבות זיהום בדרכי הנשימה. בעקבות מחלתו, הוא דילג על תהלוכת יום שישי הטוב המסורתית בקולוסיאום ברומא. גם לקראת סיום נאומו, קולו הפך צרוד והוא עצר במהלכו כדי להשתעל. למרות זאת, הוא הקיף את הכיכר מספר פעמים בסיום, נופף וחייך לקהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully