וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 71% לא מרוצים מתפקוד נתניהו, הליכוד יורדת ל-20 מנדטים

עודכן לאחרונה: 9.4.2023 / 21:23

על רקע המצב הביטחוני המתוח ובצל גל הטרור, מסתמן שינוי דרמטי ביחסי הכוחות הפוליטיים. לפי סקר חדשות 13, האופוזיציה מזנקת ל-64 מנדטים, לעומת 46 של הקואליציה. המחנה הממלכתי הופכת למפלגה הגדולה ביותר עם 29 מנדטים. 48% ממצביעי הליכוד לא מרוצים מתפקוד נתניהו

נתניהו בפתח ישיבת הקבינט: הויכוח הפנימי בישראל לא ימנע מאיתנו לפעול מול אויבנו/תקשורת רוה״מ

על רקע המתיחות הביטחונית במהלך חג הפסח, ובעוד הביקורת על התמודדות הממשלה עם גל הטרור הנוכחי - הולכת וגוברת, מסתמן שינוי דרמטי ביחסי הכוחות הפוליטיים. לפי סקר שפורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית של חדשות 13, אם היום היו מתקיימות בחירות לכנסת, התוצאה הייתה מהפך דרמטי, כשמפלגות הקואליציה היו מקבלות 46 מנדטים בלבד, בעוד באופוזיציה היו זוכים ל-64 מנדטים.

המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ הופכת למפלגה הגדולה ביותר עם 29 מנדטים ומותירה במקום השני את יש עתיד בראשות יאיר לפיד, שהופכת למפלגה השנייה בגודלה עם 21 מנדטים.

הליכוד, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, לראשונה מזה תקופה ארוכה יורדת למקום השלישי וזוכה ל-20 מנדטים בלבד. כך עולה מהסקר שערכו פרופ' קמיל פוקס, חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון וחברת סטט-נט בהנהלת יוסף מקלדה.

יתר המפלגות: הציונות הדתית - 11, ש"ס - 9 מנדטים, יהדות התורה - 6, חד"ש תע"ל - 6, רע"מ - 5, ישראל ביתנו - 5, העבודה - 4, בל"ד - 4 ומרצ גם הפעם - לא עוברת את אחוז החסימה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התקשורת שלמה קרעי במליאת הכנסת, 27 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
צונח למקום השלישי. הליכוד בראשות בנימין נתניהו "זוכה" ל-20 מנדטים/פלאש 90, יונתן זינדל

בעיצומו של גל הטרור וברקע המתקפות נגד ישראל, הנסקרים התבקשו לדרג את תחושת הביטחון האישית שלהם. הציון של משיבי הסקר עמד על ממוצע של 3.92 מתוך 10, וזאת בהשוואה לציון 4.48 - הציון הממוצע מהסקר הקודם שנערך בערוץ לפני כחודשיים.

בהמשך הסקר, המשיבים נשאלו "האם את/ה סומך על הממשלה שתטפל בגל הטרור?". רוב הציבור הישראלי, 60% מהם, השיבו כי אינם סומכים על הממשלה הנוכחית בעוד 27% בלבד הצביעו כי הם כן סומכים על הממשלה. בקרב מצביעי הליכוד, 48% מהנסקרים השיבו כי סומכים על הממשלה ו-41% מהם - לא סומכים על ממשלת נתניהו שתטפל בגל הטרור.

בנוגע לתפקודו של רה"מ נתניהו, 71% מהמצביעים דירגו את תפקודו "לא טוב" בעוד ש-20% הגדירו את תפקודו "טוב". בקרב מצביעי הליכוד, 48% סבורים כי תפקודו של נתניהו "לא טוב", ו-38% ממצביעי הליכוד מגדירים את תפקודו של רה"מ "טוב".

עוד בוואלה!

רה"מ שוחח עם ראשי רשויות בצפון - רק באחת מהן היו נפילות

לכתבה המלאה
בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, 13 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
יכול להיות מרוצה. המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ מזנקת ל-29 מנדטים/פלאש 90, אריק מרמור

באשר לשאלה "מה התרחיש המועדף עליך?", 33% מהציבור הישראלי סבור שעל נתניהו להיכנס לממשלת אחדות רחבה עם ראש האופוזיציה לפיד או עם יו"ר המחנה הממלכתי גנץ. 33% מהנשאלים השיבו כי יש לערוך סבב בחירות נוסף, ורק רבע מהנשאלים השיבו כי אינם מעוניינים בשינוי וכי על הממשלה להמשיך לכהן. בקרב מצביעי הליכוד, 43% תומכים בהמשך כהונת הממשלה - פחות ממחצית המצביעים.

הסקר כלל 699 נשאלים, בהם 599 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. טעות הדגימה היא 3.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully