וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור פרנציסקוס מפזר רמזים לקראת פרישה אפשרית

עודכן לאחרונה: 28.8.2022 / 13:39

האפיפיור שיבח את אומץ הלב והענווה של סלסטינוס החמישי שהתפטר ב-1294 לאחר חמישה חודשים בלבד על מנת לשוב לחייו כנזיר, ושל האפיפיור בנדיקטוס ה-16 שב-2013 נהפך לאפיפיור הראשון מזה 600 שנה להתפטר מרצון

האפיפיור פרנציסקו, שאמר לעתים תכופות כי אולי יצטרך לפרוש בעתיד מתפקידו בשל בריאות לקויה, הילל היום (ראשון) את הענווה של אחד מהאפיפיורים הבודדים בהיסטוריה שהתפטרו מרצון במקום לשלוט עד מותם.

ל'אקווילה, עיר איטלקית במרכז המדינה שבה ביקר בסוף השבוע האפיפיור, היא מקום קבורתו של סלסטינוס החמישי שהתפטר ב-1294 לאחר חמישה חודשים בלבד על מנת לשוב לחייו כנזיר - וביסס בכך זכות אפיפיורית. האפיפיור בנדיקטוס ה-16 שב-2013 נהפך לאפיפיור הראשון מזה 600 שנה להתפטר מרצון, ביקר בל'אקווילה ארבע שנים לפני שפרש. בעבר, פרנציסקוס שיבח את אומץ הלב של בנדיקטוס.

בווידאו: האפיפיור מבקר במוסול שבעיראק/צילום: רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס בביקור בעיראק. 7 במרץ 2021. רויטרס
האפיפיור בביקור בעיראק ב-2021/רויטרס

כשהוותיקן הודיע על ביקורו ביוני של האפיפיור בל'אקווילה, התעוררו ספקולציות רבות, שהתחזקו לאחר שאתמול מינה האפיפיור חשמנים חדשים ושורה של פגישות שיחלו מחר לגבי חוקה חדשה לוותיקן, כי האפיפיור מתכונן לפרוש.

עם זאת, בראיון לרויטרס בחודש שעבר, אמר פריציסקוס בן ה-85 כי "הרעיון מעולם לא עבר לי בראש" אך הותיר פתוחה את האפשרות שיפרוש בשל סיבות בריאותיות בעתיד הרחוק. בביקור בקבר של סלסטינוס החמישי, אמר פרנציסקוס כי בוויתורו על הכוח, סלסטינוס הדגים את החוזקה שמגיעה מענווה. בחודשים האחרונים החל האפיפיור להשתמש בכסא גלגלים ובמקל הליכה בשל בעיות בברכיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully