וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז 1996: "אבן הגורל" תשוב לאנגליה להכתרה של המלך צ'ארלס

עודכן לאחרונה: 27.4.2023 / 15:48

אבן הגורל, הידועה בסקוטלנד בתור "אבן סקון", היא סמל עתיק שבו השתמשו במשך 700 שנה בהכתרות של מלכים סקוטים. הפעם האחרונה שהאבן נכללה בטקס היתה בהכתרה של המלכה אליזבת השנייה ב-1953

טקס ההכתרה של המלך צ'ארלס השלישי יכלול את אבן הגורל ההיסטורית - שתשוב לאנגליה לראשונה מאז 1996. האבן הטקסית תועבר מאדינבורו לכנסיית ווסטמינסטר לפני ה-6 במאי - תאריך ההכתרה. הפעם האחרונה שהאבן נכללה בטקס היתה בהכתרה של המלכה אליזבת השנייה ב-1953.

אבן הגורל, הידועה בסקוטלנד בשם "אבן סקון", היא סמל עתיק שבו השתמשו במשך 700 שנה בהכתרות של מלכים סקוטים. ב-1926, המלך אדוארד ה-1, לקח את אבן החול הוורדרדה ששוקלת 125 ק"ג והורה להפוך אותה לחלק מכס אדוארד הקדוש - הוא כס ההכתרה בכנסיית ווסטמינסטר. האבן הונחה מתחת לכס עד ליום שבו נגנבה.

כתר אדוארד הקדוש. GettyImages
כתר אדוארד הקדוש/GettyImages
טבעת ההכתרה. Royal Collection Trust, צילום מסך
טבעת ההכתרה/צילום מסך, Royal Collection Trust
גלובוס הריבון. Royal Collection Trust, אתר רשמי
גלובוס הריבון שאותו יחזיק המלך צ'ארלס/אתר רשמי, Royal Collection Trust
ההזמנה המלכותית לטקס ההכתרה של המלך צ'ארלס השלישי. טוויטר, צילום מסך
ההזמנה לטקס ההכתרה/צילום מסך, טוויטר
מכינים את השמן להכתרת המלך צ'ארלס. רויטרס
השמן מירושלים שבו ימשחו את המלך/רויטרס

ארבעה סטודנטים סקוטים גיבשו תוכנית לגנוב את האבן ביום חג המולד ב-1950. איאן המילטון, מנהיג הכנופייה, תכנן את המבצע המוצלח, והסטודנטים הצליחו להחזיק בה במשך שלושה חודשים לפני שהשאירו אותה מחוץ לכנסיית ארברות - המקום שבו נחתמה הכרזת העצמאות הסקוטית.

כחמישים שנה לאחר מכן, האבן הוחזרה לסקוטלנד על ידי ראש ממשלת בריטניה ג'ון מייג'ור. כיום האבן מוצגת לצד תכשיטי הכתר בארמון המלכותי בטירת אדינבורו. המלך צ'ארלס הוא בן המלוכה האחרון שיוכתר על האבן שמונחת מתחת לכס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully