וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך דין אמריקני הודה בהלבנת הון עבור האוליגרך הרוסי-ישראלי ויקטור וקסלברג

עודכן לאחרונה: 26.4.2023 / 9:04

וקסלברג, האיש השלישי בעושרו ברוסיה, ידוע כמקורב לנשיא פוטין וכאחד מהגורמים עליהם הוטלו סנקציות אמריקניות בעקבות הפלישה לאוקראינה. עו"ד רוברט וייז מפלהאם מניו יורק הודה כי ביצע בעברו הלבנת הון בינלאומית, והסכים כי יעוקלו יותר מ-3.7 מיליון דולר שנתפסו אצלו

בווידאו: של תפיסת היאכטה של המיליארד הרוסי-ישראלי ויקטור וקסלברג/צילום: רויטרס ומשרד המשפטים האמריקני

עורך דין ממדינת ניו יורק הודה אתמול (שלישי) בהלבנת הון בינלאומית עבור האוליגרך הרוסי-ישראלי ויקטור וקסלברג, מקורב לנשיא פוטין עליו הוטלו סנקציות אמריקניות בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה.

וקסלברג, בן 66, בן לאב יהודי והמחזיק אזרחות ישראלית, נחשב כאיש השלישי בעושרו ברוסיה. הונו הוערך בכ-15 מיליארד דולר. הוא מוכר כמי שתרם לארגונים שונים והשקיע בחברות ישראליות בהן חברת הסייבר "הממד החמישי" שהיו"ר שלה היה בני גנץ.

על פי מסמכי בית המשפט, עורך הדין האמריקני רוברט וייז מפלהאם מניו יורק, הודה באשמה אחת של קשירת קשר לביצוע הלבנת הון בינלאומית. עורך הדין וויז הסכים כי המדינה תעקל יותר מ-3.7 מליון דולר שנתפסו אצלו. כעת, נותר לו לשלם יתרה של 210,441 דולרים. גזר דינו נקבע לנובמבר.

האוליגרך הרוסי ויקטור וקסלברג, פברואר 2018. רויטרס
האוליגרך הרוסי ויקטור וקסלברג/רויטרס

במרץ אשתקד תפסה יחידה מיוחדת של משרד האוצר האמריקני את היאכטה ואת המטוס הפרטי של וקסלברג. זאת, לאחר שארצות הברית הורתה לעקל את כל נכסיו של וקסלברג. סוכני FBI מצאו את ספינת הפאר, המכונה "טאנגו" ושווה כ-90 מליון דולר, בחופי פלמה דה מיורקה שבספרד, והשתלטו עליה.

על פי משרד המשפטים האמריקני, בשנים 2008 עד 2017, רכש וקסלברג, באמצעות שורה של חברות מעטפת, שישה נכסי נדל"ן בכתובות יוקרתיות בארצות הברית. בין הנכסים היו שתי דירות בפארק אווניו בניו יורק, אחוזה בסאות'המפטון, ניו יורק, שתי דירות ופנטהאוז בפישר איילנד בפלורידה. שווי הנכסים היה כ-75 מיליון דולר.

ווייז, עורך הדין שעבד בעיר ניו יורק, סייע ברכישת הנכסים וניהולם, בין היתר על ידי תשלום חשבונות חברות ניהול, ארנונה, דמי ביטוח וחיובים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully