וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם בסודאן: "קיים סיכון ביולוגי לאחר שאחד הצדדים הלוחמים השתלט על מעבדה"

עודכן לאחרונה: 25.4.2023 / 18:19

בזמן שממשלות מערביות מפנות את אזרחיהם מהבירה, בשטח, אזרחים סודאנים שנלכדו בלחימה סובלים ממחסור במזון, מים ותרופות. "חדרי המתים מלאים, הגופות ממלאות את הרחובות", אמר עטיה עבדאללה, ראש איגוד מקצועי של רופאים

בווידאו: דיפלומטים ואזרחים זרים מפונים מחרטום על רקע הלחימה בסודאן/רויטרס

נציגת ארגון הבריאות העולמי (WHO) בסודאן אמרה היום (שלישי) כי קיים "סיכון ביולוגי", לאחר שאחד הצדדים הלוחמים השתלט על מעבדה ציבורית, שמכילה דגימות של מחלות הפוליו והחצבת, והגדירה זאת כמצב מסוכן ביותר. נימה סעיד עביד אמרה לכתבים בז'נבה בשיחת וידאו כי לפחות 459 בני אדם נהרגו בלחימה ו-4,072 נפגעו.

היא לא מסרה פרטים נוספים או את זהות הצד - הצבא או המליציה - שהשתלטו על המעבדה, שמכילה גם בנק דם חשוב. לדבריה, חמושים זרקו את טכנאי המעבדה מחוץ למתקן הבריאות הציבורית. "זה החשש העיקרי: לטכנאים אין גישה כעת למעבדה על מנת לשמור על הבטיחות".

הפסקת אש נכנסה הבוקר לתוקף בסודאן, לאחר ששר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי שני הצדדים הנלחמים במלחמת האזרחים הסכימו לעצור את הקרבות במשך שלושה ימים. "לאחר משא ומתן אינטנסיבי ב-48 השעות האחרונות, כוחות הצבא הסודאני (SAF) וכוחות מליציית "התמיכה המהירה" (RSF ) הסכימו ליישם הפסקת אש ארצית שהחלה ב-24 באפריל בחצות ותימשך 72 שעות" אמר בלינקן בהצהרה.

שעות ספורות לפני ההצהרה של בלינקן, אמר מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש כי הלחימה עשויה "להתפשט לאזור כולו ומעבר לכך". "אנחנו חייבים לעשות כל שביכולתנו כדי למשוך את סודאן בחזרה מפי התהום", הוא הוסיף.

בווידאו: עשרות הרוגים בקרבות בסודאן; המורדים: "הותקפנו על ידי מטוסים זרים"/רויטרס

בשטח, אזרחים סודאנים שנלכדו בלחימה סובלים ממחסור במזון, מים ותרופות, על פי סוכנויות סיוע זרות. "חדרי המתים מלאים, הגופות ממלאות את הרחובות", אמר אתמול (שני) עטיה עבדאללה, ראש איגוד מקצועי של רופאים, והוסיף כי הפצצות כבדות בדרום חרטום הובילו לעשרות פצועים חדשים.

הלחימה בין חטיבות צבא שנאמנות למפקדם, הגנרל עבד אל-פתאח אל-בורהאן, לכוחות מליציית "התמיכה המהירה" בראשות מוחמד חמדאן דגלו הידוע בכינוי "חמדתי", משתוללת בחרטום הבירה ובעיר התאומה שלה אומדורמן בתשעת הימים האחרונים.

עוד בוואלה!

ישראל יוזמת פסגת פיוס להפסקת הלחימה בסודאן

לכתבה המלאה
תמונת לוויין מהקרבות ברחבי חרטום, סודאן, 16 באפריל 2023. רויטרס
צילומי לוויין מהלחימה בחרטום/רויטרס
כוחות של צבא סודאן נפרסים בבירה חרטום בעקבות עימותים עם מיליציית "כוחות התמיכה המהירה", 15 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לחימה בחרטום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הצבא האמריקני פינה כמאה אנשי שגרירות מחרטום בשלושה מסוקים ביום ראשון. הפנטגון אמר כי הוא מספק מודיעין כדי לסייע למשרד החוץ לזהות נתיבים יבשתיים מחוץ למדינה.

הממונה על ענייני החוץ באיחוד האירופי ז'וזף בורל אמר כי יותר מאלף אזרחים של האיחדו פונו במהלך "סוף שבוע אינטנסיבי וארוך" שכלל מטוסים שהמריאו מצרפת, גרמניה ועוד. בייג'ינג הודיעה כי פינתה קבוצה ראשונה של אזרחים סינים ו"תעשה כל שביכולתה כדי להגן על החיים, הנכסים והבטיחות של יותר מ-1,500 סינים בסודאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully