וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק: משפט האונס נגד טראמפ צפוי להיפתח

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 9:55

העיתונאית אי. ג'ין קרול טוענת כי טראמפ אנס אותה בשנות ה-90, ומאשימה אותו ב"גרימת כאב וסבל משמעותי, נזקים פסיכולוגיים נמשכים, אובדן כבוד עצמי וחדירה לפרטיות". עורכי הדין של טראמפ טוענים כי התביעה "חסרת בסיס"

בחירת חבר המושבעים בתביעת הדיבה האזרחית בגין תקיפה מינית נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ תתחיל היום (שלישי) בבית משפט במנהטן. העיתונאית אי. ג'ין קרול הגישה את התביעה לאחר שבסוף 2022 האשימה את טראמפ ב"גרימת כאב וסבל משמעותי, נזקים פסיכולוגיים נמשכים, אובדן כבוד עצמי וחדירה לפרטיות". עורכי הדין של טראמפ טוענים כי התביעה "חסרת בסיס".

אי. ג'ין קרול, עיתונאית המאשימה את דונלד טראמפ באונס בשנות ה-90. GettyImages
אי. ג'ין קרול/GettyImages

התביעה

קרול טוענת כי טראמפ אנס אותה בחדר הלבשה בחנות ברגדורף וגודמן בניו יורק בשנות ה-90. "כתוצאה מהכאב והסבל שגרמה התקיפה המינית של טראמפ, קרול לא היתה מסוגלת לנהל מערכת יחסים רומנטית מאז", נכתב בתביעה.

עורכי הדין של טראמפ צפויים לטעון כי ההאשמות של קרול הן בנות 30 שנה ואי אפשר להוכיח אותן, וכי קרול הגישה את התביעה בשל הפוטנציאל לכתוב לאחר מכן ספר ובשביל הפרסום.

קרול תבעה את טראמפ פעמיים בעבר. התביעה הראשונה היתה תביעת דיבה והוגשה בנובמבר 2019. לאחר שקרול פירסמה מאמר ב"ניו יורק מגזין" ובו תיארה את האונס, טראמפ הגיב ואמר כי היא משקרת וכי "אינה הטיפוס שלו". התביעה עדיין לא הגיעה למשפט.

התביעה השנייה הוגשה בנובמבר 2022, במסגרת חוק בניו יורק, שהעניק חלון בן שנה לאנשים שלטענתם הוקתפו מינית לתבוע אזרחית במקרים שאחרת היתה חלה עליהן התיישנות. גם זאת היתה תביעת דיבה.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ביציאה ממגדלי טראמפ, לקראת הגעתו לבית המשפט, מנהטן ארה"ב, 4 באפריל, 2023. רויטרס
דונלד טראמפ במנהטן לקראת הגשת כתב האישום נגדו/רויטרס

מה לצפות

קרול תספר את הגרסא שלה לאירועים תחת שבועה. עורכי דינה אמרו כי יביאו עדים שיתמכו בטענות של קרול, כולל אנשי צוות מהחנות, שני חברים קרובים של קרול ושתי נשים שטוענות כי טראמפ תקף אותן מינית גם כן, נטשה סטוינוף וג'סיקה לידס.

הצוות של קרול אולי גם יציג בפני המושבעים קטעים מהתוכנית Access Hollywood", שבה טראמפ נראה מתרברב כי תקף נשים מינית (טראמפ טען כי היה מדובר בשיחה לא רצינית בין גברים), כמו גם קטעים מתצהיר שלקחו ממנו בשנה שעברה. הצוות של טראמפ אמר כי אולי יקרא לד"ר אדגר נייס, פסיכיאטר ולטראמפ עצמו להעיד.

השלכות

משום שמדובר בתביעה אזרחית, גם אם חבר המושבעים יפסוק לטובת קרול, טראמפ לא ייחשב אנס פלילי תחת החוק. עם זאת, הפסיקה עצמה יכולה להיתפש כסוג של נטילת אחריות בעבור קרול ונשים נוספות שהאשימו את טראמפ בהתנהגות לא ראויה ובתקיפה מינית.

קרול מבקשת פיצויים ודורשת שטראמפ יחזור בו מהצהרה משמיצה שאמר עליה. הפיצויים עשויים להגיע לעשרות מיליוני דולרים. המשפט עצמו צפוי להימשך שבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully