וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוץ: "היום אני מרגיש שקשה יותר מהמלחמה - קמים עלינו מתוכנו"

עודכן לאחרונה: 25.4.2023 / 8:43

הרמטכ"ל לשעבר סיפר ב-103FM על תחושותיו ביום הזיכרון בצל הקרע סביב המהפכה המשפטית: "מרגיש עננה כבדה מעל כל הגורמים שהניעו אותי לרצות להילחם בשביל המדינה". על הגעת חברי הקואליציה לבתי העלמין: "שליחת פוליטיקאים שלא שירתו בצבא - יריקה בפרצוף של משפחות השכול"

הצפירה ביום הזיכרון בכביש איילון/מעריב

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ סיפר הבוקר (שלישי) על תחושותיו ביום הזיכרון, בצל הקרע הלאומי סביב המהפכה המשפטית שמקדמת הקואליציה, ואמר כי "היום אני מרגיש שקשה לי יותר ממלחמת יום הכיפורים שבה הייתי טייס מילואים צעיר, קמים עלינו מתוכנו". את הדברים אמר במשדר יום הזיכרון של ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM.

לפרויקט "אחים לנשק"

"רוצים לעשות שינוי שהדעת שלי לא סובלת", הוסיף חלוץ. "אני מרגיש עננה כבדה שיושבת מעל כל הגורמים שהניעו אותי לאורך שנים לרצות להילחם בשביל המדינה".

עוד התייחס הרמטכ"ל לשעבר להגעתם של חברי קואליציה לטקסי הזיכרון בבתי העלמין הצבאיים ברקע המשבר, ואמר כי "אני בכלל חושב שבן גביר לא ראוי להיות שר, זה לתקוע אצבע בעיניהם של חלק מהמשפחות השכולות. כששולחים פוליטיקאים שמעולם לא לבשו מדים, שלא עשו שירות צבאי, זו יריקה בפרצופן של משפחות השכול".

דן חלוץ בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן , תל אביב, 15 באפריל 2023. ראובן קסטרו
"קמים עלינו מתוכנו". דן חלוץ/ראובן קסטרו

היום בשעה 11:00 תישמע צפירה בת שתי דקות לזכר הנופלים. בתום הצפירה יחל הטקס הממלכתי בהר הרצל ובבתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ. השנה, שרים וחברי קואליציה רבים, בהם כאלה שלא שירתו בצה"ל, ביטלו את הגעתם לבתי העלמין, בעקבות דרישת משפחות שכולות.

יו"ר יהדות התורה ושר השיכון יצחק גולדקנופף כתב לאחר שהודיע כי לא ישתתף בטקסים בבתי העלמין כי "כחבר הממשלה, אמור הייתי לקחת חלק בטקס יום הזכרון לחללי צה"ל בקריית גת. עז היה חפצי להגיע ולכבד את זכר הנופלים. אולם, נוכחתי לדעת שלצד בני משפחות שכולות שחפצו בהגעתי כנציג מטעם הממשלה, ישנן משפחות שכולות שהדבר עשוי לגרום להן לאי נוחות".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 22 באפריל 2023. ראובן קסטרו
מיצג משפחות שכולות בהפגנות נגד המהפכה המשפטית/ראובן קסטרו

"אני מעדיף שלא לפגוע ברגשותיהן. איני מעוניין לשמש, חלילה, עילה לשיבוש סדר יום כה מיוחד ובעל משמעות. לכן, בזמן הטקס נגיע אל הכותל, ואומר שם פרקי תהילים לעילוי נשמת הקדושים. מייקר את המשפחות ומשתתף באבלן הכבד", הוסיף.

הצעד הגיע בתום התייעצויות שנערכו בסביבת השרים, ובהמשך לעצומה שנחתמה בשבוע שעבר בידי משפחות שכולות, שבה קראו למשרד הביטחון לבטל את הגעתו של השר במשרד, בצלאל סמוטריץ'. "אנו מתנגדים נחרצות להגעתו של אדם שלא שירת בצבא וסירב להצטלם לצד דגל ישראל למעמד רגיש זה. אנא חסכו מראש את ביזיון המעמד", כתבו.

לפרויקט "אחים לנשק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully