וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי לשר הפנים הנכנס: "יכול לתת תקציבים בתנאי שיעשו ישיבות"

עודכן לאחרונה: 23.4.2023 / 11:24

הרב יצחק יוסף אמר בשיעורו השבועי בו אירח את משה ארבל שהתמנה לתפקיד שר הפנים והבריאות כי ארבל "יכול לתת הרבה תקציבים למועצות בתנאי שיעשו בית כנסת או ישיבה" והוסיף שלא יגיד את זה במפורש - "זה לא חוקי". גלעד קריב: "פרצופה של הרבנות הראשית. כמה מביש"

הרב הראשי לשר הפנים הנכנס: "תן תקציבים בתנאי שיעשו ישיבות"/ללא

הרב הראשי לישראל יצחק יוסף אמר אמש (שבת) בשיעורו השבועי בו אירח את משה ארבל מסיעת ש"ס שהתמנה בשבוע שעבר לתפקיד שר הפנים והבריאות כי ארבל "יכול לתת הרבה תקציבים למועצות בתנאי שיעשו בית כנסת או ישיבה". ארבל מונה לתפקידים אלה במקומו של יו"ר המפלגה אריה דרעי שכהונתו כשר נפסלה בבג"ץ.

הרב יוסף עוד אמר כי לארבל "תפקידים חשובים ביד והוא יכול לעזור הרבה לעם ישראל". על אמירתו אודות התקציבים אמר הרב לארבל "לא להגיד את זה במפורש, זה לא חוקי. תעשה בצורה חכמה". השר ארבל שישב לצידו לא הגיב לדברים אלה וחייך.

בתגובה לדברים, חבר הכנסת ממפלגת העבודה גלעד קריב צייץ בטוויטר: "שיהיה לך סייעתא דשמיא לעשות דברים לא כל כך חוקיים. פרצופה של הרבנות הראשית. כמה מביש. כמה מביך".

משה ארבל בהגשת הרשימות לבחירות לכנסת, 18 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
מונה לשר הפנים והבריאות, משה ארבל/ראובן קסטרו

ארבל מונה לשר הפנים והבריאות ביום רביעי בכנסת. 33 ח"כים תמכו במינויו ואילו 12 התנגדו. ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) ניהל את המליאה, בירך על המינוי והוסיף, "נקווה שיו"ר ש"ס יחזור במהרה לשולחן הממשלה כדי למלא את התפקידים הללו".

מאז שכהונתו נפסלה בינואר, בקואליציה ניסו לקדם לטובתו של דרעי את ההצעה שתחסום ביקורת שיפוטית של בית המשפט על מינויי שרים אך ברגע האחרון דרעי ביקש להסיר את ההצעה מסדר היום ולא לעלותה להצבעה בשל הקפאת הרפורמה המשפטית וההנחה כי בסבירות גבוהה בג"ץ יפסול שוב את מינויו.

את ההחלטה פרסמו בש"ס באמצעות מכתב של הרב משה מאיה, חבר מועצת החכמים של ש"ס שכותב כי המינוי של ארבל הוא עד לחזרתו של דרעי לתפקיד שר, זאת למרות שהסיכוי לכך נמוך ביותר. בש"ס מעריכים כי ארבל שנחשב לאיש אמונו של יו"ר ש"ס יהיה השר בפועל, אך דרעי ינהל את משרדי הממשלה כפי שעשה עד כה בשלושה חודשים האחרונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן הגיב לקריאה ואמר כי "יש לפטר את הרב הראשי עוד היום. הגיע העת לעצור את הטירוף של שוד הקופה הציבורית על ידי קומבינות ודילים של העסקונה החרדית בכנסת ובמוסדות המדינה הרשמיים. הפרדה בין דת ומדינה זה צו השעה".

בתגובה אמר שר הדתות מיכאל מלכיאלי: "מרן הראשל"צ הגר"י יוסף שליט"א מנהיג את עדת ישראל ביד רמה וזה יילך ויתעצם בעז"ה. מר ליברמן החצוף שלא גינה את הקריאות לסרבנות, דוחף את אפו שוב בחוצפה במקומות לא לו".

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר בתגובה לדברי הרב הראשי כי הוא "לא חידש משהו בדבריו אלא חשף שוב את השיטה - שימוש בכספי ציבור למען מטרות מגזריות ובאופן שאינו שקוף ואינו הגון. בעולם מתוקן, הרבנות הראשית צריכה לשמש כמודל למוסריות והגינות. כל אירוע שמערער על תפיסתה ככזאת, מרחיק את הציבור עוד יותר ממוסד הרבנות ומהחלטותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully