וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כאן לא כלא איילון": אחד מהנערים שהואשמו בתקיפת החייל אוריאן חזר ללימודים, הורי תלמידים הפגינו

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 10:11

הנער, אחד משבעה בני 14 עד 16 שהואשמו בפציעה בנסיבות מחמירות של בניאן בשכונת רמת אביב, ילמד בשכבה עם אחותו של החייל. "לא נותנים לנו להתאושש", האשימה המשפחה. ביה"ס אליאנס: "להחלטה קדמו דיונים עם גורמים מקצועיים"

בווידאו: הורים מפגינים מחוץ לתיכון אליאנס נגד חזרתו של אחד הנערים שתקפו את אוריאן בניאן ללימודים/מערכת וואלה!

אחד הנערים שתקפו את החייל אוריאן בניאן בגינה בצפון תל אביב חזר הבוקר (שני) ללימודים, בשכבה עם אחותו של אוריאן. בית הספר אליאנס החליט כי שני מעורבים אחרים לא יתקבלו חזרה, והורי תלמידים זעמו על החלטת בית המשפט ומנהל התיכון - והפגינו בשער בית הספר.

"אחותי אומרת שהיא מפחדת ובטראומה. לא נותנים לנו להתאושש מהמקרה", סיפרה לוואלה! ניקול בניאן, אחותו הגדולה של אוריאן. "תמוה בעיניי שנוער עברייני שמוגש נגדו כתב אישום מגיע לבית הספר, אבל ילדים שמגיעים עם בגדים קצרים או מתחצפים נשלחים הביתה אחר כבוד. חבל מאוד שאנחנו לא מקבלים את הגיבוי ממערכת החינוך".

הנער, תלמיד כיתה ט', הוא אחד משבעה בני 14 עד 16 שהוגשו נגדם כתבי אישום בגין פציעה בנסיבות מחמירות ותקיפה בצוותא הגורמת חבלה של ממש בחודש פברואר. לפי כתבי האישום, חודש קודם לכן ניסה בניאן להפריד מריבה שפרצה בין שניים מהם בגינת שוסטר שבשכונת רמת אביב. בתגובה, איימו עליו הנערים והתעמתו איתו, תוך שאחד מהם אוחז בשוקר חשמלי.

החייל שהותקף לאחר שהפריד בקטטה ברמת אביב. ינואר 2023. יח"צ, אתר רשמי
"תמוה בעיניי שנוער עברייני שמוגש נגדו כתב אישום מגיע לביה"ס". החייל אוריאן בניאן/אתר רשמי, יח"צ

בהמשך הנערים הלכו מהמקום, אך חזרו לנקום מאוחר יותר באותו ערב. כשאיתרו את אוריאן, ריססו אותו בגז פלפל, חשמלו עם שוקר והכו עם מנעול. הם לא הפסיקו גם לאחר שנפל לרצפה, וחתכו את ראשו מצד לצד עם סכין יפנית. הוא נפצע בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי. בניאן עצמו נחקר בחשד שתקף את אחד הנערים במהלך העימות בגינה, וחומרי החקירה הועברו לבחינת הפרקליטות.

כעת, שירות המבחן ובית המשפט החליטו לאפשר לנערים לשוב לבתי הספר. השילוב מחדש ייעשה בהדרגה ותחת תנאים מגבילים. לפי הנהלת אליאנס, שני הנערים הנוספים היו מעורבים באירועי משמעת קודמים - ועל כן הוחלט להרחיקם לאלתר. שניים נוספים לומדים בתיכונט, וככל הנראה אחד מהם יחזור ללימודים. נער נוסף לומד בתיכון פרטי, אליו לא ברור אם חזר.

"הרבה מאוד ילדים התלוננו על סיפורי עבר של התוקפים בפנינו. דקירות עם מפתח, הסתובבות עם שוקרים, ממש פעולות טרור נגד ילדים. ועכשיו הם שוב הולכים לזרוע אימה", האשימה ניקול. "זה חלום בלהות קהילתי. הם חוזרים להסתובב בהפסקות עם הילדים של כולם. אחותי תעבור דריסה נפשית בכל יום מחדש".

עוד בוואלה!

תקיפת החייל פרצה את הסכר, והמתיחות בין שכונות היוקרה בתל אביב בשיאה

לכתבה המלאה
החייל שהותקף לאחר שהפריד בקטטה ברמת אביב. ינואר 2023. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
לא הפסיקו גם לאחר שנפל לרצפה. בניאן/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ניקול היא לא היחידה שהתרעמה על ההחלטה. כמה הורים התארגנו נגד חזרת הנער ללימודים, הגיעו הבוקר לבית הספר וקראו "כאן זה תיכון, לא כלא איילון". עוד הוסיפו והקריאו במגפון את השתלשלות אירוע התקיפה מתוך כתבה בוואלה! על העיכוב במעצר החשודים, והוסיפו, בפנייה למנהל התיכון: "והיום התוקפים חזרה בבית הספר. תתבייש".

לפי הודעה שהעבירה הנהגת ההורים בבית הספר, ההנהלה הבהירה שלמהלך "קדמו דיונים בהשתתפות גורמים מקצועיים ובכללם: משרד החינוך, מנהל החינוך, השירות הפסיכולוגי, שירות המבחן וכמובן יועצת השכבה וכל הצוות המקצועי הרלוונטי". הנהגת ההורים הוסיפה כי היא "עומדת בקשר רציף עם הנהלת בית הספר, ועדכונים נוספים יימסרו במידת הצורך".

מעיריית תל אביב נמסר: "תחילה נציין כי בית המשפט הוא שקבע כי יש להחזיר את הנער לבית הספר, כששני הנערים האחרים שהיו מעורבים אקטיבית בתקיפה לא יחזרו בשלב זה. התהליך כולו נעשה יחד עם המשטרה. הנער יחזור בצורה הדרגתית לבית הספר כאשר הוא מלווה בקצינת מבחן ובתכנית מוגנות. מנהל בית ספר שוחח אתמול עם כיתת התלמיד החוזר, אשר מלווה בשירות הפסיכולוגי, ושוחח גם עם אחותו של הנער שהותקף באופן פרטני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully