וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכשרת דרכי גישה, הרחבת המתחם ו-50 אלף חוגגים: המתווה החדש להילולה במירון

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 18:21

שר ירושלים ומורשת ישראל מאיר פרוש, מפקד מחוז צפון במשטרה ניצב שוקי תחאוכה והפרויקטור יוסי דייטש, הציגו את המתווה החדש להילולה במירון. עיקרי המתווה החדש מתייחסים להכשרת דרכי גישה חדשות אל הר וממנו, בניית מתחם הילולה מורחב והגדלה של מספר החוגגים | כל הפרטים

בווידאו: שנה לאחר האסון, החוגגים חזרו להר מירון/צילום: קונטקט

הכשרת דרכי גישה חדשות אל הר מירון וממנו, בניית מתחם הילולה מורחב, הגדלה של מספר החוגגים ושמירה על "המסורת המירונית" - אלו הם עיקרי מתווה החדש להילולה במירון כפי שהציגו אותם היום (ראשון) שר ירושלים ומורשת ישראל הרב מאיר פרוש (יהדות התורה), מפקד מחוז צפון במשטרה ניצב שועאע "שוקי" תחאוכה והפרויקטור הממשלתי יוסי דייטש.

ההילולה שתתקיים השנה היא השנייה בסך הכל מאז אירע אסון הר מירון - האסון האזרחי הגדול ביותר שידעה מדינת ישראל, שהתרחש בהילולה של שנת 2021 במהלכו נהרגו 45 בני אדם כתוצאה מדוחק.

במסגרת העבודות, הוכשרו דרכי גישה וחירום חדשים, והוכשר מתחם בהיקף של כ-110 דונם (60 דונם המיועדים להתקהלות והיתר לתחבורה) - מה שיאפשר את הרחבת מספר השוהים ברחבי ההר ל-50 אלף חוגגים בכל רגע נתון. כמו כן, הוחלט להעלות את זמן השהייה לכל חוגג מארבע לחמש שעות, כשהצפי הוא שבכל שעה יתחלפו כ-8,000 בני אדם.

השר מאיר פרוש. 16 באפריל 2023. אלי אשכנזי
"מדובר בבשורה". השר מאיר פרוש מציג את מתווה הילולה/אלי אשכנזי

לא זו בלבד, במתחם ההילולה יוקמו אזורי כינוס לאירועים עם טריבונות ומקומות ישיבה, יוקצה שטח למנהג החלאקה, שטח לחלוקת מזון ושתיה שימוקם בתחתית ההר, שטח רחבת ריקודים ואוהל עם מקומות ישיבה לתפילה ולימוד.

בנוסף, במתחם ההילולה יוקצה שטח מיוחד למעמד זיכרון ל-45 הנספים באסון מירון לפני שנתיים, שם תיערך סעודה בהשתתפות בני משפחות ההרוגים.

את האש מעל ציון הקבר תדליק חסידות באיאן ורק 6,000 חוגגים יורשו לקחת חלק בהדלקה בשני מפלסים שונים. זאת, בשונה ממקרי עבר בהם כעשר חסידויות הדליקו את האש סמוך לציון הקבר, דבר שיצר צפיפות גדולה מאד בשטח קטן.

בהתאם להמלצות ועדת החקירה, גם מתחם בני עקיבא ייפתח השנה לשימוש העולים, ויוקצה לכינוסי קהילות. כחלק מהמתווה, הכניסה תהיה לבעלי כרטיסים בלבד.

עוד בוואלה!

לקראת ל"ג בעומר: הכנסת אישרה את מתווה ההילולה במירון

לכתבה המלאה
הפרוייקטור דייטש מציג את מתווה ההילולה במירון. 16 באפריל 2023. דוד כהן, אתר רשמי
הפרוייקטור דייטש מציג את מתווה ההילולה במירון/אתר רשמי, דוד כהן

במסגרת העבודות, דרך בורמה, שמקיפה את מירון מכיוון המושב, נסללה מחדש ורוחבה הוכפל. כעת, יתאפשר מעבר בטוח לכלי רכב מאושרים משני הצדדים. כביש החירום, שישמש בשגרה את העולים בדרך מהדרין, הורחב גם הוא, ויאפשר בעת הצורך תנועת כלי רכב.

מתחם הציון יפעל במתווה מיוחד ויכלול מאות סדרנים חרדים שיאבטחו את המעברים, ויפעלו לשמירת הסדר והעמידה בתנאי הבטיחות.

"השקעה רבה הוקדשה במסגרת המתווה להבטחת בטיחות העולים לציון, למימוש המלצות ועדת החקירה ושיפורים אף מעבר לכך. עובדות אלו מאפשרות את הגדלת מספר העולים, אך מפאת קוצר הזמן העבודות להכשרה רוחבית של ההר יימשכו גם לקראת השנים הבאות, אז מכסת העולים צפויה לגדול אף יותר", נמסר בהודעה על המתווה.

שר ירושלים ומורשת ישראל מאיר פרוש, מפקד מחוז צפון במשטרה ניצב "שוקי" תחאוכה והפרויקטור הממשלתי יוסי דייטש. דוד כהן, אתר רשמי
"כשיש רצון טוב משני הצדדים, מגבשים פתרונות טובים להכל". ניצב שוקי תחאוכה/אתר רשמי, דוד כהן

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש הוסיף: "עולי מירון היקרים, תנו בנו אימון. זה לא יהיה מושלם, אבל אם אנחנו נעבוד יחד, למען הצלחת מתווה ההילולא השנה, זה יהיה קרוב למושלם, וזה יביא אותנו למתווה מושלם בשנה הבאה, ובשנים שיבואו. זה לא יהיה מוגזם בכלל להגיד שמה שיקרה השנה במירון ישפיע משמעותית על כיצד תיראה הילולת הרשב"י בשנים הקרובות. בידינו הדבר".

גם מפקד מחוז צפון במשטרת ישראל ניצב שוקי תחאוכה התייחס למתווה החדש: "יש לנו שיתוף פעולה מלא, כולנו עם מטרה משותפת להילולא בבטחה ובשמחה. זה לא צריך לבוא אחד על חשבון השני, בעבודה נכונה, שאנחנו מובילים אותה ביחד, זה אכן יקרה. כשיש רצון טוב משני הצדדים, מגבשים פתרונות טובים להכל. אני פונה לבני המגזר החרדי, אנחנו יחד בדבר הזה. בואו נוכיח לכולם שאפשר לפעול ביחד".

פרויקטור ההילולא יוסי דייטש מסר: "פעלנו במשך חודשים בכדי להכשיר שטחים שיאפשרו להגדיל את מספר המשתתפים בהילולא, אנחנו נחכה להערכה ההנדסית בסמוך לל"ג בעומר, אבל מדובר ללא ספק בבשורה. מתחם ההילולא, שהוא חלק בלתי נפרד מהמסורת של מירון, יאפשר לנו לראות השנה מירון כמו שהכרנו במשך שנות דור. כעת זה תלוי בנו, הממונים ובכם הציבור, בכדי להבטיח שהשנה הוא רק הקדימון לעוד הרבה שנים שמחות במירון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully