וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ל"ג בעומר: הכנסת אישרה את מתווה ההילולה במירון

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 14:01

החוק שאושר נועד לייצר את התשתית החקיקתית לצורך יישום החלטות החלטות ועדת החקירה של אסון מירון לפני שנתיים. בין היתר, תוגבל השהייה במקום וייאסרו אירועי הדלקה נוספים פרט לאירוע המרכזי

בווידאו: רה"מ לשעבר בנימין נתניהו בפני ועדת החקירה לאסון מירון/צילום: לע"מ

מליאת הכנסת אישרה היום (ראשון) בקריאה שניה ושלישית את הוראת השעה להסדרת אירוע הילולת רשב"י בהר מירון, שנתיים אחרי האסון שבו נספו 45 אנשים. הצעת חוק נועדה לייצר את התשתית הנורמטיבית החקיקתית לצורך יישום החלטות החלטות ועדת החקירה, לקראת ההילולה הקרובה.

אחרי האסון, החליטה הממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית לחקר האירוע ולשם מניעת הישנותם של אירועים דומים. בנובמבר 2021 פרסמה ועדת החקירה דוח המלצות ביניים לצורך היערכות להילולה הבאה. בשעתו לא היה ניתן להשלים את הליך חקיקת החוק, ובמקום זאת הותקנו תקנות הבטיחות במקומות ציבוריים בהוראת שעה שתוקפן פקע עם תום ההילולה הקודמת.

באוקטובר שעבר פרסמה ועדת החקירה את המלצות הביניים שבהן חזרה על המלצותיה מחודש נובמבר 2021 והרחיבה בעניינים נוספים - גם המלצות אלה אומצו על ידי הממשלה. בהתאם להמלצות ועדת החקירה החליטה הממשלה להטיל על שר ירושלים ומסורת ישראל להיות השר הממונה על ההילולה וההיערכות לה, ובהתאם גם על ביצועו של חוק זה.

זירת האסון במירון, 30 באפריל 2021. דוד כהן, פלאש 90
זירת האסון במירון, 30 באפריל 2021/פלאש 90, דוד כהן

הוראת השעה קובעת בין היתר הגבלות על שהייה במתחם מירון בזמן ההילולה; הסדרת רכישת כרטיסי הנסיעה בתחבורה ציבורית למירון והיתרי השהייה במתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי; איסור הדלקה במתחם מירון בזמן ההילולה שלא במסגרת אירוע ההדלקה המרכזי; והגבלות על קיום אירועים נוספים במתחם, אלא אם כן נתן השר היתר לעריכת אירוע נוסף בכפוף לתנאי ההיתר. עוד נקבע בהוראת השעה כי מי שעובר על האיסורים שנקבעו בחוק זה - איסור שהייה, האיסור על ארגון וביצוע הדלקה והאיסור על ארגון או עריכת אירוע נוסף - דינו קנס בהתאם לחוק העונשין.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש אמר כי "גיבשנו הצעת חוק, שנועדה לאפשר לנו להוציא לפועל הילולא שמחה ובטוחה, בה כמה שיותר אנשים יוכלו לבוא ולהשתתף במעמד, לצד שמירה על ביטחונם של כל הבאים. בשיתוף פעולה עם הציבור, ובמאמצים של הפרויקטור יוסי דייטש, נוכל בעזרת ה' להגיע לתוצאה הקרובה למושלמת. מיד לאחר ל"ג בעומר נתחיל לעבוד על ההילולא הבא, בשאיפה שתהיה מושלמת לחלוטין".

לדברי הפרויקטור, "בהתאם להנחיות של השר פרוש, אנו פועלים להגדיל למקסימום האפשרי את הקיבולת של מתחם ההילולא, מתוך מטרה שכמה שיותר יוכלו לבוא ולהשתתף. אם הציבור יפעל יחד איתנו לפיזור נכון של המשתתפים, כל מי שירצה להגיע, יוכל לעשות זאת, בבטחה ובשמחה, ובסייעתא דשמיא. הצעת החוק תאפשר לנו להסדיר את כל הפעילות בהר, למען שיפור ההילולא הקדושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully