וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעזוע בהודו: פוליטיקאי לשעבר נורה בשידור חי

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 10:44

אטיק אחמד, שהיה מלווה על ידי שוטרים, שוחח עם כתבים כשאקדם נשלף סמוך לראשו בעיר פראייגראג' - והוא נורה. אחיו שהיה עמו נורה למוות גם כן. שלושה אנשים שהתחזו לעיתונאים נכנעו מיד אחרי הירי ונעצרו על ידי המשטרה

פוליטיקאי הודי לשעבר שהורשע בחטיפה נורה אמש (שבת) בשידור חי בטלוויזיה, לצד אחיו. אטיק אחמד, שהיה מלווה על ידי שוטרים, שוחח עם כתבים כשאקדם נשלף סמוך לראשו בעיר פראייגראג' (אללהבאד), והוא נורה. שלושה אנשים שהתחזו לעיתונאים נכנעו מיד אחרי הירי ונעצרו על ידי המשטרה. בנו הנער של אחמד נהרג על ידי המטרה כמה ימים קודם לכן.

עשרות תיקים, ובהם חטיפה, רצח וסחיטה, נפתחו נגד אחמד בשני העשורים האחרונים. בית משפט מקומי גזר עליו ועל שני אנשים אחרים עונש מאסר עולם במרץ בתיק החטיפה. אחמד טען בעבר כי המשטרה מאיימת על חייו.

בסרטון וידאו אחמד ואחיו, אשרף, נראים אזוקים, מדברים עם כתבים בדרכם לבדיקה רפואית בבית החולים, שניות ספורות לפני ששניהם נורו.

עוד נראה בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות ובערוצי הטלוויזיה, כי אחמד נשאל אם הוא נכח בלוויה של בנו. המלים האחרונות שלו היו: "הם לא לקחו אותנו, אז לא הלכנו".

שלושת החשודים בירי הגיעו למקום על אופנועים, אמרה המשטרה. שוטר ועיתונאי נפצעו גם כן בירי. מפקד המשטרה יוגי אדיטיאנאת הורה על פתיחת חקירה בעקבות היקי ואסר על התכנסויות גדולות והעיר הוכנסה למעין סגר.

אחמד היה מעורב בפוליטיקה ובעולם הפשע. הוא הואשם לראשונה ברצח ב-1979. בעשור שלאחר מכן, הוא צבר השפה חזקה באזור מערב העיר. הוא ניצח לראשונה בבחירות כמועמד עצמאי ונהפך למחוקק מטעם מדינת אוטר פראדש ב-1989. הוא שמר על מושבו בשתי מערכות הבחירות הבאות, ובניצחונו הרביעי הוא נהפך למחוקק מטעם מפלגת סמאג'וואדי (SP). ב-2004, הוא זכה במושב בבחירות הכלליות בתור מועמד המפלגה ונהפך לחבר פרלמנט. במקביל, התיקים נגדו המשיכו להיערם, ובשנים הבאות הוא החל להפסיד בבחירות.

ב-2019, בית המשפט הגבוה בהודו הורה להכניס את אחמד לכלא במדינת גוג'ראט, לאחר שנחשף כי הוא תכנן מתקפות על אנשי עסקים מתוך הכלא באוטר פארדש, היכן שהוחזק בעודו ממתין למשפט בתיק אחר.

אטיק אחמד, פוליטיקאי הודי שנורה בשידור חי. טוויטר, צילום מסך
אטיק אחמד ואחיו שניות לפני הירי/צילום מסך, טוויטר

במרץ אחמד הוחזר לפראייגראג' כדי להופיע בבית משפט מקומי לקראית גזר דינו בתיק החטיפה. אחיו אשרף, שריצה מאסר בכלא אחר, הובא לעיר גם כן לעבור תשאול. השניים נחקרו לגבי רצח בפברואר של אומש פאל, עד מרכזי ברצח של ראג'ו פאל ב-2005, עורך דין מהמפלגה האזורית BSP. פאל הביס את אשרף בבחירות ב-2004.

בנו של אחמד, אסאד, וכמה אנשים נוספים, נחשדו ברצח של פאל. אסאד ואדם נוסף נהרגו על ידי המשטרה בשבוע שעבר במהלך חילופי ירי, לדברי המשטרה. בחודש שעבר בית המשפט הגבוה של הודו סרב להתייחס לטענתו של אחד כי חייו נמצאים תחת איום בכלא מצד המשטרה.

יותר מ-180 אנשים שהיו מואשמים בהאשמות שונות נהרגו על ידי המשטרה במדינה בשש השנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully