וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט אסר כניסת פלסטינים לטקס הזיכרון המשותף בשל "המציאות הביטחונית המורכבת"

עודכן לאחרונה: 13.4.2023 / 23:25

שר הביטחון השיב בשלילה לבקשות שהועברו על ידי משפחות שכולות פלסטיניות, שרצו להיכנס לארץ כדי להשתתף בטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני. גלנט נימק את החלטתו על רקע המצב הביטחוני, והסביר כי יוטל סגר כללי על יהודה ושומרון בתאריך זה

טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני/--

שר הביטחון יואב גלנט סירב למשפחות פלסטיניות להיכנס לישראל על מנת להשתתף בטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, שנערך מדי שנה בהשתתפות משפחות שכולות ישראליות ופלסטיניות.

גלנט השיב בשלילה לבקשות שהועברו על ידי משפחות פלסטיניות, שרצו להיכנס לארץ כדי להשתתף בטקס. שר הביטחון טען כי אין לאפשר את מעבר הפלסטינים בעקבות "המציאות הביטחונית המורכבת", ובשל העובדה שיוטל סגר כללי על יהודה ושומרון בתאריך זה.

טקס ההישראלי - פלסטני 3 במאי 2022. תומר נויברג, פלאש 90
טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, אשתקד/פלאש 90, תומר נויברג

טקס יום הזיכרון המשותף מתקיים בשנים האחרונות בהשתתפות משפחות שכולות משני הצדדים, בקריאה לשלום. במהלך סגרי הקורונה, הטקס נערך בזום. בשנה שעברה כאלף בני אדם השתתפו בטקס, לצד מאות אלפים שצפו בטקס בשידור ישיר ברשת. מטעמי אבטחה, המארגנים ביקשו מהמוזמנים לא לחשוף את מקום האירוע טרם הטקס; עם זאת, כעשרה מפגינים עמדו בכניסה למקום במתחם מגודר, וקיללו את העוברים והשבים.

באפריל 2018 שר הביטחון דאז אביגדור ליברמן אסר כניסת 90 פלסטינים לישראל לטובת השתתפות בטקס יום הזיכרון. הוא טען אז כי "זהו לא טקס זיכרון אלא מפגן של טעם רע וחוסר רגישות, שפוגע במשפחות השכולות היקרות לנו מכל". בג"ץ, עם זאת, הפך את החלטת ליברמן והתיר את כניסת הפלסטינים למדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully