וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצד קריאות מפגינים: כאלף משתתפים בטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני

3.5.2022 / 22:10

משפחות שכולות ישראליות ופלסטיניות נפגשו בתל אביב ובבית ג'אלה. מטעמי אבטחה, המארגנים ביקשו השנה מהמוזמנים לא לחשוף את מקום האירוע טרם הטקס. כעשרה מפגינים עמדו בכניסה למקום במתחם מגודר, ואיימו על הנוכחים: "נשרוף אתכם חיים"

בווידאו: טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני/מערכת וואלה!

כאלף בני אדם השתתפו הערב (שלישי) בטקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני, לצד מאות אלפים שצפו בטקס בשידור ישיר ברשת. מטעמי אבטחה, המארגנים ביקשו מהמוזמנים לא לחשוף את מקום האירוע טרם הטקס; עם זאת, כעשרה מפגינים עמדו בכניסה למקום במתחם מגודר, וקיללו את העוברים ושבים. "נאצים, נשרוף אתכם חיים, תתביישו לכם", צעקו. אחד המפגינים אף התקרב ליוצאים מהטקס והתעמת עמם לכמה רגעים, עד שהמשטרה הרחיקה אותו.

בטקס השתתפו חברי הכנסת ממרצ גבי לסקי, מוסי רז ומיכל רוזין; חבר הכנסת מחד"ש, עופר כסיף; וחברת הכנסת מהעבודה, איבתיסם מרעאנה. במהלך הטקס נשאו דברים משפחות שכולות ישראליות ופלסטיניות, מנכ"לית שוברים שתיקה לשעבר, יולי נובק, ורבקה מיכאלי, שהותקפה ברשת כשהודיעה על כוונתה להגיע לטקס. "את כל מה שיש לי להגיד אמרתי דרך יהודה עמיחי", אמרה בהגעתה למקום, "'מן המקום בו אנחנו צודקים לא יצמחו פרחים לעולם'".

טקס ההישראלי - פלסטני 3 במאי 2022. תומר נויברג, פלאש 90
"מן המקום בו אנחנו צודקים לא יצמחו פרחים לעולם". טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני/פלאש 90, תומר נויברג

במהלך הטקס המשפחות השכולות הביעו את שאיפתם להגיע לשלום ושיח. "אני, כמו רוב האנשים בשני העמים, מעדיף את דרך השלום על דרך המלחמה", אמר בומה ענבר, שאיבד את בנו בלבנון. "כמו שאנחנו פועלים יחד, כך צריכים גם מנהיגי שני העמים לשבת יחד סביב שולחן אחד ולהגיע להסכם שיפסיק את האלימות ויאפשר חיים בביטחון לכולם", קראה מאשה ליטבק, בת שכולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully