וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שישי האחרון של רמדאן לצד "יום ירושלים האיראני": "התרעות חמות לפיגועים"

עודכן לאחרונה: 14.4.2023 / 5:55

המאמינים השיע'ים מציינים את "יום ירושלים האיראני" במקביל לתפילות יום השישי בהר הבית, ומערכת הביטחון נערכת למגוון תרחישים, משיגור רקטות ועד מתקפות סייבר. בכיר ביטחוני: עד כה הופעל על מפקד מחוז ירושלים לחץ כבד - גם מצד גורמים פוליטיים

בוידאו: המתיחות בירושלים: מאות עלו להר הבית, אלפים בברכת הכהנים/רוני כנפו

התפילות בהר הבית יתקיימו הבוקר (שישי) במקביל ל"יום ירושלים האיראני", שמצוין בקרב המאמינים השיע'ים בסוריה, לבנון ובאזורים נוספים. מערכת הביטחון נערכת לסוף השבוע המתוח, וצה"ל, שב"כ, המשטרה והמוסד מתאמצים לקיים סנכרון של כלל הפעילויות. בכיר ביטחוני אמר כי על מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, מופעל לחץ כבד - גם מצד גורמים פוליטיים.

במערכת הביטחון נערכים לכלל התרחישים, בהם ניסיונות להפר את השקט היחסי בגבולות באמצעות רקטות וחדירות של כלי טיס לא מאוישים, הפרות סדר סביב הר הבית ומתקפות סייבר. זאת, כשברקע נמשך המצוד אחר שני המחבלים שרצחו בבקעת הירדן את האם לאה (לוסי) די ושתי בנותיה, מאיה ורינה די. גורמים צבאיים ציינו כי "יש התרעות חמות לפיגועים ביהודה ושומרון וסביב עוטף ירושלים, צה"ל ושב"כ סיכלו פיגועים ברגע האחרון".

מסגד אל אקצא ביום שלאחר ההתפרעויות והעימותים, 5 באפריל 2023. רויטרס
"אם נידרש להפעיל מטרות וכוח אנחנו מוכנים"/רויטרס

הבכיר הביטחוני הדגיש כי מערכת הביטחון מוכנה למציאות הביטחונית הרגישה, שנוצרת מ"התלכדות האיומים" על ישראל. "אם נידרש להפעיל מטרות וכוח אנחנו מוכנים", הוסיף. "ישראל תשלם מחירים כבדים בעורף אך סינוואר וחיזבאללה מבינים טוב מאוד את המחירים הכבדים הרבה יותר שהם ישלמו. אנחנו מגלים אחריות".

גורם ביטחוני אמר לוואלה כי בשל התקופה הרגישה, לכל פעולה, במיוחד סביב הר הבית, יש משמעות במזרח התיכון בפרט. "בעולם הערבי מבינים היטב שצעירים שרוצים לממש את מנהג ה'אעתכאף' ו'להתייחד עם אללה' במסגד אל-אקצא לא מגיעים עם אבנים וזיקוקים לחלל את המקום", הוסיף הגורם. "התפקיד שלנו הוא לא להיגרר למארב תקשורתי".

המשטרה מסרה כי היא נערכת באופן מוגבר בירושלים, עם יותר מ-2,000 שוטרים, לוחמי מג"ב וכוחות תגבור ארציים. עוד הדגישו כי המשטרה תפעל בכוחות מתוגברים בפרט במעברי עוטף ירושלים, במזרח העיר באזור ובסמטאות העיר העתיקה. 31 כתבי אישום הוגשו עד כה נגד פלסטינים תושבי יהודה ושומרון שהתפרעו בהר הבית והתבצרו במסגד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully