וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירלנד: מסמך סודי לגבי האבטחה בביקור ביידן נמצא ברחוב

עודכן לאחרונה: 13.4.2023 / 11:28

המסמך נמצא על ידי אדם בשם "ביל" ברחוב בבלפסט, סמוך לבית המלון שבו שהה ביידן. הוא כלל מספרי טלפון ושמות של שוטרים שמעורבים באבטחה של הנשיא במהלך ביקורו, כמו גם רחובות שבהם הוצבו ומידע נוסף כמו סגירת כבישים ואמצעי אבטחה שונים

המשטרה בצפון אירלנד פתח בחקירה לאחר שמסמך שבו מפורטים פרטים לגבי הביקור של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במדינה נמצא ברחוב אתמול (רביעי) על ידי עובר אורח.

מהמשטרה נמסר כי היא "מודעת להפרה הביטחונית" לאחר התקרית שדווחה לראשונה ב-BBC רדיו אלסטר. "אנחנו מתייחסים ברצינות לבטיחות של אישי ציבור, אזרחים ושוטרים וניישם אמצעים מתאימים", נכתב בהצהרה.

המסמך, שפירט את מיקום השוטרים במהלך הביקור של ביידן, שהחל בבלפסט לציון 25 שנים להסכם יום שישי הטוב, נמצא על ידי אדם בשם "ביל" ברחוב בבלפסט סמוך לבית המלון שבו שהה ביידן. עוד צוינו במסמך מספרי טלפון ושמות של שוטרים שמעורבים במבצע האבטחה של הנשיא, כמו גם רחובות שבהם הוצבו ומידע נוסף כמו סגירת כבישים ואמצעי אבטחה לזיהוי כלי רכב עוינים.

המסמך הוגדר "רגיש באופן רשמי" והתאריך עליו 10 באפריל. הוא לא הכיל פרטים אישיים על הנשיא, נכבדים אחרים או גורמים רשמיים אחרים שהיו מעורבים בביקור.

השירות החשאי האמריקני פירסם אתמול הצהרה שבה נאמר כי הוא מכיר את התקרית. "איננו דנים בפרטים של מבצע אבטחה, אך אפשר לומר שתנועותיו של הנשיא לא הושפעו מכך", אמר אנתוני גולילמי, מנהל תקשורת בשירות החשאי.

ביידן נשא בבלפסט נאום בקמפוס החדש של אוניברסיטת אלסטר וקרא למפלגות בצפון אירלנד לשוב לממשלת אחדות שכוללת את אלה שרוצים להישאר בממלכה המאוחדת ואלה שרוצים להינתק ממנה ולהתאחד עם הרפובליקה של אירלנד. הוא גם נפגש בנפרד עם מנהיגים של חמש המפלגות בצפון אירלנד.

הנשיא ג'ו ביידן בביקור באירלנד. רויטרס
הנשיא ביידן מבקר בפאב אירי/רויטרס
ג'ו ביידן בביקור בצפון אירלנד. רויטרס
הנשיא ביידן נוחת באירלנד/רויטרס

במהלך הביקור ברפובליקה של אירלנד, הגיע ביידן לפאב קאונטי לות, האזור שממנו אבותיו היגרו לאמריקה, ואמר כי הוא מרגיש כאילו "שב הביתה". הנשיא נפגש גם עם קרובי משפחה רחוקים שלו בחצי האי קולי ובכפר קרלינגפורד בחוף המזרחי. בכפר המתין לו תור ארוך של תושבים נרגשים, כמו גם בדנדאלק, היכן שביידן נשא דברים בפאב וינדזור.

"האירים הם האנשים היחידים בעולם לדעתי שחשים נוסטלגיה לגבי העתיד", אמר ביידן. "הסיבה לכך היא, לדעתי, שהתקווה פועמת בלבבות כל האנשים, אך במיוחד בלב האירים. כל פעולה קשורה לתקווה שאנחנו יכולים לשפר את המצב". אמר הנשיא.

היום יבקר ביידן בדבלין, שם הוא צפוי להיפגש עם הנשיא האירי מייקל היגינס ועם ראש ממשלת אירלנד (טישך), ליאו ורדקר, כמו גם לשאת נאום בפרלמנט האירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully