וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רה"מ נתניהו יבקר בוושינגטון עד סוף החודש

עודכן לאחרונה: 11.4.2023 / 1:25

לפי פרסום בערוץ החדשות הבריטי "סקיי ניוז", נתניהו צפוי לבקר בוושינגטון עד סוף החודש הנוכחי. הפרסום מגיע שבועיים לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן הבהיר כי אין בכוונתו להזמין את ראש הממשלה לביקור בבית הלבן

ג'ו ביידן נגד בנימין נתניהו: "לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בקרוב. ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו"/צילום: לפי סעיף 27 א'

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לבקר בוושינגטון עד סוף החודש הנוכחי, כך דווח הערב (שני) בערוץ החדשות הבריטי "סקיי ניוז", מפי גורם אמריקני. הפרסום הזה מגיע שבועיים לאחר שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הבהיר במהלך שיחה עם כתבים כי אין בכוונתו להזמין את ראש הממשלה לביקור בבית הלבן.

דבריו של הנשיא האמריקני הובילו להתבטאויות חריגות של כמה משרי הממשלה וחברי כנסת מטעם הקואליציה נגד הממשל האמריקני ונגד נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בפרט. בעקבות כך, רה"מ נתניהו הנחה את השרים בממשלתו שלא להתייחס לנושא ולא לדבר יותר על נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

לא זו בלבד, בדבריו, הנשיא ביידן הבהיר בפומבי כי הציפייה שלו היא שנתניהו ייסוג מתוכניתו להחלשת מערכת המשפט. מצידו, ביידן רצה לעשות כל מאמץ כדי להימנע מעימות עם נתניהו אחרי שהאחרון חזר ללשכת ראש הממשלה. אלא שככל שעבר הזמן ובמיוחד על רקע תכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט - הנשיא האמריקני החל לאבד את הסבלנות.

פגישת ביידן - נתניהו. רענן כהן, אתר רשמי
רה"מ נתניהו לצד הנשיא ביידן. 14 ביולי 2022/אתר רשמי, רענן כהן

בתגובה לדבריו של ביידן, נתניהו טען כי הברית בין ישראל לבין ארצות הברית "בלתי-ניתנת לערעור" למרות המחלוקות ביניהן. "לארצות הברית ולישראל היו מפעם לפעם מחלוקות, אבל אני רוצה להבטיח לכם שהברית בין הדמוקרטיה הגדולה בעולם לבין הדמוקרטיה החזקה בלב המזרח התיכון - ישראל - בלתי ניתנת לערעור. שום דבר לא יכול לשנות זאת", אמר בנאום בווידאו שנשא בפסגת הדמוקרטיות של הבית הלבן.

יממה קודם לכן, דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אמר כי אין כל ביקור מתוכנן של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון. עוד הוסיף הדובר ואמר כי מנהיגים ישראלים מבקרים בוושינגטון באופן מסורתי וכי נתניהו קרוב לוודאי יבקר בוושינגטון בשלב מסוים.

אם הדיווח יתברר כאמין, זו תהיה הפעם הראשונה בה ראש הממשלה נתניהו יבקר בארצות הברית מאז הבחירות האחרונות, ופגישתו הראשונה עם הנשיא ביידן מאז הוקמה הממשלה החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully