וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקואליציה מגיבים לביידן: "מעריכים את ארה"ב, אך ישראל מדינה ריבונית"

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 13:25

שרים התייחסו לביקורת של ביידן על המהפכה המשפטית וטענו כי אינו יכול להתערב בעניינים הפנימיים של ישראל. "המדינה אינה עוד כוכב בדגל של ארה"ב", אמר בן גביר. ח"כ ואטורי: חיילים ישראלים נהרגו בגלל אובמה. עקב ההתבטאויות, בליכוד הנחו את הח"כים לא להתייחס לנושא

נשיא ארה"ב ביידן קורא לנתניהו לגנוז את המהפכה המשפטית/טוויטר

שרים וחברי כנסת מהקואליציה דחו הבוקר (רביעי) את הביקורת של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על המהפכה המשפטית ואמרו כי אמנם וושינגטון היא בת ברית חשובה, אך הממשל האמריקני אינו יכול להתערב בעניינים הפנימיים של ישראל. בעקבות ההתבטאויות הבעייתיות, הוצאה הנחיה בליכוד שלא להתייחס לנושא בפומבי.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בריאיון לגלי צה"ל כי "אנחנו מעריכים את המשטר הדמוקרטי שם, אבל דווקא מהסיבה הזאת - הם צריכים להבין שישראל היא מדינה עצמאית ולא עוד כוכב בדגל של ארה"ב. צריך שיהיה ברור בכל רחבי העולם - העם כאן הלך לבחירות ויש לו את הרצונות שלו".

בריאיון לרשת ב' אמר שר החינוך יואב קיש כי "כולנו מכבדים את נשיא ארה"ב, הוא יכול לומר את עמדתו בכל נושא שקשור לישראל. אבל עם כל הכבוד, ישראל היא מדינה ריבונית, ההחלטות מתקבלות כאן. ביקורת אמריקנית יכולה להיות, ההחלטות הן שלנו".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר צייץ אמש כי "עצוב שביידן נפל לפייק ניוז". לאחר מכן מחק השר את הציוץ מחשבון הטוויטר שלו וצייץ: "מתוך כבוד ליחסים החשובים שלנו עם בעלת הברית הכי גדולה שלנו ארצות הברית מחקתי את הציוץ. הלב נשבר לראות כמה נזק נגרם לישראל מכל הפייק ניוז שהופץ בקשר לרפורמה המשפטית המוצדקת שלנו".

הציוץ שנמחק של מיקי זוהר נגד הנשיא ביידן
29.3.23. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הציוץ של השר זוהר שנמחק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ח"כ ניסים ואטורי, אף הוא מהליכוד, תקף עוד יותר בחריפות את ביידן. "אין מצב שארצות הברית מתערבת בעניינים הפנימיים בישראל. זו דמוקרטיה, שהוא יכפה עלינו מה אנו צריכים לעשות?", אמר בריאיון ל-103FM. לדבריו, "אם ישראל תצטרך להגן על עצמה, נעשה זאת בעצמנו, נעשה את זה בלי ארצות הברית".

בהמשך, הוא אף האשים את הנשיא לשעבר ברק אובמה בנפילת חיילים במבצע "צוק איתן" ב-2014. "היה מקרה ב'צוק איתן' שהחליטו על אמברגו נשק, על טילי הלפייר לאפאצ'י, וישראל הסתדרה. חיילים נהרגו לדעתי גם בזכות התמיכה האמריקנית, במירכאות", אמר ואטורי, החבר בוועדת חוץ וביטחון.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

ואטורי בריאיון ל-103

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף את הממשלה בעקבות דבריו של הנשיא ביידן ואמר הבוקר היא הצליחה לפגוע ביחסים הטובים עם וושינגטון. "במשך עשרות שנים ישראל היתה בעלת הברית הקרובה ביותר של ארה"ב, הממשלה הקיצונית בתולדות המדינה קילקלה את זה בשלושה חודשים", אמר לפיד.

גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס לדבריו של ביידן וכתב בציוץ בטוויטר כי אמירתו מהווה "קריאת השכמה דחופה לממשלת ישראל". עוד אמר גנץ כי "פגיעה ביחסים עם ארה"ב, ידידתנו הטובה ביותר ובעלת בריתנו החשובה ביותר - היא פיגוע אסטרטגי. רה"מ חייב להנחות את צוותי המו"מ שלו בנוגע לחקיקה המשפטית, לפעול מהר כדי לתקן את המצב ולשמור על הדמוקרטיה הישראלית שבבסיס הערכים האלו".

מאוחר יותר, גנץ קרא לנתניהו לעצור את חברי הליכוד ולמנוע מהם להתייחס לנושא. "יחסי ישראל-ארה"ב הם נושא אסטרטגי חשוב ולא נושא שחברי כנסת מהליכוד צריכים לעסוק בו, בכירים ככל שיהיו. נתניהו - הגיע הזמן שתיכנס לאירוע, וחשוב יותר, שתעצור אותו", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

דני אילון, לשעבר שגריר ישראל בארצות הברית,אמר בריאיון ל-103 כי "אני מאוד מודאג. שומע מאנשים מוושינגטון שנתניהו מהווה סכנה קיומית לישראל".

פגישת ביידן - נתניהו. רענן כהן, אתר רשמי
נתניהו וביידן/אתר רשמי, רענן כהן

אמש התייחס ביידן למהפכה המשפטית בישראל, הוא הביע דאגה מהמצב בארץ ואמר שהוא מצפה שנתניהו "ייסוג" מהרפורמה. "אני מודאג ורוצה שהם יסדרו את זה. הם לא יכולים להמשיך בדרך הזו ואני הבהרתי זאת", הדגיש. לאחר מכן השיב ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר שישראל היא "מדינה עצמאית שמקבלת את החלטותיה על פי רצון אזרחיה ולא על סמך לחצים חיצוניים, כולל מחברינו הטובים ביותר".

מדובר בפעם הראשונה מאז הקמת הממשלה החדשה בישראל שביידן התייחס בקולו לתכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט ולסוגית הזמנת נתניהו לבית הלבן. הנשיא האמריקני עוד הוסיף כי נכון להיום ובפרט בתקופה הקרובה, אין בכוונתו להזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור בוושינגטון. "מקווה שנתניהו יפעל בצורה שתאפשר להגיע לפשרה אמיתית, אבל נחכה ונראה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully